Ta med 2,5-åring på teater
Hej!
Nu är det så att jag har biljetter till en revy på nyårsafton och tänkte gå med två vänninor. Tanken var att maken skulle vara hemma och passa barnen, men han har åkt på körtelfeber nu i dagarna och är mer eller mindre sängliggandes. Mina barn är 7 och 2,5 år. 7-åringen klarar sig själv hemma med maken under tiden, det är inga problem, men vill inte lämna maken med båda barnen en hel kväll. Har också försökt skaffa barnvakt utan resultat än så länge.
Går inte så ofta på teater annars så undrar om ni tycker det är gångbart att ta med en 2,5-åring på teater som varar i 4 timmar med en paus. Hon är ganska lugn och tyst rent allmänt så det är inte det jag oroar mig för. Det jag mest oroar mig för är om hon skulle bli kissnödig mitt i akten när man inte får/det är extremt krångligt att ta sig ut. Hon är precis blöjfri och det kan bli ganska så akut. Hon är bra på att säga till och knipa igen för sin ålder, men även om jag tar henne på toa precis innan kommer hon antagligen bli kissnödig innan pausen och om det dessutom är kö till toaletterna i paus så blir det en väldig kris.
Jag har verkligen sett fram emot att gå på detta men vet inte alls om det är gångbart nu när maken blivit sängliggandes. Vad säger ni?