• Esofe

    Utredning påbörjas - behöver tips!

    Hej.

    Jag och min sambo ska äntligen börja gå på utredning för ofrivillig barnlöshet. Första mötet blir i maj.

    Nu funderar jag på att försöka gå ner ännu mer i vikt tills dess. Jag vägde 120kg nu i januari och har tills mars gått ner till 115kg då jag börjat simma och slopat godis och snacks.

    Nu funderar jag på var man kan få skräddarsydda kostplaner för oss båda. Vi båda är extremt kräsna och ingen av oss äter kyckling. Det är bara jag som äter fisk, men enbart lax. Min sambo gillar inte svamp eller kikärtor, vilket tyvärr är basen i de flesta vegetariska rätterna.

    Det är väldigt svårt att på egen hand hitta recept som är nyttiga, mättande och passar bådas mage. (Ingen idé att säga att det som serveras ska ätas - det är inte rimligt pga personliga skäl)

    Jag undrar alltså vart jag kan vända mig för att få personliga kostplaner som håller i längden. Dvs ingen "bantning" som bidrar till jojo modellen.

  • Svar på tråden Utredning påbörjas - behöver tips!
  • Fjäril kär

    Rekommenderar att ni tar kontakt med en dietist som vet vad hon pratar om. Då kan ni få hjälp med riktiga menyer och bra alternativ till det ni inte äter. Hon hjälper er med att se över era måltider och matvanor och kan peka på vart ni gör fel och vart ni tänker rätt.

Svar på tråden Utredning påbörjas - behöver tips!