Tänkt separera länge men är nu gravid
Är gift med en man sedan 10 år tillbaka och vi har varit tillsammans i 18 år.
Vi har två barn tillsammans 7 och 4 år. Jag har sedan några år tillbaka känt att jag inte trivs med relationen längre men är rädd för att bryta upp och jag vill gärna ha ett tredje barn så det håller mig också kvar.
Min man som är från Finland har alltid haft ett osunt förhållande till alkohol och det gick väl an när vi var yngre men nu börjar jag tröttna riktigt ordentligt och jag är rädd att barnen far illa. Han blir aldrig våldsam eller så utan bara ?korkad? och somnar till slut. Det har gått så långt att jag tycker det är jobbigt med semestertider och även helger eftersom fredag och lördag em/kvällar innebär en lullig man/pappa. Han dricker även på vardagar efter jobbet men blir inte så berusad. Nu har jag råkat träffa en annan man som jag fått känslor för. Vi bor på ett litet ställe och alla känner alla så vi har inte träffats bara pratat och messat med varandra. Min man och jag har försökt bli gravid igen i flera år men inget har hänt. Nu när jag fått känslor för den här andra mannen så funderade jag på hur jag skulle ta upp att vi nog inte skulle ha oskyddat sex längre, att jag nog ångrat mig om ett nytt barn. Men ett par dagar senare upptäcker jag att jag är gravid. Så klart vill jag ha barnet, det är ju vad jag önskat mig så länge. Så klart är inte omständigheterna så som jag önskat. Så klart vill jag inte göra mannen jag fått känslor för besviken. Vad ska jag göra? Jag och barnen kommer åka till sommarstugan ensamma nu på semestern så jag funderar på att bjuda ner honom, och att vi kan ses och prata när barnen har somnat. Jag ser inte hur jag skulle kunna lämna min man nu? Nu är jag ju beroende av honom, jag har ett jobb som innebär att jag måste jobba halvtid hemifrån även under mammaledigheten så det är ett måste med en pappa i vardagen som kan skjutsa till dagis/skola?
Vad ska jag göra?