• Anonym (Kvinna 92)

Otrohet??

Hej vill veta om någon varit otrogen mot sin partner någon gång? Och varför isåfall.

Jag tycker så här, Om man inte är lycklig i förhållandet tycker jag man ska göra slut först. Varför gå och göra något bakom ryggen?

Någon som har fler åsikter?

• Svar på tråden Otrohet??
  • Anonym (Egotänk...)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-12 11:27:37 följande:

Absolut, men för det första reducerar det antalet möjliga partners otroligt mycket. För det andra vill jag inte att min fru ligger med andra, i alla fall inte öppet. 

Då lever du i alla fall inte efter mottot "att behandla andra som man själv vill bli behandlad"....

Snarare vill ha kakan och äta den...
  • Anonym (man)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-12 10:54:13 följande:
    Nja, varför då menar du? Jag vill ju ha en familj, barn, bolån och hund som alla andra. 
    Absolut, och det låter helt logiskt om man enbart bryr sig om sig själv, men om man påstår sig älska någon så låter det rätt märkligt att resonera på ett sättet.
    För människor man älskar brukar man väl inte vilja lura?
  • Anonym (man)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-12 11:27:37 följande:
    Absolut, men för det första reducerar det antalet möjliga partners otroligt mycket. För det andra vill jag inte att min fru ligger med andra, i alla fall inte öppet. 
    Så om man ska sammanfatta det hela så handlar det i grunden om egoism ... du vill kunna unna ligga runt men du vill inte att din partner gör likadant och du vill kunna ha tryggheten och familjelivet men leva singelliv bakom kulisserna. Och för att få det är du villig att lura den du säger dig älska. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-04-12 11:50:32 följande:
    Så om man ska sammanfatta det hela så handlar det i grunden om egoism ... du vill kunna unna ligga runt men du vill inte att din partner gör likadant och du vill kunna ha tryggheten och familjelivet men leva singelliv bakom kulisserna. Och för att få det är du villig att lura den du säger dig älska. 
    Men är det inte så i dom allra flesta otrohetshistorier? Det är liksom ingen ny upptäckt.
  • Anonym (torsk)
    Anonym (man) skrev 2019-04-12 11:45:11 följande:
    om man påstår sig älska någon så låter det rätt märkligt att resonera på ett sättet.
    För människor man älskar brukar man väl inte vilja lura?
    Det här resonemanget har jag aldrig förstått. De människor jag älskar är självklart de jag lurar mest. 

Nej mamma jag har inte provat cannabis
    Ja mina barn det finns en påskhare
    Nej min fru jag ligger inte med horor

Om det var nån jag inte älskade hade jag ju snarare varit mer ärlig, eller? 
  • Anonym (torsk)
    Anonym (man) skrev 2019-04-12 11:50:32 följande:
    Jag lever inget singelliv. Jag har fru, två barn, hus, hund, stadsjeep och allt det där. 

Det enda jag ibland unnar mig är ett fnask eller en massage med happy ending. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-12 12:44:33 följande:
    Jag lever inget singelliv. Jag har fru, två barn, hus, hund, stadsjeep och allt det där. 

Det enda man kan konstatera är att du bär dig jävligt illa åt mot din fru.
    Undrar hur du funkar om prostitutionsgruppen sätter spaning på en av dom prostituerade du går till, och du åker fast, och därmed förlorar allt det du räknar upp ovan?
  • Anonym (man)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-12 12:43:02 följande:
    Det här resonemanget har jag aldrig förstått. De människor jag älskar är självklart de jag lurar mest. 

Nej mamma jag har inte provat cannabis
    Ja mina barn det finns en påskhare
    Nej min fru jag ligger inte med horor

Om det var nån jag inte älskade hade jag ju snarare varit mer ärlig, eller? 
    Det är väl snarare tvärtom att det är de som du älskar du ska vara ärlig mot för att ge dem en chans att själva förhålla sig till dig och sitt förhållande till dig. Den enda anledningen till att du inte är ärlig mot dem är för att du vet att de inte skulle acceptera ditt beteende. Mao använder du lögner för att förhindra att de gör egna val så du kan förtsätta med det du gör.
  • Anonym (man)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-12 12:44:33 följande:

Öppet inför fru och barn lever du familjeliv, bakom ryggen på dem lever du som om du inte vore i ett exklusivt förhållande (singel)
  • Anonym (Navelludd)

Svårt att ha förståelse för Torsks beteende, men i övrigt kan det ju finnas hur många anledningar som helst till varför folk väljer ngn vid sidan av, snedsteg eller regelrätt vänsterprassel...
    Det borde i första hand bero på hur ens förhållande ser ut och funkar. I äktenskap som pågått i många år där man har både mkt gemensamt och kvalitet generellt, men total avsaknad av sex, och just den ingrediensen är viktig för vederbörande  så tycker nog jag att det borde finnas en viss förståelse om den ena väljer att se sig om efter någon att få ihop det med lite då och då. Vem vill äta brie med camembert på mörkt rågbröd varenda frukost, efter ett par år kanske det lockar med en brännvinsost på en skogaholmslimpa...

• Anonym (torsk)
    Anonym (FYI) skrev 2019-04-12 12:53:30 följande:
    Det enda man kan konstatera är att du bär dig jävligt illa åt mot din fru.
    Undrar hur du funkar om prostitutionsgruppen sätter spaning på en av dom prostituerade du går till, och du åker fast, och därmed förlorar allt det du räknar upp ovan?
    Jag går nästan uteslutande till lagliga bordeller. Reser mycket i jobbet. 
  • Anonym (torsk)
    Anonym (man) skrev 2019-04-12 13:08:42 följande:
    Det är väl snarare tvärtom att det är de som du älskar du ska vara ärlig mot för att ge dem en chans att själva förhålla sig till dig och sitt förhållande till dig. Den enda anledningen till att du inte är ärlig mot dem är för att du vet att de inte skulle acceptera ditt beteende. Mao använder du lögner för att förhindra att de gör egna val så du kan förtsätta med det du gör.
    Ja självklart. Den enda anledningen till att ljuga är att man vill dölja en sanning. Har du några mer självklarheter du vill kasta ur dig? 
  • Anonym (torsk)
    Anonym (man) skrev 2019-04-12 13:11:10 följande:
    Öppet inför fru och barn lever du familjeliv, bakom ryggen på dem lever du som om du inte vore i ett exklusivt förhållande (singel)
    Om det är din definition av singel så visst. 
  • Anonym (torsk)
    Anonym (Egotänk...) skrev 2019-04-12 11:31:10 följande:
    Då lever du i alla fall inte efter mottot "att behandla andra som man själv vill bli behandlad"....

Snarare vill ha kakan och äta den...
    Exakt. Men jag behandlar såklart min fru och mina barn på ett bra sätt också.
  • Anonym (torsk)
    Anonym (Navelludd) skrev 2019-04-12 19:51:59 följande:

det borde finnas en viss förståelse om den ena väljer att se sig om efter någon att få ihop det med lite då och då. Vem vill äta brie med camembert på mörkt rågbröd varenda frukost, efter ett par år kanske det lockar med en brännvinsost på en skogaholmslimpa...

Precis så. Min fru är mörk, närmare 40. Ibland vill man ha en 19-årig blondin eller en kurvig rödhårig milf. Eller varför inte en asiat då och då?
  • Anonym (man)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-13 04:28:05 följande:
    Om det är din definition av singel så visst. 
    Jag tror att du vet skillnaden mella att vara i en relation och att vara singel. Sen går det ju bra att spela dum när det passar eller hur?
  • Anonym (man)
    Anonym (torsk) skrev 2019-04-13 04:27:16 följande:
    Ja självklart. Den enda anledningen till att ljuga är att man vill dölja en sanning. Har du några mer självklarheter du vill kasta ur dig? 
    Absolut, men eftersom du spelar dum och låtsas som att du inte vet skillnaden mellen att vara singel och vara i en relation är så är det ju svårt att veta hur mycket självklarheter du förstår.
Svar på tråden Otrohet??