• healojjj

Vad tycker ni om silikonbröst?

Jag har tänkt att operera mina bröst i vinter. Jag har väldigt små bröst nu och har länge mått dåligt över det. Känner mig okvinnlig. Vill göra dem proportioneliga till min kropp, så jag känner att jag har några.

Vad tycker ni killar om silikonbröst? Gör det ju bara för min egna skull men är ändå nyfiken på era åsikter. Min kille säger att det kvittar, att han inte kommer gilla mig mindre efteråt. Hoppas han säger som han tycker, hehe..

• Svar på tråden Vad tycker ni om silikonbröst?
  • Anonym (blomman)
    Anonym (...) skrev 2019-10-02 02:21:30 följande:

Mitt ex dumpade en tjej för att hon opererat brösten.. Själv skulle jag aldrig någonsin stoppa in något främmande i kroppen om det inte handlar om liv eller död. Sjukt osexigt med plasttuttar..

Alltså va? Sjukaste jag hört. Man stöttar väl sin partner i allt? Nej, hade en partner dumpat mig om jag sa att jag ville göra en plastikoperation, då skulle jag vara glad för att det tog slut.

• Anonym (...)

[quote=79936102][quote-nick]Anonym (blomman) skrev 2019-10-02 05:54:19 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag tycker han gjorde helt rätt. Hon berättade inte ens att hon skulle göra det, utan stack iväg för att sen dyka upp med en liten överraskning. Då dumpade han henne.

• Bröstlängtan

Jag väljer sillisar framför "äkta"!

Silikonbröst åldras inte som naturliga bröst.

De är fortfarande fasta, fylliga och släta även när de är gamla och blir inte sladdriga och rynkiga.

• Anonym (Tuttfia)
    Anonym (skrattretande) skrev 2019-10-02 03:27:01 följande:

Det är väl ganska självklart att personen med fejk-tuttar väljs bort långt innan första dejten om det nu hade varit en deal-breaker.

Alla normalintelligenta individer ser skillnad på riktiga bröst och silikonbröst (gäller även "hallontuttar"), även med kläderna på. De som tror något annat bedrar sig själva eller vet inte hur en riktig kropp ser ut.

Jag upplevde ingen som helst skillnad i bemötandet från män innan som efter min operation. De absolut flesta killar är inte så bröstfixerade faktiskt. Det är helheten som gör en tjej attraktiv, inte enskild kroppsdel. Det är min erfarenhet i allafall. Jag har aldrig känt mig bortvald pga brösten, vare sig när de var missbildade (medfödd defekt) eller när de var opererade. Det viktiga är hur jag själv trivs i min kropp.
  • Anonym (...)
    Bröstlängtan skrev 2019-10-02 06:49:57 följande:

Jag väljer sillisar framför "äkta"!

Silikonbröst åldras inte som naturliga bröst.

De är fortfarande fasta, fylliga och släta även när de är gamla och blir inte sladdriga och rynkiga.

Synd att ni män inte kan göra nåt åt era gamla, sladdriga och rynkiga pungar.
  • Bröstlängtan
    Anonym (...) skrev 2019-10-02 07:07:43 följande:

Synd att ni män inte kan göra nåt åt era gamla, sladdriga och rynkiga pungar.

Håller helt med!
  • Liberté

Absolut inget fel på siliconbröst. Ser ofta visuellt bättre ut än naturliga även om de tenderar att kännas annorlunda även om cohesive gel känns bäst.

Har rätt många i min omgivning som gjort bröst augmentation pga fitness på hög nivå.

• Anonym (Bea)

Opererade bröst är mycket sexigare än minibröst.....

• Anonym (hallon)

Jag valde att operera mig för 5 år sedan. Innan barnen hade jag en liten B kupa, älskade mina små söta bröst! Sen gick jag upp enormt under graviditeten, fick massa bristningar på brösten och efter två ammande barn och viktnedgång så var det så tragiska! Det var två hängande påsar med bristningar på och jag gick runt i flera år med dubbla bhar och ville aldrig visa mig naken igen. 
    Tillslut gjorde jag ett lyft med "geléhallon" DD kupor bakom bröstmuskeln. Det bästa beslutet jag gjort i mitt liv! SÅ många år som jag skämts och mått dåligt över de förstörda bröst jag haft, och äntligen få en klyfta och kunna ha en sportbh utan massa extra inlägg! Det är ytterst få som vet om min operation och ingen har någonsin reagerat på att jag skulle ha gjort en förstoring. Jag har ju alltid haft bh med supervadd så brösten är proportionerliga till min kropp.

Hade jag dock fått välja hade jag hellre haft naturliga fina mjuka bröst, men hellre opererade än de tragiska jag hade innan op. 

• Mentat

Det beror nog på: Om implantaten är så stora att det är uppenbart att brösten är konstgjorda är det helt enkelt direkt avtändande.
    Om implantaten är så pass små att man inte märker någon skillnad spelar det ingen roll för min del.

• AmericanMommy

Skulle aldrig göra det själv. Det finns risker med att få autoimmuna sjukdomar av det. Jag är förvånad att silikonbröst verkar vara så populärt bland svenskar, här i USA har folk börjat ta bort sina implantat.

Svar på tråden Vad tycker ni om silikonbröst?