• älskamigmucho

    varför vill jag helst ha sex med mycket äldre män?

    Jag har alltid gillat att ha sex med äldre män. Nu är kag 27 men redan när jag började ha sex i tidiga tonåren så var jag attraherad av äldre män. Många tittar snett när jag är med 20 30 40 år äldre män o tycker de är gubbsjuka o jag har daddy issues.... är det fel av mig att gilla gamla bestämda män? Jag tänder inte på äldre kvinnpr alls utan vill ha tjejer i min egen ålder eller yngre men med män är det annorlunda...

  • Svar på tråden varför vill jag helst ha sex med mycket äldre män?
  • Boobiesarepoetryinmotion
    Emmca skrev 2019-10-19 19:11:04 följande:

    Hej! Jag förstår dig. Jag gillar också äldre män. De vet hur man ska hantera en kvinna i sängen. Kanske inte det jag går efter direkt men de brukar alltid komma fram om man är ute och på ett trevligt sätt bjuda på en drink. De konverserar på ett annat sätt. Fortsätt, det tänker jag göra ????


    "Om jag bjuder på drinkar och är schysst

    Får jag kanske smeka din byst"?
  • Lonken
    "Jag har alltid gillat att ha sex med äldre män. Nu är kag 27 men redan när jag började ha sex i tidiga tonåren så var jag attraherad av äldre män. Många tittar snett när jag är med 20 30 40 år äldre män o tycker de är gubbsjuka o jag har daddy issues.... är det fel av mig att gilla gamla bestämda män? Jag tänder inte på äldre kvinnpr alls utan vill ha tjejer i min egen ålder eller yngre men med män är det annorlunda..."

    Låter lite skumt så jag går nog inte på den lätte Glad
    Och: hade du verkligen undrat varför så finns det statistik och information på nätet istället för att skapa ett provokativt inlägg som får folk att "gå igång".

    En stor åldersskillnad är inte normaliserat utan det allra vanligaste är att ens partner är nära ens egen ålder (SCB).
    Att det tidigare var mycket vanligare att mannen var betydligt äldre än kvinnan handlade om ojämlikhet i ekonomi, makt och status som till viss del lever kvar:

    En äldre man med en tjock plånbok ökar sina chanser att få en yngre kvinna. Att som äldre man få en mycket yngre kvinna ökar hans manliga status bland andra män. Det är därför som 75-åriga män skryter om att "hon är mycket yngre än mig - hon är bara 58!".

    En liten del tjejer har haft en stökig uppväxt med frånvarande fäder och har de "daddy issues" du nämner eller haft förhållanden med jämngamla män som behandlat dem illa, varit otrogna etc vilket gör att de lockas till och känner sig tryggare med en äldre man. Förhållandet kan då vara i några år tills tjejen ifråga tycker han blivit för gammal för henne och lmnar honom.
    En ännu mindre del tänder på det "förbjudna" i att ha sex med mycket äldre män, men det är fortfarande ganska ovanligt.

    Och: nej, jag "gick inte igång" på inlägget utan förklarar bara hur det ligger till dock med slutsatsen att vi inte ska floskla med utryck som "åldern är bara en siffra" (det är stor skillnad på en 15-åring och en 45-åring i mognad och erfarenhet) eller på något sätt tuta i äldre män att detta är något högst normalt.
    De flesta yngre tjejer blir äcklade när äldre män sitter och stiirrar (OBS: det är skillnad på att titta på någon och att stirra på någon), flirtar och försöker ragga på dem - jag har själv sett detta beteende hos äldre män alltför många gånger och fått höra hur jobbiga tjejerna tycker att männen är.
    Jag  skäms å dessa mäns vägnar.
  • Anonym (Nfnf)

    Så länge man inte gör som min mamma och fullständigt bara struntade i pappa så fort han blev sämre och sjuk (16 år äldre) så får man väl gör som man vill. Allt kan i och för sig hända ändå. Men man borde kanske ha tänkt över det där en extra gång iallafall. 

  • Anonym (Häradsbetäckaren)

    Jag är 70+ och vet hur fruntimmrerna ska tas

  • Anonym (Nyfiken)

    Jag är en tjej som löst sådan hör inlägg o andra historier länge och känt att jag också är nyfiken på äldre män. Har också hänt att äldre kollegor stött o tafsat på mej men inte blivit något.

    Vet inte varför jag känner nyfikenhet om sånt här. Vet bara att ja tänkt på det. Men är rätt nervös av mej o undrar också om de kan finnas nåt dåligt med det? Är de någon i tråden som har erfarenhet som kan berätta vad som kan vara dåligt?

  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-03-03 14:21:59 följande:

    Jag är en tjej som löst sådan hör inlägg o andra historier länge och känt att jag också är nyfiken på äldre män. Har också hänt att äldre kollegor stött o tafsat på mej men inte blivit något.

    Vet inte varför jag känner nyfikenhet om sånt här. Vet bara att ja tänkt på det. Men är rätt nervös av mej o undrar också om de kan finnas nåt dåligt med det? Är de någon i tråden som har erfarenhet som kan berätta vad som kan vara dåligt?


    När personen blir äldre. 
  • Anonym (Nfnf)

    Men finns man där för den då med så är det ju väldigt fint verkligen. Men det gjorde inte mamma direkt.

  • Anonym (Juckaren)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-03-03 14:21:59 följande:

    Jag är en tjej som löst sådan hör inlägg o andra historier länge och känt att jag också är nyfiken på äldre män. Har också hänt att äldre kollegor stött o tafsat på mej men inte blivit något.

    Vet inte varför jag känner nyfikenhet om sånt här. Vet bara att ja tänkt på det. Men är rätt nervös av mej o undrar också om de kan finnas nåt dåligt med det? Är de någon i tråden som har erfarenhet som kan berätta vad som kan vara dåligt?


    Tafsa på jobbet känns sådär. Jag har stött på kollegor, men tycker det är bättre kvinnor gör det.

    Att vara nyfiken är naturligt, det är spännande med den dynamiken, åldersskillnad.
    Vi äldre män är mer manliga än ungvalparna.

    Citat från en film där Dennis Farina stötte på en yngre kvinna:
    Do you want to sit up on the porch with the pup, or you wanna run in the yard with the big dog?
  • TA2020
    Anonym (Juckaren) skrev 2023-03-03 16:16:35 följande:
    Tafsa på jobbet känns sådär. Jag har stött på kollegor, men tycker det är bättre kvinnor gör det.

    Att vara nyfiken är naturligt, det är spännande med den dynamiken, åldersskillnad.
    Vi äldre män är mer manliga än ungvalparna.

    Citat från en film där Dennis Farina stötte på en yngre kvinna:
    Do you want to sit up on the porch with the pup, or you wanna run in the yard with the big dog?
    Tack för det fina svaret. Jag förstår va du menar.

    Jag menar inte att alla tafsat eller så det var bara nåt som hände nån gång.
  • Anonym (jaha)
    älskamigmucho skrev 2019-10-19 15:10:48 följande:
    varför vill jag helst ha sex med mycket äldre män?

    Jag har alltid gillat att ha sex med äldre män. Nu är kag 27 men redan när jag började ha sex i tidiga tonåren så var jag attraherad av äldre män. Många tittar snett när jag är med 20 30 40 år äldre män o tycker de är gubbsjuka o jag har daddy issues.... är det fel av mig att gilla gamla bestämda män? Jag tänder inte på äldre kvinnpr alls utan vill ha tjejer i min egen ålder eller yngre men med män är det annorlunda...


    Jag tycker du verkar lite allmänt förvirrad kring din sexualitet...

    Kan du inte berätta lite om dig själv
    Hade du en tuff uppväxt?
    Har du diagnoser eller andra slags issues?
  • Anonym (nasty girl)
    Anonym (Cissi) skrev 2019-10-19 17:59:27 följande:

    Håller med! Är gärna med 25 år äldre bestämda män. Sådana kan uppvakta en ung kvinna ordentligt och skämma bort henne samtidigt som de inte tvekar att lägga mig över knät för smisk vid behov.


    I'm looking for a man to love me
    Like I've never been loved before
    I'm looking for a man that'll do it anywhere
    Even on the limousine floor
    'Cause tonight, I'm living in a fantasy
    My own little nasty world
    Tonight, don't you want to come with me?
    Do you think I'm a nasty girl?
  • Freddie K

    Jag är 40 och skulle gärna ha en tjej som är lite yngre för det skulle få mig att känna mig yngre i alla fall.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden varför vill jag helst ha sex med mycket äldre män?