• cutepoison

    Namn till syskon

    Jag /Vi behöver lite hjälp med namn. Bara att komma på ett till ett syskon. Jag är så rädd just nu att barnet ska bli namnlös fast det är flera månader kvar till hen kommer. Men kan ni hjälpa? Jag vill inte ha en lång radda namnförslag utan läsa ett förslag, det första ni kommer på när ni läser storebrors namn, till tjej och kille :) tack!! <3

    Storebror heter Edvin.

  • Svar på tråden Namn till syskon
  • Barbro45

    Ingrid, Lars. Jag är själv väldigt förtjust i flicknamn som slutar med en konsonant, det finns inte så många. De ger intryck av en självständig och stark flicka. Lars är ett klassiskt namn som många har som andranamn, vanligt men för närvarande inte lika vanligt som tilltalsnamn. Men vänta med att bestämma er till dess ni träffar er nya familjemedlem, då kanske ni snart känner att det här är ingen Lars, det här är en Joel t.ex.

    Lycka till och grattis

  • cutepoison
    Barbro45 skrev 2019-09-09 10:10:25 följande:

    Ingrid, Lars. Jag är själv väldigt förtjust i flicknamn som slutar med en konsonant, det finns inte så många. De ger intryck av en självständig och stark flicka. Lars är ett klassiskt namn som många har som andranamn, vanligt men för närvarande inte lika vanligt som tilltalsnamn. Men vänta med att bestämma er till dess ni träffar er nya familjemedlem, då kanske ni snart känner att det här är ingen Lars, det här är en Joel t.ex.

    Lycka till och grattis


    Ja vi får kanske har lite is i magen!
  • cutepoison
    Bestemor skrev 2019-09-09 11:33:14 följande:

    Assar tycker jag är ett väldigt vackert namn. Ovanligt och passar med storebrors namn.


    Tack! Blir ev ett mellannamn då det finns i släkten. Vi får se.
  • trollhona
    cutepoison skrev 2019-09-09 06:03:18 följande:
    Håller med! Är mest inne på ett namn på V men Vilma är den enda på min lista av dessa namn. Är det inte gör likt Alma? Så tänker jag.
    Kanske Irma skulle kunna vara ett alternativ? Inte för likt men samma klang.
Svar på tråden Namn till syskon