• Wimmie

Får inte ihop det

Jag håller på att bli knäpp...

Jag plussade i slutet av augusti. Hade hyfsad koll på min ÄL och var därför tämligen säker på att BF skulle bli 1/5. 6-10/9 fick jag tyvärr en större blödning och på inskrivningssamtal så konstaterades MF. Negativt graviditetstest och inga spår av graviditet på VUL.

Sedan gick veckorna och min mens kom inte tillbaka. Tillslut anade jag oråd och 4/10 plussade jag på nytt. Använde veckoindikator som visade 1-2 veckor. 8/10 gjorde jag ett nytt test som visade 2-3 veckor.

Jag känner graviditetssymtom.

29/10 var jag på inskrivningssamtal med VUL för att datera graviditeten. Läkaren daterade det då till 5 + 3 veckor.

Hur är det möjligt? Kan någon snälla hjälpa mig få ihop matematiken? För om jag var i 5 + 3 i tisdags så får jag det till att jag sannolikt blev gravid 5/10. Alltså dagen efter jag plussade. Det ju självklart är omöjligt.

Läkaren sa att allt såg fint ut och gratulerade mig till graviditeten.

Jag vänder och vrider på detta så att jag känner att jag blir tokig.

Jag har ringt upp min fantastiska BM och fått ett nytt VUL inbokat om två veckor. Men två veckor är en evighet.

Så snälla. Ge mig era teorier.

Visst tyder allt på att graviditeten stannat av?

• Svar på tråden Får inte ihop det
  • Bebis123

Hej. Hoppar in här också. Fick utomkvedshavandeskap förra året. Missfall nu den 23 sep. Och plussade nu för typ 1 vecka sedan. Plusset är starkt. Var på tidigt vul idag och han såg ingeting?! Man blir så orolig.

• Wimmie
    Bebis123 skrev 2019-11-06 19:56:15 följande:

Hej. Hoppar in här också. Fick utomkvedshavandeskap förra året. Missfall nu den 23 sep. Och plussade nu för typ 1 vecka sedan. Plusset är starkt. Var på tidigt vul idag och han såg ingeting?! Man blir så orolig.

Men så konstigt. Kan det vara förra graviditeten som fortfarande ger utslag?
  • Bebis123
    Wimmie skrev 2019-11-06 21:46:44 följande:

Men så konstigt. Kan det vara förra graviditeten som fortfarande ger utslag?

Nej. Förra testet jag tog innan missfallet va inte så starkt. Och jag mätte hcg tills de va nere på noll. ????
  • Wimmie
    Bebis123 skrev 2019-11-06 21:54:19 följande:

Nej. Förra testet jag tog innan missfallet va inte så starkt. Och jag mätte hcg tills de va nere på noll. ????

Jag är ju på inget sätt medicinskt kunnig. Men det låter ju superkonstigt!!! Hoppas allt går bra.

Jag tog ju också ett negativt graviditetstest efter MF och även ett VUL. Det är därför jag är så skeptisk till min datering.
  • Wimmie

Har som sagt ett nytt VUL på tisdag men jag håller på att bli knäpp. Har nog intalat mig själv att pricken tyvärr inte finns kvar i magen. Men samtidigt hoppas jag så innerligt.

Jag läser allt jag kommer över om MA, om personer som blivit daterade märkligt. Försöker hitta svar eller tecken.

Men jag vet inte. Egentligen får jag ju inte ihop det.

Hjälp mig. Finns det någon förklaring till att jag plussade den 4/10 men ändå bara skulle vara i vecka 7 (+0)?

(Daterad till 5 +3 den 29/10, se VUL bild i tidigare inlägg)

• Bebis123
    Wimmie skrev 2019-11-09 08:43:38 följande:

Kroppen tror fortfarande att den är gravid iallafall.

Ska du göra nytt vul?

Jag ska dit på ons. Dom mätte hcg mellan 48 h som hade för dubblats på mig.
  • Wimmie
    Bebis123 skrev 2019-11-11 10:00:16 följande:

Ska du göra nytt vul?

Jag ska dit på ons. Dom mätte hcg mellan 48 h som hade för dubblats på mig.

Ja, jag har tid imorgon. Då är det ca två veckor sedan senast. Är så sjukt nervös. Försöker intala mig att graviditeten är avstannad. Vilket ju är det rimliga och rationella. Men jag hoppas ju så innerligt på att pricken har växt till sig.

Men som sagt, jag får inte ihop dateringen så rationellt så vet jag ju att det kommer bli en tuff dag imorgon.
  • Wimmie

Var precis på VUL.

Fosterhinna och gulesäcken växer som de ska. Men läkaren kunde inte se något embryo.

Så nu har jag lämnat blodprov för att mäta hCG nivån. Nytt test i övermorgon och sedan faller domen nästa vecka.

Men tyvärr bekräftades ju det jag innerst inne redan visste.

• Charlieellerså
    Wimmie skrev 2019-11-12 09:52:57 följande:

Var precis på VUL.

Fosterhinna och gulesäcken växer som de ska. Men läkaren kunde inte se något embryo.

Så nu har jag lämnat blodprov för att mäta hCG nivån. Nytt test i övermorgon och sedan faller domen nästa vecka.

Jag är hemsk ledsen :(
  • Charlieellerså

Var precis på VUL.

• Charlieellerså

Var precis på VUL.

• Charlieellerså

Var precis på VUL.

Svar på tråden Får inte ihop det