• Missempi

Veckoindikator stämmer inte

Hej!

Jag har svaga positiva tester på sticka fortfarande. Är på äl+16, alltså bim+2.

För 5dagar sen tog jag clearblue veckoindikator å det stog 1-2v gravid. Nu tog jag test igen och det står fortfarande 1-2v, den borde vara 2-3v nu? Jag har ju gått över två veckor? Hur har ni fått på era test? Är det missfall på gång? Har det visat fel för er men gått bra ändå? Eller har det gått dåligt? Snälla!, behöver lite svar!!

Tack!

• Svar på tråden Veckoindikator stämmer inte
  • Missempi

Hej,

Var på vul idag å det är troligtvis missfall på gång. Livmodern var ganska platt, satt något litet där. Men inget i äggstockarna som tur är. Ska tillbaka om en vecka, kolla igen å om blödning inte kommit igång å det ser lika dant ut så får jag medicin så jag börjar blöda.

Tack för all uppmuntran å stöd.

• Anonym (....,)
    Missempi skrev 2019-10-09 10:42:09 följande:

Hej,

Var på vul idag å det är troligtvis missfall på gång. Livmodern var ganska platt, satt något litet där. Men inget i äggstockarna som tur är. Ska tillbaka om en vecka, kolla igen å om blödning inte kommit igång å det ser lika dant ut så får jag medicin så jag börjar blöda.

Va tråkigt men är ju så tidigt än så kanske finns ett litet frö om 1 vecka
  • Anonym (Anna)
    Missempi skrev 2019-10-09 10:42:09 följande:

Hej,

Å vad tråkigt. Skönt att du till slut får hjälp iaf. Om det är missfall så hoppas jag det går bra för dig.
  • Missempi

Hej alla!

Ville bara meddela att jag nu fått konstaterat missfall. Var hos gyn och de såg ingen graviditet. Började blöda lite smått igår också. Så för mig stämde mina farhågor. nu hoppas jag bara att vi kan bli gravida snabbt igen å inte behöva vänta 1,5år igen, det är det som är värst. Att när det väl gick så gick det inte. Jag har fått med mig tabletter hem men är osäker om jag ska ta dom eller vänta på naturligt. Jag vill bara få detta överstökat å inte vänta längre. Vad skulle ni gjort? Ha det så bra alla.

• Anonym (Anna)
    Missempi skrev 2019-10-15 10:43:02 följande:

Hej alla!

Ville bara meddela att jag nu fått konstaterat missfall. Var hos gyn och de såg ingen graviditet. Började blöda lite smått igår också. Så för mig stämde mina farhågor. nu hoppas jag bara att vi kan bli gravida snabbt igen å inte behöva vänta 1,5år igen, det är det som är värst. Att när det väl gick så gick det inte. Jag har fått med mig tabletter hem men är osäker om jag ska ta dom eller vänta på naturligt. Jag vill bara få detta överstökat å inte vänta längre. Vad skulle ni gjort? Ha det så bra alla.

Så tråkigt. Hjärta Men förstår dig, hoppas det inte dröjer innan ni kan lyckas igen. Har du testat något för att hjälpa kroppen att bli gravid?

Jag skulle nog vänta någon dag till och se om blödningen kommer igång av sig själv och att kroppen får sköta det naturligt men hade jag inte börjat blöda riktigt innan helgen så hade jag tagit dem. Just för att få det överstökat och man kan gå vidare. Jag beklagar så att ni ska behöva gå igenom det här. Styrkekram

• Missempi
    Anonym (Anna) skrev 2019-10-15 12:59:18 följande:

Så tråkigt.  Men förstår dig, hoppas det inte dröjer innan ni kan lyckas igen. Har du testat något för att hjälpa kroppen att bli gravid?

Jag skulle nog vänta någon dag till och se om blödningen kommer igång av sig själv och att kroppen får sköta det naturligt men hade jag inte börjat blöda riktigt innan helgen så hade jag tagit dem. Just för att få det överstökat och man kan gå vidare. Jag beklagar så att ni ska behöva gå igenom det här. Styrkekram

Tack! Jag har testat en del... ska fortsätta så som när det gick. B, D vitamin, munkpeppar å slutade med kaffet.

Jag tog tabletterna iaf, hade redan ont så tänkte att jag kör igång allt.

Tack snälla.
  • Anonym (Anna)
    Missempi skrev 2019-10-15 16:05:13 följande:

Tack! Jag har testat en del... ska fortsätta så som när det gick. B, D vitamin, munkpeppar å slutade med kaffet.

Jag tog tabletterna iaf, hade redan ont så tänkte att jag kör igång allt.

Tack snälla.

Ja det är bra att ta. Jag har kört med progesteronkräm i många år, tror inte jag hade blivit gravid alls utan det, däremot har jag fått testa mig fram för att hitta rätt dos. De säger att får man ofta tidiga missfall eller har svårt att bli gravid så kan progesteronkräm hjälpa.

Hur mår du nu?
  • Missempi
    Anonym (Anna) skrev 2019-10-17 16:21:16 följande:

Ja det är bra att ta. Jag har kört med progesteronkräm i många år, tror inte jag hade blivit gravid alls utan det, däremot har jag fått testa mig fram för att hitta rätt dos. De säger att får man ofta tidiga missfall eller har svårt att bli gravid så kan progesteronkräm hjälpa.

Hur mår du nu?

Jag mår okej. Jag tycker jag mår bättre än vad jag förväntade. Jag har annat som jag tycker är kul å fokuserar mycket på det. Tack för att du frågar! :)

Vad för nåt gör progesteronkrämen?
  • Anonym (Anna)
    Missempi skrev 2019-10-18 12:36:18 följande:

Jag mår okej. Jag tycker jag mår bättre än vad jag förväntade. Jag har annat som jag tycker är kul å fokuserar mycket på det. Tack för att du frågar! :)

Vad för nåt gör progesteronkrämen?

Vad skönt det. Ja att fokusera på det som är kul gör mycket för en. :) För mig hjälpte det mycket att ha djuren nära mig, hade då en katt och passade mina föräldrars hund mycket. Kan säga att de blev väldigt bortskämda pälsbebisar.

Progesteron är ett hormon som man kan säga balanserar våra könshormoner. Har man tex för mycket östrogen i jämförelse med progesteron så kan man ha svårt att bli gravid och svårt att behålla graviditeter. Progesteron gör tex slemhinnan tjock så att ett ägg lättare fastnar. Så progesteronkräm innehåller då hormonet progesteron och det finns vad jag vet två olika styrkor 20 mg och 100 mg. Om du har FB så finns gruppen Naturligt progesteron där du kan få mycket information. Finns säkert information här på FL också. Det är många som blivit hjälpta av det, bland annat jag själv. Tänkte med tanke på att det tagit 1,5 år för er att bli gravida och att du dessutom nu fick ett tidigt ma så kanske det skulle kunna hjälpa er. <3
  • Missempi
    Anonym (Anna) skrev 2019-10-19 01:01:19 följande:

Vad skönt det. Ja att fokusera på det som är kul gör mycket för en. :) För mig hjälpte det mycket att ha djuren nära mig, hade då en katt och passade mina föräldrars hund mycket. Kan säga att de blev väldigt bortskämda pälsbebisar.

Progesteron är ett hormon som man kan säga balanserar våra könshormoner. Har man tex för mycket östrogen i jämförelse med progesteron så kan man ha svårt att bli gravid och svårt att behålla graviditeter. Progesteron gör tex slemhinnan tjock så att ett ägg lättare fastnar. Så progesteronkräm innehåller då hormonet progesteron och det finns vad jag vet två olika styrkor 20 mg och 100 mg. Om du har FB så finns gruppen Naturligt progesteron där du kan få mycket information. Finns säkert information här på FL också. Det är många som blivit hjälpta av det, bland annat jag själv. Tänkte med tanke på att det tagit 1,5 år för er att bli gravida och att du dessutom nu fick ett tidigt ma så kanske det skulle kunna hjälpa er. <3

Ja jag har själv en liten pälsbebis! :)

Vart får man tag i det? Är det sånt man smörjer på sig?

:) tack!
  • Anonym (Anna)
    Missempi skrev 2019-10-20 20:55:06 följande:
    Ja jag har själv en liten pälsbebis! :)

Vart får man tag i det? Är det sånt man smörjer på sig?

:) tack!

:) Jag skaffade en kattunge några månader efter den andra katten gått bort för jag insåg att jag kunde inte leva utan en pälsbebis i huset. Samt hunden blev så ledsen när den gamla katten gick bort, dock var han inte lika förtjust i en vild liten kattunge men det funkade.

Jag köper det från Moodmama.com och köper då märket Matriach, tycker det är bra för när man beställer därifrån så får man med en informationslapp i hur man bör smörja osv. Det finns även lifeinbalance.store och märket Female balancing cream, sen finns Onas och sen finns även ProgestAll som två andra märken men vad jag vet så väljer många Matriach och Female balancing cream. Ja man smörjer det. 

Varsågod. :)

Svar på tråden Veckoindikator stämmer inte