• Undrandee

Missfall??!! :( (BILD)

Jag behöver er hjälp!

ni som varit gravida och haft blödningar i tidig graviditet, hur såg era blödningar ut?

jag upptäckte i torsdags jag fick starkt plus på stickan! på CB digitalt fick jag 3+

MEN.. på torsdagen började jag få brunaktig flytning som utvecklats till klarrött blod! kommer dock bara när jag kissar (rött i toan) och blod på pappret, annars kommer inget!

fick ett akut VUL i fredags på gyn där dom såg fostersäck och gulesäck men inget foster. han trodde jag var i runt v.3-4 och därför såg man inget än.

skulle på nytt VUL om 3-4 veckor igen.

men jag är sjukt orolig! det blöder varje gång jag går på toa! har dock inte ont mer än molvärk och inga klumpar men det är klarrött och som slem typ

ringde gyn igen idag men dom kan inget göra :(

kan någon ge mig lite hopp??!!

• Svar på tråden Missfall??!! :( (BILD)
  • Ninjara

Min mor hade blödningar när hon var gravid med mig och i och med att jag kan sitta och skriva detta så kan du gissa hur det gått. Skrattande

• lillainna

Min mamma hade mens ända tills hon var i 5 månaden med minn bror.

Själv hade jag små blödningar de fösta 14 veckorna, syntes lite på pappret bara så och då. Nu är sonen 9 månader :)

Har även haft ett missfall innan jag blev gravid med sonen, då vaknad ejag mitt i natten av hemsk nästa i magen och blödde, inte hiskeligt men som vanlig mens och sen dagen efter att missfall et börjat kom det ut en klump.

Håller tummarna för dig att det bara är sköra slemhinnor som skapar blödningarna för dig.

• Anonym (Både och)

Med min tvåa så hade jag blödningar varje dag från 5+ till +14. Det gick vägen och han är idag 1.5 år. I höstas blev jag gravid igen och blödde lite grann men mest som bruna flytningar. Konstaterades i 8+5 att det var ett pågående missfall.

Så jättesvårt att säga. Jag blödde ju mer "riktigt" men han son faktiskt föddes.

• Erla

Jag har haft mindre blödningar i alla mina graviditeter och hälften av dem har gått vägen. Gemensamt för dem som det gått vägen med var att jag fick mindre och slemmiga blödningar runt den tiden jag hade BIM. De andra blödde jag rikligt en vecka efter BIM och ett par-tre veckor efter BIM. Vet att vid det "tidigare" missfallet blev testen helt negativa runt BIM och det andra slutade i ett MA som upptäcktes på VUL.

Vid de två friska graviditeterna stegrade testen fint och jag fick 3+ strax innan det förväntades att slå över till det :)

• Undrandee

Tack för alla historier hörrni!

jag ringde som sagt upp gyn igår igen men fick till svar att dom gör inget i detta skede. inte ens ett blodprov som visar Hcg nivån fick jag göra :(

man vet ju ingenting när man inte haft såhär förr!

jag blöder fortfarande idag, 5 dagen nu och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan.. suck

har försökt länge då jag bara haft mens 3 gånger på 2,5 år... så kag fick aldrig min mens innan jag nu plussade

en fråga; kan CB digitala test visa färre antal veckor om Hcgn skulle sjunka vid ett ev. missfall? alltdå visa 1-2 eller 2-3 istället för 3+?

• Anonym (blödde)
    Undrandee skrev 2019-02-25 22:18:10 följande:

Någon som kan komma med lite solskenshistorier om graviditeter som gått vägen trots blödningar ?

när ka va i typ v 7-8 så var ja på shoppingcenter efter jobbet å kände som att jag kissat pp mig. kände m handen utanpå brallorna å vart knall röd om fingrarna. detta va såklart freda efter 16 då bm va ej tillgänglig. ringde 1177 å hon sa att de var nog ingeb fara så länge de inte blödde så mkt länge lixom.. men va bara den gången å jag hade blod ner till knäna innanför byxorna.. i dag är grabben 6 månader ????
  • Undrandee
    Anonym (blödde) skrev 2019-02-26 12:53:01 följande:

när ka va i typ v 7-8 så var ja på shoppingcenter efter jobbet å kände som att jag kissat pp mig. kände m handen utanpå brallorna å vart knall röd om fingrarna. detta va såklart freda efter 16 då bm va ej tillgänglig. ringde 1177 å hon sa att de var nog ingeb fara så länge de inte blödde så mkt länge lixom.. men va bara den gången å jag hade blod ner till knäna innanför byxorna.. i dag är grabben 6 månader ????

men oj! fick du svar på vad det kunde bero på?? ????

det som oroar mig är att jag blöder flera dagar. inga störtfloder men bara synen av blod tänker jag missfall... :/
  • Anonym (KJ)
    Undrandee skrev 2019-02-26 12:48:14 följande:

Tack för alla historier hörrni!

jag ringde som sagt upp gyn igår igen men fick till svar att dom gör inget i detta skede. inte ens ett blodprov som visar Hcg nivån fick jag göra :(

man vet ju ingenting när man inte haft såhär förr!

jag blöder fortfarande idag, 5 dagen nu och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan.. suck

har försökt länge då jag bara haft mens 3 gånger på 2,5 år... så kag fick aldrig min mens innan jag nu plussade

en fråga; kan CB digitala test visa färre antal veckor om Hcgn skulle sjunka vid ett ev. missfall? alltdå visa 1-2 eller 2-3 istället för 3+?

Ja, testen kan visa färre antal veckor om HCG sjunker.
    Men, om det är ett MA och inte ett 'vanligt' missfall, så lär det inte sjunka.
    Det är hemst att vänta. Jag har gått igenom samma sak, så jag vet.

Har du regelbunden mens? För om du kan räkna ut när du borde vara i vecka 6+, så borde man kunna se ett tickande hjärta på UL, om där är något. 
    Ser man inget då, så är det ganska stor risk att det inte går vägen. 
  • Anonym (blödde)
    Undrandee skrev 2019-02-26 12:55:22 följande:

men oj! fick du svar på vad det kunde bero på?? ????

det som oroar mig är att jag blöder flera dagar. inga störtfloder men bara synen av blod tänker jag missfall... :/

nej inget mer än att de inte är ovanligt. missfall kom aldrig på tal
  • Undrandee
    Anonym (KJ) skrev 2019-02-26 12:59:08 följande:

Ja, testen kan visa färre antal veckor om HCG sjunker.

Men, om det är ett MA och inte ett 'vanligt' missfall, så lär det inte sjunka.

Det är hemst att vänta. Jag har gått igenom samma sak, så jag vet.

Har du regelbunden mens? För om du kan räkna ut när du borde vara i vecka 6+, så borde man kunna se ett tickande hjärta på UL, om där är något. 

Ser man inget då, så är det ganska stor risk att det inte går vägen. 

ja jag brukar ha min mens runt 20-23 när den väl kommer

är ca v. 5 hsr jsg räknat ut om det stämmer... förra vecksn sa läkaren som uyförde VUL att jag nog var i v. 3-4 , så kan stämma då
  • Anonym (Blödningar)
    Undrandee skrev 2019-02-26 13:10:42 följande:

ja jag brukar ha min mens runt 20-23 när den väl kommer

är ca v. 5 hsr jsg räknat ut om det stämmer... förra vecksn sa läkaren som uyförde VUL att jag nog var i v. 3-4 , så kan stämma då

Min 2a graviditet blödde jag av och till mellan v.6-v.12.

Ena dagen kunde det komma lite blod, en annan dag kunde det komma lite rosa flytningar. Ibland både och. Allt gick bra.

I min 3e graviditet fick jag missfall i v.8 för en vecka sedan.

Fredagen den 15/2 kom blodblandade flytningar. Var inte orolig då. Skulle även ha haft min mens den dagen. Men varje dag så ökade blödningen. Var lite mer än en riklig mens och på tisdag så kom en klump ut. Fick ont i magen och i ryggen under den dagen. Nu en vecka efter blöder jag ytterst lite och väntar på att kroppen ska komma igång för att försöka igen.

Så jag har både bra och dåliga upplevelser av blödning inder graviditet.

Hoppas allt går bra för dig!!
Svar på tråden Missfall??!! :( (BILD)