• esineddenise

    Var hittar jag kalsonger till blöjfri 1-åring

    Letar med ljus och lykta efter kalsonger i små storlekar.. jag har en pojke på 1,5 som utan blöja precis kan ha stl 62 i byxor utan att tappa dem...

    I alla butiker jag kollat i så är den minsta storleken i kalsonger 86....

  • Svar på tråden Var hittar jag kalsonger till blöjfri 1-åring
  • esineddenise

    Jag har inga problem att handla på flickavdelningen till honom men jag tror inte att trosor är så bekvämt på en pojke..

  • cosinus

    Jag har heller inte hittat kalsonger i mindre storlek än 86/92.

    Kappahls kalsonger (inte boxer utan vanliga) är små i storlek och funkade faktiskt på min kille när han var mindre. Det var den minsta modellen jag hittade.

    Tänk på att de byxor strl 62 han använder är blöjanpassade så det är inte så galet stort som det låter med 86.

  • Anna60
    esineddenise skrev 2019-05-07 13:19:26 följande:
    Jag har inga problem att handla på flickavdelningen till honom men jag tror inte att trosor är så bekvämt på en pojke..
    Varför inte det?
    Inga trosor skall sitta tajt, och jag tror inte paketet är så stort så att det klämmer. 
  • esineddenise
    cosinus skrev 2019-05-07 13:25:55 följande:

    Jag har heller inte hittat kalsonger i mindre storlek än 86/92.

    Kappahls kalsonger (inte boxer utan vanliga) är små i storlek och funkade faktiskt på min kille när han var mindre. Det var den minsta modellen jag hittade.

    Tänk på att de byxor strl 62 han använder är blöjanpassade så det är inte så galet stort som det låter med 86.


    Tack, jag ska titta på dem på Kappahl :). 
  • GAndrea

    Nu har jag en dotter men lindex hade några modeller trosor i stl 86 som var ganska små. Jag tvättade dem i 60 grader och torktumlade så de krympte lite till!

  • esineddenise
    Anna60 skrev 2019-05-07 13:28:22 följande:
    Varför inte det?
    Inga trosor skall sitta tajt, och jag tror inte paketet är så stort så att det klämmer. 
    Jag har bara tänkt att det är så... att trosor och kalsonger är designade olika av en anledning, inte bara estetiskt... Men du har kanske rätt, och i så fall köper jag gladeligen trosor för dem är mycket finare med glada färger och mönster.
  • elsi
    esineddenise skrev 2019-05-07 14:10:52 följande:
    Jag har bara tänkt att det är så... att trosor och kalsonger är designade olika av en anledning, inte bara estetiskt... Men du har kanske rätt, och i så fall köper jag gladeligen trosor för dem är mycket finare med glada färger och mönster.
    Möjligen för vuxna.

    Och att flickkläder av nån andledning är lite snävare och mindre trots samma storlek. Så om kalsonger glider av så kan trosor i samma storlek passa...
  • cosinus
    esineddenise skrev 2019-05-07 14:10:52 följande:
    Jag har bara tänkt att det är så... att trosor och kalsonger är designade olika av en anledning, inte bara estetiskt... Men du har kanske rätt, och i så fall köper jag gladeligen trosor för dem är mycket finare med glada färger och mönster.
    Jag har provat trosor på min ena son ett antal ggr men nej, även små paket gör sig sämre i trosor än kalsonger. Tvärtom går däremot jättebra. Iaf på de trosor/kalsonger i vanlig trosmodell som mina haft (boxer kanske är en annan femma).

    Hade alltid trosor i handväskan när dottern var på gränsen till blöjfri men även storebror var lite osäker trots att han är 2 år äldre. Men jag bytte efter några nerkissade kalsonger till att alltid ha kalsonger i handväskan ist trots att dottern var den som stod för 4/5 av alla olyckor för på henne gjorde det ingen skillnad medan det på sonen faktisk inte alls satt bra med trosor.
  • Anna60
    esineddenise skrev 2019-05-07 14:10:52 följande:
    Jag har bara tänkt att det är så... att trosor och kalsonger är designade olika av en anledning, inte bara estetiskt... Men du har kanske rätt, och i så fall köper jag gladeligen trosor för dem är mycket finare med glada färger och mönster.
    Ursprungligen var kalsonger till för män - med en osydd överlappning framför skrevet för killen att bara hala ut organet för att kissa. Nu sys massor av kallingar med ihopsydd gylf. Men själva designen är densamma. För vuxna män är kallingarna designade för att få plats med större paket och skall inte skava. Jag tror inte din lillkille har kommit upp riktigt i "paket-åldern".
  • esineddenise
    Anna60 skrev 2019-05-08 09:42:38 följande:
    Ursprungligen var kalsonger till för män - med en osydd överlappning framför skrevet för killen att bara hala ut organet för att kissa. Nu sys massor av kallingar med ihopsydd gylf. Men själva designen är densamma. För vuxna män är kallingarna designade för att få plats med större paket och skall inte skava. Jag tror inte din lillkille har kommit upp riktigt i "paket-åldern".
    Jag köpte trosor till honom igår för att testa men dem sitter faktiskt inte riktigt bra, det är annorlunda passform... men de stannar uppe över rumpan iaf!
Svar på tråden Var hittar jag kalsonger till blöjfri 1-åring