• Anonym (Vilsen)

    Kan hon ha dödat mitt barn?

    Många kommer tro att jag är helt ute och cyklar, men Jag e säker på att jag blivit förgiftad under min för övrigt friska graviditet.

    Jag var tillsammans med en man, vars familj inklusive systrar ogillade mig starkt, jag är svensk, dom från ett annat land. Dom hatade att jag var gravid.

    På ultraljudet i vecka 14 var hon frisk, växte som hon skulle och allt såg bra ut.

    Då jag haft druvbörd innan så höll dem extra koll på mig och jag gick på ultraljud i vecka 17 igen där dem märkte att nåt var avvikande och att hon inte växte som hon skulle. Det första min BM frågar mig är om jag tagit droger eller liknande då det såg ganska avvikande ut.

    Efter uppföljning med nål i magen o dyl visar det att min dotter som var frisk för några veckor sen, har trisomi 18 och Fick göra abort i vecka 20.

    Denna helvetes familjen håller på med svart magi och grejer , hittat inlindade dockor med hår på under min madrass, men jag tror inte på sånt.

    Det jag vet iallafall är att hans syrra gav mig ofta krämer och servera mig dricka (hon är apotekare) medans jag var gravid. Fick ofta ont i magen i samband med detta men det var inget jag kopplade förens nu i efterhand. Varken hans syrror eller någon i familjen beklagade sorgen, precis som dem visste redan att nåt skulle hända. Barnmorskans fråga om jag tagit medicin eller droger under min graviditet ekar i mitt huvud dagligen.

    Om detta nu stämmer , vad för preparat/medicin kan hon ha gett mig för att förgifta mitt barn?

    Dumma svar undanbedes.

  • Svar på tråden Kan hon ha dödat mitt barn?
  • Anonym (Ta maken och flytta!)

    En trisomi uppstår efter befruktningen, så vilka gifter dina svägerskor än har lurat i dig så kan de inte vara orsaken. Kromosomprov togs väl inte tidigare, så hur kan du vet att din flicka var "frisk" några veckor innan beskedet? Det går ju inte att se de fysiska förändringarna så tidigt.

    I så fall måste de ha lurat i dig gifterna före befruktningen - drack du deras drycker då? Att en trisomi kan orsakas av gifter är dock inte så orealistiskt att tänka som vissa i tråden tror, för man vet att dessa ökade i Ukraina efter Chernobylolyckan. Så om svägerskorna har lurat i dig något radioaktivt så KAN det vara så, men jag finner det ändå högst otroligt. Du bör prata med vården om detta, så att det utreds ordentligt. Det allra bästa skulle ju vara om du skulle kunna få beskedet från vården, att det helt omöjligt varit någon yttre påverkan som orsakade trisomin. 

    Voodoo kan naturligtvis inte fungera i verkligheten.

    Om dina svägerskor håller på med konstigheter mot dig, vare sig de orsakat ditt barns trisomi eller inte (det har de som sagt med största sannolikhet inte), tycker jag att du ska ta din man och flytta en rejäl sträcka, så att de inte kan dyka upp hos er på daglig basis. Det gjorde jag när jag tyckte att min svägerska la sig i för mycket i våra liv.

  • EmberEyes
    Daphodil skrev 2019-04-07 11:11:36 följande:
    Lugn. Vilka tankar jag kan och kan släppa kan du inte uttala dig om för du känner inte mig. En person i kris kan tänka irrationellt, men det betyder inte psykos, vilket lekmännen här inne verkar tro.
    Och du återvänder konstant till psykos, du kan inte ge understöd till ditt uttalande utan att prata om psykos.

    Nu ställer jag frågan igen och skulle uppskatta om du kan svara UTAN att diskutera vad som sagts tidigare om psykos eller psykisk ohälsa (=kris, trauma).

    Förklara hur en normalbegåvad individ på rimlig, logisk, rationell väg kan få trisomier18 till att bero på svägerskan.
  • Daphodil
    EmberEyes skrev 2019-04-07 16:54:51 följande:

    Och du återvänder konstant till psykos, du kan inte ge understöd till ditt uttalande utan att prata om psykos.

    Nu ställer jag frågan igen och skulle uppskatta om du kan svara UTAN att diskutera vad som sagts tidigare om psykos eller psykisk ohälsa (=kris, trauma).

    Förklara hur en normalbegåvad individ på rimlig, logisk, rationell väg kan få trisomier18 till att bero på svägerskan.


    Du verkar inte läsa. Jag pratar om psykos för att jag starkt motsätter mig att användare på sidan säger till TS att hon har en sådan. Hur tankekedjan skulle kunna förlöpa har jag också redan skrivit. Läs bättre.
  • EmberEyes
    Daphodil skrev 2019-04-05 19:34:07 följande:
    Inte särskilt oroväckande, låter fullt naturligt att leta orsaker i sin sorg.
    Daphodil skrev 2019-04-05 21:55:13 följande:
     TS fråga gällde om trisomi kan orsakas av mediciner. Vet man inget om tillståndets orsak, utan ser det som en missbildning uns, är det inte en konstig fråga alls.
    Daphodil skrev 2019-04-05 22:26:09 följande:
    Nej, det är inte irrationellt. TS presenterar en logisk tankekedja med osämja, mediciner, buksmärta och därefter dystra besked om barnet. Frågan är inte konstig i det här skedet.
    Detta är i princip vad du skriver genom hela tråden.

    Jag tolkar dina uttalande som att "när en person är i djup sorg/kris/trauma så kan hen vara oförmögen att ta till sig hur en defekt uppkommer och då kan det te sig logiskt att tro att svägerskan förgiftat hen".

    Vilket inte är samma sak som att säga att en normalbegåvad individ fri från psykisk ohälsa (=djup sorg/kris/trauma) i normala fall gör detta (enligt dig) logiska och rationella antagande.
  • Daphodil
    EmberEyes skrev 2019-04-07 17:29:00 följande:

    Detta är i princip vad du skriver genom hela tråden.

    Jag tolkar dina uttalande som att "när en person är i djup sorg/kris/trauma så kan hen vara oförmögen att ta till sig hur en defekt uppkommer och då kan det te sig logiskt att tro att svägerskan förgiftat hen".

    Vilket inte är samma sak som att säga att en normalbegåvad individ fri från psykisk ohälsa (=djup sorg/kris/trauma) i normala fall gör detta (enligt dig) logiska och rationella antagande.


    Det spelar ingen roll hur jag förklarar, min ståndpunkt går inte i hos dig. Det blir ganska tråkigt för mig att fortsätta diskutera, så jag gör inte det.
  • EmberEyes
    Daphodil skrev 2019-04-07 17:51:22 följande:
    Det spelar ingen roll hur jag förklarar, min ståndpunkt går inte i hos dig. Det blir ganska tråkigt för mig att fortsätta diskutera, så jag gör inte det.
    Fast grejen är ju att du inte vid något tillfälle har bemödat dig med att besvara mina frågor eller förklara hur du tänker, eftersom du bara refererar till "psykos" och vad du skrivit till andra i tråden. Så länge du inte kan skriva ett inlägg som förklarar hur det kan vara normalt och rationellt för en normalbegåvad individ att reagera som TS helt utan psykisk ohälsa, kommer din ståndpunkt inte gå fram eftersom du aldrig uttalar dig i frågan.

    Men det är OK, du får fortsätta slingra dig bort och iväg från diskussionen utan att ge ett faktiskt svar på den faktiska och direkta fråga jag ställer. Ha det gott!
  • Usayso

    Anmäl detta och be dom. Ta prover på. Fostret. Tala om. För bm allt detta hemska som du just skrev här. :'(

  • Anonym (tänk)
    Usayso skrev 2019-04-08 01:50:53 följande:

    Anmäl detta och be dom. Ta prover på. Fostret. Tala om. För bm allt detta hemska som du just skrev här. :'(


    Ja, det låter som en briljant plan. *ironi*
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (mor) skrev 2019-04-07 05:18:40 följande:
    Om jag hittade inlindade dockor med hår på under min madrass så skulle jag bli SKITRÄDD även om jag inte tror på woodoo! Jag skulle FLY FÄLTET och aldrig ha mer kontakt med dem som lagt dit dem. Livsfarliga människor.

    Mycket felaktigt .
    Rädsla för det okända. Antar att människor är onda baserat på religion. Du skrämmer TS.


    Vakna upp, du sprider osund energi. Ansvar

  • Anonym (Ö)
    Tiina87 skrev 2019-04-07 00:07:03 följande:

    Det är inte ärftligt som ex diabetes men det ligger i generna som man för frön var sin förälder.


    Diabetes är sällan ärftligt.
  • Xiennar

    Känner man att någon inte vill en väl, till och med hatar en, dricker/äter man inte något man blir serverad av denna. Låt det bli en lärdom för dig.

    I nuläget bör du prata med sjukvården om din oro. Fråga dem om det finns minsta lilla möjlighet att de påverkat dig/barnet.

    Be sjukvården ta prover i så fall. Du måste få detta utrett, för din sinnesfrid skull.

    Blir du gravid igen med denne man, berätta inte för hans familj och ät/drick inte något de ger dig o låt dem inte smörja in dig m krämer osv.

Svar på tråden Kan hon ha dödat mitt barn?