• molly09

    Gravid med en kk

    Hej!

    Är tjej och är gravid med en kk och han vill att jag ska göra abort och jag känner verkligen inte för att göra abort.

    Kan han avsäga sig från faderskaps papperet sen och likaså slippa betala underhåll för barnet om man väljer att behålla?

    Känner mig helt tom vilket beslut man ska ta om man ska lyssna på han och göra abort eller lyssna till en själv vad man vill.

  • Svar på tråden Gravid med en kk
  • Anonym (...)

    Du gör ju vad du tycker känns bäst.. Men jag kan inte låta bli att tycka synd om barnet som en vacker dag kommer få veta att hen är resultatet av ett oansvarigt knull med ditt kk och att pappan inte ens ville ha hen.. Men men, du bestämmer.

  • Anonym (Hjkllfh)

    Stackars barn.

    Hur många barn tänker du skaffa med olika kk?s och ons ?

    Vet du säkert att han är pappan?

  • Anonym (M)

    Alla tycker olika o jag tycker de är helt fantastiskt hur folk kan döma en person här på fl så här...

    jag var för 8år sedan i en liknande situation. Jag fick veta att jag var gravid i v17, vi levde inte ihop längre. Jag resonerade som så att en abort kan man ångra hela livet, ett barn ångrar man ALDRIG! Jag har tagit hela ansvaret själv, han vet allt om sin pappa o att han valt att inte vara närvarande. Han är världens tryggaste, snällaste o fantastigadte 8åring <3 han får all kärlek o allt han behöver. Jag har idag ny sambo o vi har fått en lillebror, o dom har bara en pappa! Som sonen själv säger -jag har bara en pappa o behöver ingen annan. Ställer han frågor så svarar vi öppet men de har aldrig varit ett problem o idag pratar han aldrig om det!!

    Har inte ångrat en sekund att jag gjorde de valet den dagen, de är det bästa o viktigaste beslutet i mitt liv<3

    Tänk att de finns så många mammor som idag skaffar barn utan någon pappa alls :)

  • Anonym (M)
    Anonym (Kk) skrev 2019-04-19 20:55:54 följande:

    Är du född 2009? Isf så tycker jag att du borde fundera lite på abort innan du bestämmer dig. Vill du att ditt barn ska ha en oengagerad pappa? Du har många år på dig att träffa rätt man och fixa ett bra och stadigt liv för dig och framtida barn.

    Men självklart om du har n oga tänk igenom allt så ska du gå på din egna känsla och inte lyssna på varken din KK eller någon annan. Känner du att du vill och kan ensam ge ett bra liv till ditt barn så ska du absolut behålla.


    Hade hon varit född -09, alltså 10år så hoppas jag verkligen att någon slagit på stora trumman!!!
  • Ällingen
    Anonym (M) skrev 2019-04-20 10:17:34 följande:

    Alla tycker olika o jag tycker de är helt fantastiskt hur folk kan döma en person här på fl så här...

    jag var för 8år sedan i en liknande situation. Jag fick veta att jag var gravid i v17, vi levde inte ihop längre. Jag resonerade som så att en abort kan man ångra hela livet, ett barn ångrar man ALDRIG! Jag har tagit hela ansvaret själv, han vet allt om sin pappa o att han valt att inte vara närvarande. Han är världens tryggaste, snällaste o fantastigadte 8åring <3 han får all kärlek o allt han behöver. Jag har idag ny sambo o vi har fått en lillebror, o dom har bara en pappa! Som sonen själv säger -jag har bara en pappa o behöver ingen annan. Ställer han frågor så svarar vi öppet men de har aldrig varit ett problem o idag pratar han aldrig om det!!

    Har inte ångrat en sekund att jag gjorde de valet den dagen, de är det bästa o viktigaste beslutet i mitt liv<3

    Tänk att de finns så många mammor som idag skaffar barn utan någon pappa alls :)


    Alla gör som dom vill, men jag hade aldrig skaffat barn på det sättet. Ett barn, tycker jag, ska vara välkommet av båda.
  • Anonym (Kk)
    Anonym (M) skrev 2019-04-20 10:20:17 följande:

    Hade hon varit född -09, alltså 10år så hoppas jag verkligen att någon slagit på stora trumman!!!


    Oj hahaha! Tänkte fel där. Jisses. :)
  • Anonym (nä)
    Anonym (Kk) skrev 2019-04-19 20:55:54 följande:

    Är du född 2009? Isf så tycker jag att du borde fundera lite på abort innan du bestämmer dig. Vill du att ditt barn ska ha en oengagerad pappa? Du har många år på dig att träffa rätt man och fixa ett bra och stadigt liv för dig och framtida barn.

    Men självklart om du har n oga tänk igenom allt så ska du gå på din egna känsla och inte lyssna på varken din KK eller någon annan. Känner du att du vill och kan ensam ge ett bra liv till ditt barn så ska du absolut behålla.


    Nä sannolikt är inte TS 10 år gammal...
  • Anonym (nä)
    molly09 skrev 2019-04-19 20:51:52 följande:

    Hej!

    Är tjej och är gravid med en kk och han vill att jag ska göra abort och jag känner verkligen inte för att göra abort.

    Kan han avsäga sig från faderskaps papperet sen och likaså slippa betala underhåll för barnet om man väljer att behålla?

    Känner mig helt tom vilket beslut man ska ta om man ska lyssna på han och göra abort eller lyssna till en själv vad man vill.


    TS! Lyssna på ditt hjärta!

    Man vet aldrig var livet för en!
  • Anonym (Mimmi)
    Transan88 skrev 2019-04-20 08:32:22 följande:

    Stackars barn som kommer att växa upp undrandes varför hens pappa inte vill veta av hen... Du är 30 bäst och saknar uppenbarligen konsekvenstänk. Att få lite kuk var tydligen superviktigt för dig.


    Hahahah älskar din kommentar!
  • Anonym (Mimmi)

    Det är ju ditt val. Men tycker synd om killen och barnet. Skaffa barn med någon som du älskar.

  • Richard1986

    Är det en kille du känner väldigt väl eller en kille du träffat hyfsat nyligen ? Om det sista så gör hellre abort och skaffa barn med någon du vill skaffa barn med och som också vill ha det med dig. Känner du inte killen jätteväl så har du ingen aning om hur han kommer reagera sen. Han har ingen möjlighet att avsäga sig faderskapet, annat än genom adoption. Blir han sugen på att "ge igen" så kan han göra livet surt för dig i många år framöver. Det verkar inte vara jätteovanligt att döma av flera trådar här inne...

Svar på tråden Gravid med en kk