• ALLIEVERDO

6åring med huvudvärk och färgade prickar i synfältet ibland

Hej

Här om dagen stod jag o h 6åringne och lagade mat när hon plötsligt tog sig på huvudet, ungefär där tinningen är, och klagade på ont i huvudet. Hon påpekade det några fler ggr och insåg att jag har hört det nån mer gång. Men då. Mer trott att hon säger nåt allmänt då hon inte vet vad huvudvärk. Är.

Läste om att det fanns spännongsvärn och flera alternativ som kan orsaka det passade I'm. Tänder. Växande käke. Öron problem (hon säger va endel och haft va proppar) press gör ny i skola mm.

Men så påpekade. Maken att hon tog sig i ögonen eller nåt som att hon såg dåligt när de läste. Å sen idag påpekade hon att hon ibland ser färgade prickar..

Kan hon behöva glasögon tro. Snart dags för hälsokontroll i skolan, men blir också lite nojig just för ja... Huvudvärk.. Inte bra.. Om det kan va nåt värre.

• Svar på tråden 6åring med huvudvärk och färgade prickar i synfältet ibland
  • aerial

Tycker också det låter som migrän. Har det själv, ser inte färgade prickar utan blixtrande zickack-mönster.

• fanola

Jag tycker också det låter som migrän, de finns något som heter migrän med aura eller något liknande.

Jag brukade säga synmigrän. Jag kunde inte läsa eller se ordentligt när det slog till, de är som att jag bara ser halva folks ansikten mm..

• ALLIEVERDO
    fanola skrev 2019-01-29 19:49:17 följande:

Jag tycker också det låter som migrän, de finns något som heter migrän med aura eller något liknande.

Jag brukade säga synmigrän. Jag kunde inte läsa eller se ordentligt när det slog till, de är som att jag bara ser halva folks ansikten mm..

JaG har läst runt lite idag och såg också nåt om barn migrän. Fast känns inte som att hon har så ofta eller mycket hmm.

Men om jag går ifrån henne en stund och det du beskrev coh en annan sak jag läste idag som hette ögonmigrän. Så låter det som något jag upplevde för några veckor sedan. Kanske kan passa på att fråga dig om det. Jag har ofta värk nacke ansikte huvud osv då jag är utmattad.

Men en kväll så hände nåt med ena ögat. Det var först som när. Man tittat in i en lampa elelr sol. När man man bara ser ett ljus när man försöker se.

Men ju längre tiden går ju stötre blir fläcken.

Å fläcken blir som en stor rund ring. Den är inte som ett streck i tjocklek utsn större..tänk en discolampa. Sådsn i silver. Sådans rutor typ fast lite mer genonskinligs som vattenpölar..

Tittade jag på tvn så såg ansiktena ut att vara s missbildade på ena sidan. Som de har haft stroke typ.

Å detta ökade mer. 45min höll det i. Samtidigt hade jag vörk I huvudet också och hade tagit alvedon. Men kopplade inte ihop det då, för jag har haft värre. Värk förut
  • annieh897

Det din sexåring beskriver låter precis som migrän med aura.

Det du upplevde låter som ögonmigrän. Jag fick det ett par gånger när jag var gravid. Höll i sig 30-60 minuter och såg massa konstiga blixtar, och som att en del av synfältet försvann. Kollade på tv när det hände och fick svårare och svårare att läsa texten.

Svar på tråden 6åring med huvudvärk och färgade prickar i synfältet ibland