Anonym (B) skrev 2018-12-25 00:36:54 följande:
[quote=79307689][quote-nick]Anonym (Gör det) skrev 2018-12-23 21:15:31 följande:[/quote-nick]Låt henne inte glida dig ur händerna... Fråga om hon vill ses och visa vad du känner utan att säga det rakt ut? Det finns en risk att bli djupt olycklig om förälskelsen håller i en längre tid utan att man vågade eller försökte. Jag borde göra precis likadant som jag råder dig till... Jag borde gjort det men nu är det nog försent.[/
Det är en jävulskt svår balansgång detta.
Man vill så gärna lägga sig platt, öppna upp förklara för henne precis hur man känner men sådana bekännelser har jag aldrig trott på. Sådana bekännelser funkar inte av det skälet att det skulle förutsätta att hon känner exakt lika dant. Den chansen är minimal. Hon kanske känner lite grand, hon kanske är smickrad eller så är hon helt ointresserad. Oavsett hur hon känner skulle hon få ett psykologiskt övertag och det är INTE bra. Hon har total kontroll över situationen och kan stampa sönder mitt hjärta bit för bit. Sånt där bedjande och känslomässigt dravel mot en kvinna funkar ALDRIG. Kvinnor avskyr sådant. De tycker att man är en mes, svag och löjlig.
Å andra sidan får man ju inte vara för blasé heller och bara låta allt vara. Då kanske hon blir sur över det.
Så hur fan ska man göra?
Ska man vara den där hjälpsamma och trevliga killen som babblar om ditt och datt med henne? Då är ju risken att man blir hennes ?vännina?. Plötsligt en dag ska hon berätta om sin nya kille för mig för vi är ju så bra vänner. Nej fy vilken mardröm. Det är omöjligt för en man att vara kompis med en tjej som han är förälskad i. Det är så förudmjukande. Jag är helt ointresserad av att vara hennes kompis.
Jag tror man måste flirta med henne utan att karva ur sitt hjärta och servera det på ett silverfat. Gärna med lite humor. Sen måste man ganska snabbt flytta fram positionerna bit för bit. Bli lite tydligare för varje nivå. Sen är det bara att kyssa henne, naturligtvis under förutsättning att hon inte dragit i nödbromsen dessförinnan. Man kan ju inte bara börja kyssa en tjej ur tomma intet. Skulle det då visa sig att man totalt felbedömt hennes signaler och hon drar undan huvudet. Ja då har man alla fall försökt och jag tror det är bättre än att bara låta det smärtsamt rinna ut i sanden.
Jag tror inte din taktik är den bästa om känslorna är besvarade. Makt eller övertag ska överhuvudtaget inte finnas i en sund relation, från någons håll. Att redan innan man ens har börjat närma sig någon, tänker på att den andra inte ska få ett övertag, det bådar inte gott. Hon är dessutom någon generation yngre än dig och riskerna för att hon skarpt ogillar sådant beteende är då ännu större. Hon har nog mer erfarenhet av män som vågar stå för sina känslor självsäkert och föredrar med största sannolikhet det.
Jag ser också en stor risk för att du uppfattas av henne och eventuella kollegor, som gubbsjuk som är ute efter att endast kladda på de yngre förmågorna. I din situation gäller det att vara ärlig och köra med öppna kort om att du har ett genuint intresse. Prata, fråga om hon skulle vara intresserad av att ta en kopp kaffe eller liknande. Handla moget och självsäkert. Sluta småflirta och gå till riktig handling och backa om du får ett nej. Du kan uppfattas väldigt fel annars.
Hoppas jag inte låter för hård i min bedömning av dig, förstår att det inte är lätt.