• Anonym (ts)

Hans dotter är otrevlig mot mig!

Vet inte var jag ska börja nånstans. Lever med min sambo o hans ena barn varannan vecka. Han har en vuxen son som hälsar på rätt ofta som jag har en god relation till. Men hans dotter? Jag vet inte var jag ska börja men hennes attityd mot mig börjar bryta ner mig.

Ända sen början så har jag känt att hon har varit väldigt svartsjuk över att hennes pappa träffade mig. Att hennes mamma gjort samma sak verkar kvitta men det var inte okej när hennes pappa gjorde samma sak.

Har sett till att hålla mig lite undan när hon är här, mest för att hon o hennes pappa ska få tid ihop men också för att jag är trött på alla giftiga kommentarer som hon kommer med mot mig. Inget som jag gör är bra. Har jag lagat en god middag så ska hon klaga o påpeka att hon håller på att spy rätt ut, då får hennes pappa laga nåt annat. Hon kan kasta in sina mensbindor eller blodade trosor i min necessär, när jag säger det här till min sambo så säger han åt henne men då säger hon bara att hon inte gjort det med flit.

Hon fäller väldigt taskiga kommentarer till mig när hennes pappa inte hör. Nu kanske ni tänker att vad gör jag? Absolut ingenting! Oavsett hur elak hon än är så har jag bemött det med att fortsätta vara trevlig och respektfull. Nu börjar det däremot bryta ner mig och jag känner nånstans att det här måste få ett slut.

Snälla hjälp mig. Vad har jag rätt att göra och säga ifrån om?

Med vänlig hälsning/en väldigt lessen kvinna

• Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!
  • Hararochkaniner
    Anonym (Huh?) skrev 2019-03-08 23:25:35 följande:
    Har det hänt något mer?

Du har ju varit så himla tuff, ball och bestämd och nu är du rätt knäckt? ??
    Det är väl klart att hon är knäckt. Det här var ju en man hon älskat och velat ha en familj tillsammans med. Hon är tuff, ball, bestämd och även helt knäckt. Det vore ju jättekonstigt annars.
  • Ess
    Hararochkaniner skrev 2019-03-09 18:04:29 följande:
    Du kanske skulle skaffa en psykolog också, det är otroligt skönt att få tala av sig och berätta för någon annan hur hemskt allt varit för att få respit från känslorna.
    Varför inte bara le glatt när du ser dottern och samtidigt tänka att, nu är du snart ute din äckliga mögelf...a.
    Har pappan fortfarande inte berättat för henne att de ska ut, så säg själv åt henne att packa sina saker för om xx dagar så ska hon ut från din bostad så du slipper se henne mer.
  • Hararochkaniner
    Ess skrev 2019-03-09 19:12:20 följande:
    Varför inte bara le glatt när du ser dottern och samtidigt tänka att, nu är du snart ute din äckliga mögelf...a.
    Har pappan fortfarande inte berättat för henne att de ska ut, så säg själv åt henne att packa sina saker för om xx dagar så ska hon ut från din bostad så du slipper se henne mer.
    Du citerade fel. Jag är inte TS
  • Anonym (...)
    Ess skrev 2019-03-08 15:57:06 följande:
    makens barn hade heller aldrig tagit varken dricka eller äts här, utan blev alltid serverade. Men de gnällde faktiskt inte på maten som maken serverade. 
    Men jag bara skakade på huvudet åt idiotin och gick därifrån. Ungarna var 15-16 år när maken stressade hem när vi varit och handlat för att inte de små liven skulle svimma av vätskebrist.....Vet inte vem som var mest dum i huvudet, han eller dom!
    Jösses! Vad såg du hos den tönten?
  • Ess
    Anonym (...) skrev 2019-03-09 23:19:49 följande:
    Jösses! Vad såg du hos den tönten?
    Vi hade en hel del samtal om deras ålder och vad han själv klarade av i samma ålder, sen började han ställa lite större krav. Han insåg ju själv det absurda i att inte klara något själv.
    Men pga umgängessabotage så vågade han inte hur mycket som helst. Fast när vi fick flera gemensamma barn så tvingades de stora att börja agera sin ålder för det var stört omöjligt för honom att dadda dem med då.
    Sen lärde han sig av sitt misstag, plus att vi är två som uppfostrar våra barn. Men även våra barn har lättare att linda honom runt lillfingret.....
  • Anonym (o)
    Anonym (ts) skrev 2019-01-19 11:35:58 följande:

Vet inte var jag ska börja nånstans. Lever med min sambo o hans ena barn varannan vecka. Han har en vuxen son som hälsar på rätt ofta som jag har en god relation till. Men hans dotter? Jag vet inte var jag ska börja men hennes attityd mot mig börjar bryta ner mig.

Ända sen början så har jag känt att hon har varit väldigt svartsjuk över att hennes pappa träffade mig. Att hennes mamma gjort samma sak verkar kvitta men det var inte okej när hennes pappa gjorde samma sak.

Har sett till att hålla mig lite undan när hon är här, mest för att hon o hennes pappa ska få tid ihop men också för att jag är trött på alla giftiga kommentarer som hon kommer med mot mig. Inget som jag gör är bra. Har jag lagat en god middag så ska hon klaga o påpeka att hon håller på att spy rätt ut, då får hennes pappa laga nåt annat. Hon kan kasta in sina mensbindor eller blodade trosor i min necessär, när jag säger det här till min sambo så säger han åt henne men då säger hon bara att hon inte gjort det med flit.

Hon fäller väldigt taskiga kommentarer till mig när hennes pappa inte hör. Nu kanske ni tänker att vad gör jag? Absolut ingenting! Oavsett hur elak hon än är så har jag bemött det med att fortsätta vara trevlig och respektfull. Nu börjar det däremot bryta ner mig och jag känner nånstans att det här måste få ett slut.

Snälla hjälp mig. Vad har jag rätt att göra och säga ifrån om?

Med vänlig hälsning/en väldigt lessen kvinna

Hur går det ts?
  • Anonym (Glad)

Det här är inte vilket barn som helst. Det du beskriver är en psykopat. Hon njuter av att få dig att må dåligt. Lägg benen på ryggen. Du måste älska dig själv mer än vad du älskar din sambo.

Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!