mumiiin skrev 2019-01-17 21:03:50 följande:
jag är kvinna och tycker att det är omanligt när männen inte är gentlemän. Dom allra flesta kvinnor drar sig till gentlemän det är därför många kvinnor gillar utländska män för att dom är av den kulturen att dom ska vara gentlemän vilket många svenska män helt har tappat och hakar upp sig på sitt "jämställdhetssnack" hela tiden som inte alls ens har något med saken att göra.
Det där om utlänningar var en intressant information tycker jag! Tack att du är rak av dig!
Fiona M skrev 2019-01-17 21:12:04 följande:
Var inte du ganska ung?
Jag har aldrig varit bekväm med att bli bjuden om det inte är en relation där jag har möjlighet att bjuda tillbaka, så det i princip jämnar ut sig.
Att bjuda kan vara en trevlig hest, men har inget med kön att göra.
Tjugofem år. Men har ju hört en hel del under tiden i tonåren och så. :) Så mycket kommer därifrån. Men allt känns som om att det är förändrat vid vuxen ålder över hur allt tolkas och så.
Men efter att läst tråden verkar det mer handla om person till person, kanske?
Spagettimonstret skrev 2019-01-17 21:18:44 följande:
Saker som att hålla upp dörren för kvinnan, skjuta ut och in stolen när hon ska sätta sig (om man äter middag ihop - praktiskt om hon har långklänning på finmiddag).
Det där med att skjut ut och in stolen har jag alltid känt lite som nervositet till. Skall man enbart göra det för en kvinna man känner sig riktigt nära med eller kan det vara vilken ytlig bekant som helst i princip så länge man äter tillsammans, bara damen och mannen då.
En annan sak som får mig att känna mig nervös är om man skall liksom, skjuta ut stolen och skjuta in den när hon sätter sig ner så hon kommer nära bordet eller något. Man blir nervös för att tänk om man liksom inte liksom skjuta in stolen nära bordet när hon har suttit sig ned. Skulle kännas så pinsamt. Man skulle ju känna sig så svag.
mumiiin skrev 2019-01-17 21:21:14 följande:
det är bara feministtöntar som är emot könsroller som inte gillar det. Jag skulle bli fruktansvärt avtänd om en man började behandla mig som en man och själv försöka vara kvinnan och sen skylla sitt beteende på "jämställdheten "
Så det som handlar om är att få kvinnan att just känna sig som kvinna? Jag har faktiskt börjat med sådana jämställdhet attityd för att jag trodde det var rätt. Eller tja, jag vet inte hur jag skall förklara mig. Men jag trodde det var någonting rätt. Men nu tror jag helt någonting annat och det kanske helt enkelt gäller att kvinnan skall just känna sig som kvinna.
Tack för alla eran respons, det har givit mig någonting som jag hoppas att jag kan bära runt med! Det känns som om jag fått mer kött på benen! :)
Kan du ge något exempel av att hur du själv skulle känna dig bekväm i som mest för att känna dig som kvinna, någonting som mannen kan göra.
Det manliga kompisen och/eller manliga ytliga bekant. Inte kärlekspartnern.
Tack för svar! :)