• Slobbodan

Minskad lust hos sin partner. Man eller kvinna

Läst runt lite och det är väldigt olika vem i ett förhållande som vill ha mer sex.

Så är lite nyfiken om det är killar eller tjejen som är mest missnöjda med antal sex tillfälle.

Rösta på

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Minskad lust hos sin partner. Man eller kvinna
  • Anonym (50 years of grey)
    Anonym (Lika) skrev 2019-09-12 20:29:17 följande:

Samma sitts här skulle aldrig jag ta initiativ skulle nog det aldrig hända nått här.

precis så här med, dessutom blir det avslag 9 gånger av 10. Kel och massage är dock väldigt uppskattat, gärna länge med olja å så, men fan om man närmar sig bikinilinjen eller insidan av låren, Metoo, pepparspray direkt.
  • Anonym (Å)
    Anonym (S) skrev 2019-08-31 20:26:40 följande:

[quote=79869474][quote-nick]Slobbodan skrev 2019-08-31 17:57:01 följande:[/quote-nick]Tråkig att han inte fattar. Låter ju som ni skulle kunna ha det fantastiskt bara han lysnade lite.[/

Det är tråkigt och sorgligt. För vad han inte vet är att jag som alltid kategoriskt dömt ut otrohet, jag som aldrig tidigare legat med någon annan man, efter flera års kamp mot och distanserade mot attraktionen av en annan man, nu är otrogen mot honom med en man som jag har massor av bra sex med. Dåligt sex fortsätter jag ha med min man för husfridens skull.

Sluta ha husfridssex!!
    Anonym (Å) skrev 2019-09-12 22:56:49 följande:

Sluta ha husfridssex!!

Och husfriden upphör. Separation nästa.
  • Anonym (Å)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-12 23:06:49 följande:

Så man bara ligger där och stirrar i taket, eller hur funkar det?
  • New  Dawn
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-12 23:06:49 följande:

Så husfridssex, dvs att hon ställer upp, är det som förenar er, och inte skiljer er!
    Anyone can hate. It costs to love.
    New Dawn skrev 2019-09-13 10:36:03 följande:
    Så husfridssex, dvs att hon ställer upp, är det som förenar er, och inte skiljer er!
    Det enda jag skrev var det att om man vägrar sin man sex så lär förhållandet braka ihop förr eller senare.

Att vägra sin egen man sex samtidigt som man är otrogen, förenar det så man inte skiljer sig då? 

New Dawn skrev 2019-09-13 10:36:03 följande:
    Förresten, du läste väl posten som (s) skrev tidigare och min respons avsåg?

Det gällde ett förhållande där hon var otrogen men hade husfridsex med sin man (förmodligen för att behålla förhållandet och för att inte avslöja att hon var otrogen)

Så det hade inget med mig eller mitt förhållande att göra, vill bara klargöra det.

• Anonym (S)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-13 11:45:04 följande:

Det gällde ett förhållande där hon var otrogen men hade husfridsex med sin man (förmodligen för att behålla förhållandet och för att inte avslöja att hon var otrogen)

Så det hade inget med mig eller mitt förhållande att göra, vill bara klargöra det.

Ett förtydligande: Husfridssex har jag haft i åratal med min man. På samma sätt som jag i åratal försökt få honom förstå bl.a. varför vårt sexliv inte fungerar. Men i hans värld så är allt bra bara man har sex på hans villkor. Otrogen är jag men bara sen några månader tillbaka. Att jag har husfridssex har alltså inget med otroheten att göra. Det är helt enkelt lugnast om jag är den anpassar mig i mitt äktenskap.
  • Anonym (Å)
    Anonym (S) skrev 2019-09-13 12:40:49 följande:

Ett förtydligande: Husfridssex har jag haft i åratal med min man. På samma sätt som jag i åratal försökt få honom förstå bl.a. varför vårt sexliv inte fungerar. Men i hans värld så är allt bra bara man har sex på hans villkor. Otrogen är jag men bara sen några månader tillbaka. Att jag har husfridssex har alltså inget med otroheten att göra. Det är helt enkelt lugnast om jag är den anpassar mig i mitt äktenskap.

Men hur funkar det rent praktiskt? Du ligger bara där och stirrar i taket eller? Han borde ju veta att du inte tycker det är särskilt mycket roligare än måla om köket...
  • Anonym (Bill)

Fram till ca 55 års ålder var det alltid jag som ville ha sex oftare. Sedan har mitt behov minskat men min partner har haft ungefär samma behov, den perioden var jättebra. Just nu 60+ har vi egentligen inte nåt sexliv sen i våras.  Men jag hoppas vi kommer igen. Svackan har samband med en massa problem i hennes släkt som har tryckt ner henne i botten. O jag har fått dålig potens, troligen av samma orsak. Men jag hoppas på bättre tider. Glad

• New  Dawn
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-13 11:45:04 följande:

Jag förstår, men med logiken, din slutsats, så är husfridssexet kittet i en relation.

Problemet är väl att hon är otrogen, samt att de haft dåligt sex i många år och bla haft just husfridssex, samt att de tydligen inte kan kommunicera om det. Sedan kan man ju fundera på hur det står till med känslor och kärlek mellan dem.
  • New  Dawn
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-13 11:33:02 följande:

Det enda jag skrev var det att om man vägrar sin man sex så lär förhållandet braka ihop förr eller senare.

Att vägra sin egen man sex samtidigt som man är otrogen, förenar det så man inte skiljer sig då? 

Jag har svårt att se varför relationen INTE skulle braka sönder, även med sk husfridssex.

Det är helt ofattbart att vilja leva med någon och få ut något av att den "ställer upp" fast den helst hade sluppit.

Jag tycker det är extremt tråkigt och avtändande att ha sex om det känns pliktskyldigt. Jag fattar inte att man kan nöja sig med något sådant.
  • Anonym (:D)
    New Dawn skrev 2019-09-13 16:58:43 följande:
    Jag har svårt att se varför relationen INTE skulle braka sönder, även med sk husfridssex.

Det är helt ofattbart att vilja leva med någon och få ut något av att den "ställer upp" fast den helst hade sluppit.

Jag tycker det är extremt tråkigt och avtändande att ha sex om det känns pliktskyldigt. Jag fattar inte att man kan nöja sig med något sådant.
    Poängen är ju att den andre inte skall förstå att man ställer upp och att det är husfridssex.

Tar jag initiativet till sex och överaskar honom med det så vet jag inte hur han skall förstå att det är husfridssex. Eller jag vill bestämma vart vi skall åka på semestersex, eller alla andra sexformer där jag egentligen inte är sugen på sex utan något annat.
  • New  Dawn
    Anonym (:D) skrev 2019-09-13 17:15:06 följande:

Poängen är ju att den andre inte skall förstå att man ställer upp och att det är husfridssex.

Tar jag initiativet till sex och överaskar honom med det så vet jag inte hur han skall förstå att det är husfridssex. Eller jag vill bestämma vart vi skall åka på semestersex, eller alla andra sexformer där jag egentligen inte är sugen på sex utan något annat.

Jag tror inte på det där. Jag tror mycket sällan det funkar mer än på väldigt kort sikt.

Jag tror i regel folk har svårt att spela på det viset. Sanningen och känslorna bakom kommer fram på ett eller annat sätt.

Jag tror man känner varandra alldeles för dåligt om sexlivet bygger på ett skådespel. Alternativt att det blir för svårt att fejka "kåt" och sugen med tiden.

Du kan inte lura kroppen på sikt och sällan partnern. Kan du lura din partner, är det något som inte är som det ska...för det mesta.
  • Anonym (:D)
    New Dawn skrev 2019-09-13 20:07:55 följande:
    Jag tror inte på det där. Jag tror mycket sällan det funkar mer än på väldigt kort sikt.

Jag tror i regel folk har svårt att spela på det viset. Sanningen och känslorna bakom kommer fram på ett eller annat sätt.

Jag tror man känner varandra alldeles för dåligt om sexlivet bygger på ett skådespel. Alternativt att det blir för svårt att fejka "kåt" och sugen med tiden.

Du kan inte lura kroppen på sikt och sällan partnern. Kan du lura din partner, är det något som inte är som det ska...för det mesta.
    Jag vet att det funkar. Men visst jag måste vara lite sugen jag kan liksom inte vara helt okåt då vill jag inte. Men är jag lite sugen så kan jag låtsas att jag måste ha honom nu så sugen är jag. Då blir jag sugen av att han blir sugen liksom av hans reaktion om du fattar?? Jag får liksom igång honom och då får jag en egoboost jag känner mig sexig och förförisk och så kan jag liksom trigga min egen lust genom honom? Låter det vettigt? 
    New Dawn skrev 2019-09-13 16:58:43 följande:

men om mannen nu är ovetande och nöjd med det sexet, samt den otrogne än mer än nöjd med sitt på annat håll så är det ingen som lider, snarare att båda får sina behov tillfredsställda. Men det blir ett skört förhållande, minsta lilla avslöjande så är slut på husfriden.
  • New  Dawn
    Anonym (:D) skrev 2019-09-13 20:33:45 följande:

Jag vet att det funkar. Men visst jag måste vara lite sugen jag kan liksom inte vara helt okåt då vill jag inte. Men är jag lite sugen så kan jag låtsas att jag måste ha honom nu så sugen är jag. Då blir jag sugen av att han blir sugen liksom av hans reaktion om du fattar?? Jag får liksom igång honom och då får jag en egoboost jag känner mig sexig och förförisk och så kan jag liksom trigga min egen lust genom honom? Låter det vettigt? 

Ja men vadå? Måste man vara jättesugen från början för att ha sex?!.... För att det inte ska betraktas som "husfridssex" alltså?

Känns som fullkomligt naturligt att bli sugen av att trigga igång både sig själv och partnen, och att man går i gång på den andres reaktion.

konstig definition på "husfridssex". Varför kallar du det husfridssex?

Vad kallas det om man förför varandra utan att vara kåt från början, men blir kåt efter ett tag, pga partners reaktion och att man känner sig sexig?

För mig är husfridssex något man gör för husfriden skull, trots att man egentligen skulle vilja avstå.
  • New  Dawn
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-13 23:16:16 följande:

men om mannen nu är ovetande och nöjd med det sexet, samt den otrogne än mer än nöjd med sitt på annat håll så är det ingen som lider, snarare att båda får sina behov tillfredsställda. Men det blir ett skört förhållande, minsta lilla avslöjande så är slut på husfriden.

Så du tänker alltså att det inte är någon skillnad på att ställa upp på sex, och att ha en levande sexuell relation, med äkta kärlek, vilja och lust...?

Jag tycker att en relation, inklusive sexlivet, är så mycket mer än ett behov så jag tror inte på upplägget "att ställa upp",... med eller utan otrohet.

Givetvis är otroheten en mycket värre ingrediens, men det gäller även om den otrogne faktiskt har sexlust och kärlek även för sin partner.

Om jag hade en man som var otrogen skulle det inte glädja mig ett dugg att han tillfredsställande mina sexuella behov. Jag skulle uppleva otroheten lika illa och upprivande ändå.
Svar på tråden Minskad lust hos sin partner. Man eller kvinna