Anonym (man) skrev 2019-11-12 11:45:34 följande:
Nej det är inte alls bullshit för det bevisar att man hanterade missnöje över sitt förhållande genom att hellre gå bakom ryggen på sin partner än genom genom ärlighet. Det bevisar att när det kommer till kritan så ljuger man och smusslar hellre än lägger alla korten på bordet och ta en jobbig fajt.
Så det enda eran lycka bevisar är att ni är trogna så länge allt funkar som det ska och ni är nöjda, vad som händer den dagen ni inte är lika nöjda längre lär visa sig, men risken att man hanterar missnöjet på precis samma sätt som ni gjorde sist är ganska stor jämfört med en person som hanterat det på ett ärligare sätt i tidigare förhållanden.
Så JA faktiskt ligger det ganska mycket i "en gång otrogen alltid otrogen" eftersom otrohet handlar mycket om hur man hanterar olika situationer och vem som är trogen eller inte visar sig inte förrän man ställs inför en sån situation.
Det du kommenterade är över 6 år gammalt så den personen kan ha hunnit upprepa historien igen.
Eller inte.
Dock ger jag dig fel i "en gång otrogen, alltid otrogen". I mitt 60+ år gamla liv har jag varit otrogen en gång för över 30 år sedan.
Inget jag någonsin kommer att göra igen. Oavsett om du tror det eller ej.
Folk som däremot är otrogna lite här och där, de kommer högst sannolikt inte att sluta med beteendet. Fast omöjligt är det inte.