Anonym (Erfaren) skrev 2019-09-29 10:20:55 följande:
Bra att du skrev den sista meningen. Nu är du iallafall helt avfärdad som socialsekreterare.
Varför kallar du dig för "soc"???
Du man kan skriva saklig information i ett inlägg och avsluta i ett EGET stycke med att lägga med en PERSONLIG åsikt.
Åter igen.. Nej jag säger INTE att "Anonym(Soc)" skulle vara den hen utger sig för att vara.
Det jag säger är att detta är ett diskussionsforum,inte ett socialkontor, och det är fullt tillåtet att lägga med personliga åsikter, i ett eget stycke, i samband om man vill delge information.
Anonym (Erfaren) skrev 2019-09-29 12:17:13 följande:
Själva sakinnehållet? Inget.
Det är detaljerna jag har nämnt som gör det så uppenbart.
Plus, som även en annan person nämnt, att "Soc" skriver för dåligt för att vara akademiker.
Och jag "tjafsar" inte. Jag diskuterar, precis som alla andra. Vilket är min fulla rätt.
Men herregud.. "Skriver för dåligt för att vara en akademiker".
Här är en NYHET för dig.. "Anonym(Soc) sitter inte på socialkontoret och skriver journalanteckningar, hen sitter på ett diskussionsforum och skriver. Även en akademiker utbildad kan skriva på ett mer "ledigt sätt" på ett diskussionsforum.
Nej jag säger INTE att "Anonym(Soc)" skulle var den hen utger sig för att vara. Det jag säger är att man aldrig kan använda sättet en person skriver på när denne skriver på ett diskussionsforum som ledtråd.
Apropå "i sin fulla rätt".
Det är även i sin fulla rätt att ha otur när man försöker motbevisa någon som utger sig för att ha ett visst yrke.
Även akademiker har sin fulla rätt att skriva på ett mer ledigt sätt på ett diskussionsforum och lägga sina personliga åsikter, så länge det syns tydligt att det är en personlig åsikt, då som som Anonym(Soc) gjorde med att lägga det i ett eget stycke och förstärkte det med "enligt mig".