• Mongoliet

Nazister i SD i Klippan igen

Ni som inte tycker att SD är ens rasister hur tänker ni när det nomineras nazister till kommunfullmäktige i Klippan. Rycker ni på axlarna som vanligt eller skyller ni på vänstermedia eller hur tacklar ni det. Ni röstar SD likförbannat eftersom invandrarna har tagit er potentiellla fru?

• Svar på tråden Nazister i SD i Klippan igen
  • nihka
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:38:22 följande:
    Nej, men uppenbarligen är jag kanske inte så dålig på att läsa mellan raderna som du tror trots allt. x)
    nihka skrev 2019-01-02 18:32:40 följande:
    Källa till att något parti vill ge asyl till "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer"?
    Nej, jag har ingen källa där falska människor ärligt står och erkänner samt talar öppenhjärtat om sin falska, manipulerande och illvilliga planer. Därför har jag ingen källa på vilka partier som vill ge dessa asyl.
    Nej, du har ingen källa på dina påståenden just för att de är grundade på åsikter och känslor och rädsla som förstås är en känsla.

Inbillning är inte detsamma som att läsa mellan raderna. Fast man kan ju inbilla sig det om man inte vet bättre.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:44:23 följande:
    Nej, det är migrationsverkets regler som ligger till grund för mitt uttalande:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html

Vad du tycker, känner och är rädd för spelar ingen som helst roll i hur asylärenden avgörs.
    Och Migrationsverket utgår förmodligen från samma/en liknande bild av verklighet som du. Alltså spelar det ingen roll ifall Migrationsverket ligger till grund för ditt uttalande eller ej. Det är sak samma, för det är fortfarande din egen tolkning av omvärlden som du baserar på dina känslor - som råkar vara densamma/ungefär den samma som Migrationsverkets.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 18:48:20 följande:
    Nej, du har ingen källa på dina påståenden just för att de är grundade på åsikter och känslor och rädsla som förstås är en känsla.
    Nej, men det behövs ju tydligen inte heller eftersom att du ju tydligen helt plötsligt håller med mig om att det är sant. Eller iaf nästan. Annat hade jag ju inbillat mig tydligt, haha. 
  • nihka
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:45:39 följande:
    Den tolkade och sen svarade den utefter hur den tolkade det. Om den ska kunna svara på ett kommande måste den ju först på något sätt ha tolkat sig till det annars går det ju inte att svara. Och sidan fungerar som så att den att den tolkar det som att man vill ha det tecken man fyller i. Alltså den både tolkar/reagerar och SEN svarar den på ett kommando.
    Någonstans långt därinne har du greppat att jag kom åt knappen av misstag, eller? Du klarar av att tolka vad som står PÅ raderna såpass?
  • Nimzay

nihka skrev 2019-01-02 18:56:41 följande:
    Någonstans långt därinne har du greppat att jag kom åt knappen av misstag, eller? Du klarar av att tolka vad som står PÅ raderna såpass?
    Men snääälla, jag har förstått heeela tiden att du kom åt knappen av misstag. Och om du nu verkligen på riktigt varit helt övertygad annat, beror det helt enkelt på att DU inte riktigt kunde läsa mellan raderna i detta inlägget..
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:07:51 följande:
    Du fyllde väl helt enkelt i att du ville ha en tumme?
    ...utan istället hakade upp dig på ordet "ville" och tog detta ord lite väl seriöst. Kyss
  • Nimzay
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:52:58 följande:
    Nej, men det behövs ju tydligen inte heller eftersom att du ju tydligen helt plötsligt håller med mig om att det är sant. Eller iaf nästan. Annat hade jag ju inbillat mig tydligt, haha. 
    *tydligen
  • nihka
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:48:35 följande:
    Och Migrationsverket utgår förmodligen från samma/en liknande bild av verklighet som du. Alltså spelar det ingen roll ifall Migrationsverket ligger till grund för ditt uttalande eller ej. Det är sak samma, för det är fortfarande din egen tolkning av omvärlden som du baserar på dina känslor - som råkar vara densamma/ungefär den samma som Migrationsverkets.
    "Formodligen"? Du tycker, tror och känner igen.

Migrationsverket "känner" ingenting. Den har ett uppdrag och ett regelverk som reglerar verksamheten och där står ingenting i regelverket om att man ska premiera "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer".

Detta är din personliga, men långt ifrån originella, åsikt.
  • nihka
    Nimzay skrev 2019-01-02 19:04:15 följande:
    *tydligen
    Tack för detta klargörande. För dig är det "tydligt" att jag håller med dig när jag säger tvärtemot dig. OK. Då vet jag hur jag ska läsa dina inlägg: bullshit.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 19:10:48 följande:
    "Formodligen"? Du tycker, tror och känner igen.
    Ja, jag är betydligt mer fundersam och ödmjuk till skillnad ifrån många andra som alltför ofta är fullkomligt övertygade att de har rätt (kanske inklusive dig?) - därför uttrycker jag mig så. Ändå brukar det lustigt nog ofta visa sig vara jag som har rätt sen i slutändan, men jag vågar sällan riktigt stå för det till en början.

Och att jag har haft rätt kommer antagligen även visa sig vara uppenbart även i denna frågan så småningom. Tyvärr blir det väl antagligen till slut så, olyckligtvis.......
    Migrationsverket "känner" ingenting. Den har ett uppdrag och ett regelverk som reglerar verksamheten 
    De kanske inte rent ut sagt "känner" någonting, men något måste de ju trots allt utgå ifrån, annars hade de ju inte kunnat göra något alls - dvs inte kunnat arbeta alls om de inte hade en viss verklighetsbild att utgå ifrån. Och samtidigt är det ju människor som jobbar där, alltså måste de ju kunna "känna" annars skulle de inte vara mänskliga alls. Sen kan man ju förstås, på ett sätt, att de ur ett professionellt perspektiv inte borde gå efter vad de känner såklart. Men fortfarande hade det antagligen vara väldigt svårt/omöjligt att bygga upp och driva en endaste form av fungerande verksamhet utan några alls tankar, känslor eller åsikter alls.
     och där står ingenting i regelverket om att man ska premiera "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer".
    Nej, och givetvis står det inte så ordagrant. Och det har jag väl aldrig sagt heller?

Men det handlar inte bara om vad man ser och hör ordagrant, utan om så mycket annat. Som exempelvis att lägga märke till saker, bara ihop det ena med det andra och därmed dra slutsatser osv osv osv.
  • Nimzay
    nihka skrev 2019-01-02 19:15:05 följande:
    Tack för detta klargörande. För dig är det "tydligt" att jag håller med dig när jag säger tvärtemot dig. 
    När jag menade på att du tyckte annorlunda än jag påstod du ju i princip att jag hade inbillat mig, så ja.
  • nihka
    Nimzay skrev 2019-01-02 19:03:24 följande:

Men snääälla, jag har förstått heeela tiden att du kom åt knappen av misstag. Och om du nu verkligen på riktigt varit helt övertygad annat, beror det helt enkelt på att DU inte riktigt kunde läsa mellan raderna i detta inlägget..
    Nimzay skrev 2019-01-02 18:07:51 följande:
    Du fyllde väl helt enkelt i att du ville ha en tumme?
    ...utan istället hakade upp dig på ordet "ville" och tog detta ord lite väl seriöst. Kyss
    Javisst så är det! Jag kunde inte "läsa mellan raderna" att du istället för "ville" menade något helt annat. Så är det. Lägg till den i din jättehög av alternativ verklighet.

Det är jag som hakar upp mig på saker och är lite väl seriös. Kom ihåg att alltid projicera dina tillkortakommanden på andra.
  • nihka
    Nimzay skrev 2019-01-02 19:28:41 följande:
    Ja, jag är betydligt mer fundersam och ödmjuk till skillnad ifrån många andra som alltför ofta är fullkomligt övertygade att de har rätt (kanske inklusive dig?) - därför uttrycker jag mig så. Ändå brukar det lustigt nog ofta visa sig vara jag som har rätt sen i slutändan, men jag vågar sällan riktigt stå för det till en början.

Och att jag har haft rätt kommer antagligen även visa sig vara uppenbart även i denna frågan så småningom. Tyvärr blir det väl antagligen till slut så, olyckligtvis.......
    Migrationsverket "känner" ingenting. Den har ett uppdrag och ett regelverk som reglerar verksamheten 
    De kanske inte rent ut sagt "känner" någonting, men något måste de ju trots allt utgå ifrån, annars hade de ju inte kunnat göra något alls - dvs inte kunnat arbeta alls om de inte hade en viss verklighetsbild att utgå ifrån. Och samtidigt är det ju människor som jobbar där, alltså måste de ju kunna "känna" annars skulle de inte vara mänskliga alls. Sen kan man ju förstås, på ett sätt, att de ur ett professionellt perspektiv inte borde gå efter vad de känner såklart. Men fortfarande hade det antagligen vara väldigt svårt/omöjligt att bygga upp och driva en endaste form av fungerande verksamhet utan några alls tankar, känslor eller åsikter alls.Nej, och givetvis står det inte så ordagrant. Och det har jag väl aldrig sagt heller?

Men det handlar inte bara om vad man ser och hör ordagrant, utan om så mycket annat. Som exempelvis att lägga märke till saker, bara ihop det ena med det andra och därmed dra slutsatser osv osv osv.
    Du är ödmjuk och har ofta rätt. Det blir antagligen uppenbart så småningom.  Och så är du ödmjuk. Check

Regelverk är till för att människor ska slippa ta och dessutom inte kunna ta subjektiva beslut. Beslut är genomskinliga och kan överklagas just för att enskilda handläggares egna åsikter och känslor inte ska kunna påverka på ett avgörande sätt.

Din radar är rätt off om du får det till att i princip alla vill ha hit "välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter mer". Man tar ju den bara på alla värdeladdade ord. Vet du vad värdeladdade ord är och hur de skiljer sig från ord där man försöker återge något så objektivt som möjligt? Visst, det är inte vattentäta skott, men har du INGEN skiljelinje mellan objektivitet och subjektivitet? Mellan fakta och tycka, tro, tänka och känna?
  • Padirac
    Nimzay skrev 2019-01-02 13:20:23 följande:
    ...nej nu vill man ju ha välbärgade giriga lyckosökare som suktar efter merGuld i mun
    välbärgade giriga lyckosökare.. vad menar du egentligen... kritiken som kommer från längst ut på högerflanken är väl annars att Sverige tar emot obildbara analfabeter som inte tillför något utan bara får bidrag - hur kan de vara välbärgade giriga lyckosökare?

Dessa välbärgade giriga lyckosökare torde vara varje lands dröm att ta emot. De är troligen välutbildade entreprenörer som startar bolag, anställer personal, tjänar pengar och betalar skatt. 
Svar på tråden Nazister i SD i Klippan igen