• humlan00

    Tips sökes för barnböcker 6mån-2år?

    Tipsa om era bästa barnböcker för 6mån-2år?

  • Svar på tråden Tips sökes för barnböcker 6mån-2år?
  • Anonym (Ingrid)

    Min dotter älskade Ingridböckerna, mysiga även som vuxen tycker jag!

  • Jsv17

    Min son älskar böcker och har krupit och hämtat böcker och gett till mig att läsa sedan han var 10mån. Några av de absoluta favoriterna är ?knacka på?, babblarna (pekböckerna), serien med djur som man klappar och så gör de sitt läte, Maxböckerna (de började vi läsa runt året), han har även haft 3-4 böcker från goboken som han absolut älskat.

    Jag har läst för honom sedan han var typ 4-5mån inte för att han förstod då men han blev ju intresserad av böcker och att bläddra (hjälpa till att bläddra är ju det absolut bästa) i dem. Nu sitter han själv och bläddrar i sina böcker och pekar på saker och ?babblar? på sitt språk (14mån)


    Pojke 9-12-17
  • Aliona

    Min son gillade pekböcker med djur och insekter när han var 6 mån-ett år. Sen var han inte intresserad ett bra tag då han var upptagen av motorik och att gå. Böcker med ljud funkade dock, alltså sådana där barnet trycker på en knapp. Vid närmare två började han uppskatta Max-böckerna. ?Knacka på? är också jättefin, och några andra rim-böcker, typ ?bilen säger brum?. Den sistnämnda fick han förresten av bvc när han var ett halvår och har alltid älskat. Nu när han är lite mer än två läser vi mer riktiga sagor, typ Alfons Åberg, Sagan om Någon och Lillla Anna.

  • Amla07
    humlan00 skrev 2019-02-19 16:06:37 följande:

    När börjar man läsa för dom ur Max Böckerna? :)


    Målgrupp 0-3 år. Jag började väl runt 9 månader-1 år. De är väldigt tydliga och enkla och man kan göra roliga ljud till (vov vov, brum brum, AJ AJ osv...
Svar på tråden Tips sökes för barnböcker 6mån-2år?