• Anonym (TS)

Chef över exets älskarinna

Det var en smutsig historia, älskarinnan vet inte att du vet. Vad skulle du gjort?, om något?

Hämnden är ljuv? Exet har redan fått sina konsekvenser.

• Svar på tråden Chef över exets älskarinna
  • Anonym (G)

Vet hon ens att hon hade en affär med en upptagen man?

• Anonym (Sara)

Oj, den frågeställningen förväntade jag mig inte under den rubriken.

Jag trodde att frågan skulle vara hur man kan hantera detta på ett proffsigt sätt utan att känslorna ska ta över.

Är det verkligen beredd att riskera din jobbsituation över detta?

• Aliona

Hämnas får du göra privat-om du nu tror att hämnd skulle ge dig något. På jobbet måste du vara professionell. Du får rannsaka dig och komma fram till om du kan behandla henne rättvist och objektivt och vara en bra, stödjande chef trots er bakgrund. Om inte är det bättre att gå till din överordnade och säga att personliga omständigheter gör att du inte kan arbetsleda henne så får de hitta en lösning. Du förstör inte bara för henne utan också din egen karriär om du inte kan uppföra dig.

• Anonym (TS)

Jag kan förtydliga att det inte är jag personligen som är chefen, det är en väninna till mig.

Jag ställde frågan hypotetiskt hur du skulle göra för att få höra lite hur andra kanske känt i den situationen, skulle man ta chansen?

Min väninna har fått lida mycket på grund av denna personen, som helt utan samvetskval ställt till med ett helvete. Älskarinnan vet att min väninna är frun men vet nog inte om att hon vet att det är hon. Hon tror nog inte att mannen berättat vem hon är.

Hon har betett sig så illa, min väninna har fått ta del av sms och liknande, hon försökte köra kvutpressning på mannen, hon ville ha pengar bara. Hon förförde en lättlurad man, han blev förälskad och grundlurad, varav jag kan tycka att han fick sitt straff och får skylla sig själv.

Jag som vet vad hon gått igenom fantiserar om olika sätt att hämnas för hon är min vän, vi har pratat mycket. Men hon är alldeles för snäll för att göra något och man blir så ledsen över att se en så fantastisk människa råka ut för sånt här och därför får jag ibland tanken om att sätta dit älskarinnan rejält. Tycker inte de tankarna är konstiga alls. Man kan väl få fantisera om hämnden?

• Anonym (***)
    Anonym (TS) skrev 2019-05-18 15:26:57 följande:

Jag kan förtydliga att det inte är jag personligen som är chefen, det är en väninna till mig.

Jag ställde frågan hypotetiskt hur du skulle göra för att få höra lite hur andra kanske känt i den situationen, skulle man ta chansen?

Min väninna har fått lida mycket på grund av denna personen, som helt utan samvetskval ställt till med ett helvete. Älskarinnan vet att min väninna är frun men vet nog inte om att hon vet att det är hon. Hon tror nog inte att mannen berättat vem hon är.

Hon har betett sig så illa, min väninna har fått ta del av sms och liknande, hon försökte köra kvutpressning på mannen, hon ville ha pengar bara. Hon förförde en lättlurad man, han blev förälskad och grundlurad, varav jag kan tycka att han fick sitt straff och får skylla sig själv.

Jag som vet vad hon gått igenom fantiserar om olika sätt att hämnas för hon är min vän, vi har pratat mycket. Men hon är alldeles för snäll för att göra något och man blir så ledsen över att se en så fantastisk människa råka ut för sånt här och därför får jag ibland tanken om att sätta dit älskarinnan rejält. Tycker inte de tankarna är konstiga alls. Man kan väl få fantisera om hämnden?

Du ska hämnas på din väninnas vägnar? 

Känns som en efterhandskonstruktion. Om det är du som ska hämnas, vad spelar det då för roll om din väninna är chef över älskarinnan?
  • Anonym (TS)
    Anonym (***) skrev 2019-05-18 15:59:10 följande:

Du ska hämnas på din väninnas vägnar? 

Känns som en efterhandskonstruktion. Om det är du som ska hämnas, vad spelar det då för roll om din väninna är chef över älskarinnan?

Vad är det som är en efterkonstruktion? Och det är väl inte jag som ska hämnas, det är som jag och väninnan talat om. Hade jag kunnat gjort det åt henne hade jag iofs nog gjort det.
  • Anonym (***)
    Anonym (TS) skrev 2019-05-18 16:20:20 följande:
    Vad är det som är en efterkonstruktion? Och det är väl inte jag som ska hämnas, det är som jag och väninnan talat om. Hade jag kunnat gjort det åt henne hade jag iofs nog gjort det.
    Det är du som verkar besatt av att hämnas, du startar ju en tråd om det, fast det inte är du som är drabbad.

Varför inte respektera din väninna istället för att sitta här och fiska efter tips på hämnd?
  • Aliona
    Anonym (TS) skrev 2019-05-18 15:26:57 följande:

Va? Vänta! Det är inte du utan din väninna som har råkat illa ut, och är dessutom vettig nog att inte försöka hämnas, men du funderar på hur hon ska utnyttja sin position som chef för att ge igen? Släpp det. Det är en dålig, dålig idé som bara kan sluta med att din stackars väninna förlorar ännu mer.
  • Anonym (TS)

Det verkar finnas två svar här i tråden som förstod min hypotetiska diskussionsfråga som var inspirerad av en verklig händelse. Jag letar alltså inte tips som någon verkat uppfatta det som. Hur skulle du hanterat det i den situationen? Hur skulle det känts? Är hämnden ljuv? Alltså förstår ni verkligen inte hur jag menar?

Aldrig någon som blivit bedragen som fantiserat om hämnd?

• Aliona
    Anonym (TS) skrev 2019-05-18 21:16:24 följande:

Det verkar finnas två svar här i tråden som förstod min hypotetiska diskussionsfråga som var inspirerad av en verklig händelse. Jag letar alltså inte tips som någon verkat uppfatta det som. Hur skulle du hanterat det i den situationen? Hur skulle det känts? Är hämnden ljuv? Alltså förstår ni verkligen inte hur jag menar?

Aldrig någon som blivit bedragen som fantiserat om hämnd?

Tror att du kan läsa ut svaren från tidigare inlägg, men ok:

Hur skulle jag hantera situationen?

-Jag skulle ha sagt till min överordnade att personliga omständigheter inte gör det lämpligt att för mig att vara den här personens chef. Förhoppningsvis skulle situationen ha löst sig, annars hade jag fått göra mitt bästa för att hålla personliga känslor utanför mitt arbetsliv.

Hur skulle det ha känts?

För jävligt antagligen.

Är hämnden ljuv?

Nej.
  • Anonym (chef)

Jag skulle inte göra någonting. Jag skiljer stenhårt på arbetsliv och privatliv.

• Anonym (Alice)

Jag skulle inte ha gjort något så barnsligt som att ?hämnas? om jag var i en chefsposition. Spelar ingel roll hur vidrig personen varit. Sjunker jag så lågt som att hämnas, kommer det bara att slå tillbaka på mig själv i det långa loppet.

• Anonym (M)

Tror inte du kan få relevanta svar här. De flesta talar från en plats där de inte erfarit något hemskt och där annan moral råder.

• Anonym (Låt henne veta)

Jag tycker att den perfekta hämnden är att låta ex älskarinnan veta att jag som fru vet om att hon legat med min man. Förstå vad jobbigt för älskarinnan att bli bortvald av mannen och sen få frugan som chef. Jag hade som chef behandlat henne exakt lika som alla andra men det borde skapa en osäkerhet hos älskarinnan och ev få henne att vilkja sluta

Svar på tråden Chef över exets älskarinna