Gravid vecka 41 (40+5)
Hej !
Den 28e januari nu var vi beräknade, men ingen bebis ännu. Då detta är min första så vet jag inget om hur det känns när det väl närmar sig. För exakt en vecka sedan fick jag en svag mensvärkssmärta och liten blödning, fick till svar att det var slemproppen när hag ringde förlossningen. Efter den hände inget mer, värkarna och blödningen försvann. Nu igår morse vaknade jag med mensvärk som satt i hela dagen, känningar i både rygg och framtill, sen värkar under dagen, dom kom under loppet av en timme med minuters mellanrum, och sen försvann dom helt för att komma tillbaka två timmar senare osv. Natten har varit svår med mensvärk konstant och ingen skön position att sova i. Mensvärken sitter fortfarande i och i morse var det åter igen en slempropp med lite blod i, kan tillägga att jag haft jätte rikliga flytningar sedan i går när allt började på morgonen. Så min fråga är till er som kanske vet lite mer, tror ni det är på gång ? Vad är era erfarenheter ? Komner detta hålla på i flera dagar ? Hur länge hade ni mensvärk och rikliga, och då menar jag rikliga flytningar/slempropp ?
Tack på förhand :)