• Kalle83

    Utländska kvinnor är inte förstörda...

    Ursäkta den aningens provocerande rubriken, men måhända lockar den till läsning. Jag och två singelvänner i 40-årsåldern konstaterar - efter att ha hängt på Tinder och Happy Pancake i uppåt ett år (diffar lite mellan oss) så undrar vi: Vad har hänt med svenska tjejer/kvinnor. Det verkar som att det finns några gemensamma nämnare: Alla är trendkänsliga, alla kör pass på gym, alla går i tights, alla högaktar Netflix, och nästan alla ser ungefär likadana ut. 

    Är de Instagram-förstörda, Meetoo-knäckta, lost?

    Så till saken.Vi (nåväl, två av oss) har lätt att träffa kvinnor från andra länder. De tar kontakt, är påslagna, och vill ses. Det är enkelt, oytligt och innerligt. Jag har detta år träffat tre tjejer från Afrika, min andra vän har träffat mest tjejer från Mellanöstern, och min tredje vän verkar gå hem i alla läger, även om han är lite tafatt och ängslig av sig, och därför inte riktigt vågar ta för sig. Dessa kvinnor är inte outbildade, utan merparten har akademisk examen från sina hemländer, och är sanslöst trevliga. 

    Så frågan är: Hur kommer det sig att denna minoritet av kvinnor som finns i Sverige, utgör majoriteten av de som jag och mina vänner får kontakt med?

  • Svar på tråden Utländska kvinnor är inte förstörda...
  • Anonym (Man)
    Anonym (hm) skrev 2019-06-18 14:27:41 följande:
    Pengar

    Inte säkert att det är så i detta fall men många skiljer sig när de fått uppehållstillstånd.
    Om det där ska vara sant så får du visa att äktenskap ingångna mellan en svensk man och en utländsk kvinna håller kortare tid än de mellan en svensk man och en svensk kvinna.

    Det tror jag inte du kan, och jag misstänker att det kan vara fel också. Vi har många män med svenskt medborgarskap som gifter sig med kvinnor från sina hemländer, de gifter sig ofta för livet.

    Det finns en stark kulturell dimension, allt är inte pengar.
  • Anonym (Många)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-06-14 02:50:18 följande:

    Kan ju vara så att det är lättare att få kontakt med invandrarkvinnorna. 


    Är  kvinnorna mer socialare? Är det verkligen så stor skillnad det finns väl blyga och sociala tjejer överallt 
  • Anonym (Wc)
    Anonym (Många) skrev 2019-08-04 18:36:20 följande:

    Är  kvinnorna mer socialare? Är det verkligen så stor skillnad det finns väl blyga och sociala tjejer överallt 


    Det finns olika personligheter helt enkelt
  • Anonym (Många)
    Anonym (hm) skrev 2019-06-18 14:24:29 följande:

    svenska kvinnor har en egen ekonomi och har råd att leva ut sina krav. Många utländska kvinnor har inte råd med det.


    En del Utländska kvinnor i Sverige jobbar som tandläkare och kör merca
  • Anonym (Många)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-06-14 02:50:18 följande:

    Kan ju vara så att det är lättare att få kontakt med invandrarkvinnorna. Vet inte var du bor men där jag bor finns det knappt några singelkvinnor men i och med invandringsvågen har det kommit invandrarkvinnor som är singel. Är kanske samma där du bor.


    Har du tagit någon kontakt?
  • Anonym (Många)
    Kalle83 skrev 2019-06-13 21:57:04 följande:

    , min andra vän har träffat mest tjejer från Mellanöstern, . Dessa kvinnor är inte outbildade, utan merparten har akademisk examen från sina hemländer, och är sanslöst trevliga. 


    sanslöst trevlig  hur är man då ?
  • Anonym (Kontakt)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-06-14 02:50:18 följande:

    Kan ju vara så att det är lättare att få kontakt med invandrarkvinnorna.


    Är det inte lättare att få kontakt med Svenska kvinnor?
  • nihka
    Kalle83 skrev 2019-06-13 21:57:04 följande:
    Utländska kvinnor är inte förstörda...

    Ursäkta den aningens provocerande rubriken, men måhända lockar den till läsning. Jag och två singelvänner i 40-årsåldern konstaterar - efter att ha hängt på Tinder och Happy Pancake i uppåt ett år (diffar lite mellan oss) så undrar vi: Vad har hänt med svenska tjejer/kvinnor. Det verkar som att det finns några gemensamma nämnare: Alla är trendkänsliga, alla kör pass på gym, alla går i tights, alla högaktar Netflix, och nästan alla ser ungefär likadana ut. 

    Är de Instagram-förstörda, Meetoo-knäckta, lost?

    Så till saken.Vi (nåväl, två av oss) har lätt att träffa kvinnor från andra länder. De tar kontakt, är påslagna, och vill ses. Det är enkelt, oytligt och innerligt. Jag har detta år träffat tre tjejer från Afrika, min andra vän har träffat mest tjejer från Mellanöstern, och min tredje vän verkar gå hem i alla läger, även om han är lite tafatt och ängslig av sig, och därför inte riktigt vågar ta för sig. Dessa kvinnor är inte outbildade, utan merparten har akademisk examen från sina hemländer, och är sanslöst trevliga. 

    Så frågan är: Hur kommer det sig att denna minoritet av kvinnor som finns i Sverige, utgör majoriteten av de som jag och mina vänner får kontakt med?


    Du beskriver barnlösa 20-åringar och unga brukar vara mer intresserade av mode och trender. Då får väl leta dig uppåt en eller ett par decennier om du vill ha mer mognad generellt.

    Utländska kvinnor i samma ålder från säg Mellanöstern ser också lite likadana ut om du ser till det hela; mörkt hår, mycket smink, guld och annat som glänser och glittrar, tajta kläder och skor med paljetter som ser ut att vara obekväma och en mamma som ser ut som deras mormor. Serviceinriktade.

    De stora gruppen, de du inte träffar, har sjal och innekappa. De dejtar inte utan familjens samtycke och familjen samtycker inte till ålderstigna svenska players. De har också mörkt hår som du inte ser, mycket smink och under innekappan guld och annat som glänser och glittrar, tajta kläder och så sticker det fram skor med paljetter som ser ut att vara obekväma och en mamma som ser ut som deras mormor. Serviceinriktade.
  • Anonym (Kontakt)
    nihka skrev 2022-07-18 11:10:48 följande:
    Utländska kvinnor i samma ålder från säg Mellanöstern ser också lite likadana ut om du ser till det hela; mörkt hår, mycket smink, guld och annat som glänser och glittrar, 
    Mycket guld har jag inte sett att kvinnorna har. Dessutom dejtar dom inte Svenska män har aldrig sett det när jag går förbi par på stan.
    Serviceinriktade men det är ju dom allra flesta kvinnorna här i Sverige 
  • Anonym (Oinkido)
    Anonym (Många) skrev 2021-06-22 18:07:32 följande:
    sanslöst trevlig  hur är man då ?
    Som en bilförsäljare kanske?
  • Anonym (Kontakt)
    Anonym (Oinkido) skrev 2022-07-18 13:16:25 följande:
    Som en bilförsäljare kanske?
    Jag tänkte mer på butik och restaurangpersonal 
  • Kockobello

    Det kanske är en viss typ som sysslar med nätdejting? Andra är väl upptagna? 

  • Anonym (Ensam)

    Tycker dejting är svårt och det är antingen eller. Svårt att hitta dessa lagom.
    Antingen tränar folk massor eller inte alls, antingen är de kraftigt överviktiga eller magra, antingen är de arbetslösa/sjukskrivna eller så är de i chefsposition och jobbar massor. Osv

    Är kvinna och när jag kollade utbudet förra veckan på en dejtingsajt blev jag helt bedrövad. 50 % har ingen profilbild, 45% har tagit en icke smickrande bild... och max 5 % ser ens trevliga ut så man kanske skulle vilja inleda en konversation med dem.

    Själv blev jag bombad med frågor om snap och kik direkt trots att jag skrivit seriöst och inte distans. 95 % har inte ens läst profilen utan tror man vill skicka nakenbilder/sex chatta direkt. Är i 50-årsåldern...
    Ordnad stabil ekonomi och tillvaro.

    Älskar penetrerande sex, men det lutar nu mer åt att jag startar kattavel istället för att leta bra man...

  • Anonym (hm)
    Kalle83 skrev 2019-06-13 21:57:04 följande:
    Utländska kvinnor är inte förstörda...

    Ursäkta den aningens provocerande rubriken, men måhända lockar den till läsning. Jag och två singelvänner i 40-årsåldern konstaterar - efter att ha hängt på Tinder och Happy Pancake i uppåt ett år (diffar lite mellan oss) så undrar vi: Vad har hänt med svenska tjejer/kvinnor. Det verkar som att det finns några gemensamma nämnare: Alla är trendkänsliga, alla kör pass på gym, alla går i tights, alla högaktar Netflix, och nästan alla ser ungefär likadana ut. 

    Är de Instagram-förstörda, Meetoo-knäckta, lost?

    Så till saken.Vi (nåväl, två av oss) har lätt att träffa kvinnor från andra länder. De tar kontakt, är påslagna, och vill ses. Det är enkelt, oytligt och innerligt. Jag har detta år träffat tre tjejer från Afrika, min andra vän har träffat mest tjejer från Mellanöstern, och min tredje vän verkar gå hem i alla läger, även om han är lite tafatt och ängslig av sig, och därför inte riktigt vågar ta för sig. Dessa kvinnor är inte outbildade, utan merparten har akademisk examen från sina hemländer, och är sanslöst trevliga. 

    Så frågan är: Hur kommer det sig att denna minoritet av kvinnor som finns i Sverige, utgör majoriteten av de som jag och mina vänner får kontakt med?


    Inte en enda av mina väninnor finns eller har funnits på Tinder och Happy Pancake. Inte jag heller. Just dessa kanske lockar en viss typ av tjejer?
Svar på tråden Utländska kvinnor är inte förstörda...