• Anonym (Metaripeta)

Vad anser ni om Joakim Lamotte?

Vad tycker ni om Joakim Lamotte?

Jag tycker det är jätte bra med nån som vågar rappotera även om det gör en del som inte vill se problemen arga. Vi måste ju faktiskt våga prata om det även om en del där ute gör allt för att tysta ner kritiken!! 

Heja Joakim Lamotte

• Svar på tråden Vad anser ni om Joakim Lamotte?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Pajas) skrev 2019-11-05 17:14:38 följande:

De har en gemensam nämnare att de är totalt pantade, det lär inte vimla av högutbildade där nej. Fördomsfulla åsikter? Det är precis det Lamotte och hans anhängare har ja :) kände du dig träffad?

Som jag skrivit tidigare till dig, som du skriver säger mycket om din egna förmodade låga bildning och kunskap. Du är något av en pajas faktiskt.
  • Anonym (Pajas)
    Anonym (Maria) skrev 2019-11-05 17:50:44 följande:

Som jag skrivit tidigare till dig, som du skriver säger mycket om din egna förmodade låga bildning och kunskap. Du är något av en pajas faktiskt.

Du är riktigt underhållande :)
  • Anonym (***)

Lite kul att TS och hens anhängare blir stötta när folk inte har samma åsikter som de har, och sedan frågar de upprört om man inte får lov att ha olika åsikter...Deras egen tolerans är ju lika med noll. Varför fråga överhuvudtaget om man inte klarar av att andra har avvikande åsikter?

Fast egentligen är det ganska tragiskt, man ser det ofta här på FL.

• Anton Chigurh
    auster skrev 2019-11-05 16:08:16 följande:

Lamotte har betydligt större trovärdighet än vänstervridna public service. Han redovisar fakta utan att mörka eller värdera.

Jag håller med dig. Lamotte duckar inte som så många andra journalister har för vana att göra. Att en journalist skriver om verkligheten utan att förminska.....diverse detaljer, det tycks vara......känsligt. Minst sagt.

Att han frekvent lägger upp inlägg där han, och hans familj, hotas/trakasseras.....det ser jag inga som helst WAproblem med. Förstår inte varför folk får så helvetes ont i röven av det....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Kverulant67
    DanneHade skrev 2019-11-05 13:40:07 följande:

Åh ena sidan tycker jag det han gör är positivt och behövs i och med att journalisterna har abdikerat deras egna yrkesmässiga ansvar.

Åh andra sidan så tycker jag att han verkar lite väl mån om att placera just sig själv i rampljuset. Han verkar gilla att spela offer. Tycker också att han verkar aningen korkad, sättet han talar på, frågorna han kommer med, den där halvdöda torsk blicken han har.

Han behövs, jovisst, men han är ingen lysande journalist direkt.

Jag tycker det är otrevligt att sätta hans utseende som en aspekt....

"Tycka synd"??? Han presenterar rena mordhot från ljusskygga personer som inte vill att sanningen skall komma upp till ytan!
  • Anonym (Metaripeta)
    Anton Chigurh skrev 2019-11-06 07:22:09 följande:
    Jag håller med dig. Lamotte duckar inte som så många andra journalister har för vana att göra. Att en journalist skriver om verkligheten utan att förminska.....diverse detaljer, det tycks vara......känsligt. Minst sagt.

Att han frekvent lägger upp inlägg där han, och hans familj, hotas/trakasseras.....det ser jag inga som helst WAproblem med. Förstår inte varför folk får så helvetes ont i röven av det....!
    Folk vill ju inte erkänna att vi har problem, dom lever i ett utopi tänkande där man inte får kritisera 
  • Bjoer
    Anonym (Metaripeta) skrev 2019-11-05 16:23:14 följande:
    Så alla måste tycka som dig annars är en troll? Intresant ganska vanlig anklaglse hos en viss grupp 
    QED?
  • Kverulant67
    Anonym (Pajas) skrev 2019-11-05 17:14:38 följande:
    De har en gemensam nämnare att de är totalt pantade, det lär inte vimla av högutbildade där nej. Fördomsfulla åsikter? Det är precis det Lamotte och hans anhängare har ja :) kände du dig träffad?
    Du verkar vara en sådär trevig person om du nämner utsatta personer för det omdömmet.

Hans anhängare finns i alla samhälsklasser, de ända som är emot honom är det som inte tål att sanningen kommer fram!
  • Kverulant67
    Anonym (o) skrev 2019-11-05 11:46:45 följande:

www.facebook.com/henko1/posts/10155919553447477

Fint att länka til en person som hyllar alt från vänster om S ut till våldsvänstern! Tror tusan att han är motståndare til Lamotte och att sanninge ska komma fram!
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Pajas) skrev 2019-11-04 22:47:32 följande:
    En pajas vars anhängare har gått ?Livets hårda skola?, bor i en småstad. Troligtvis misshandlar personen svenska språket å det grövsta men värnar om det ?svenska? och tycker att det ?får vara nog? ????????. Rent WT
    Fint exempel på det goda hatet, tolerans och vi gillar olika.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Bea) skrev 2019-11-06 13:36:26 följande:

Fint exempel på det goda hatet, tolerans och vi gillar olika.

• Anonym (Tragikomisk..)

Han är både tragisk och lite komisk på samma gång. För inte så länge sedan skulle han lägga ned sitt engagemang, men swishpengarna har ju tydligen varit en stor del av hans inkomst, som han kunnat leva gott på och köpa sig nya bilar att sitta och gapa i,

Hans följare och fans är för dumma för att fatta att pengarna knappast i första hand går till hans "journalistik" utan snarare till hans mer och mer vidlyftiga leverne.

• klyban
    Anonym (Tragikomisk..) skrev 2025-10-06 20:44:32 följande:

Han är både tragisk och lite komisk på samma gång. För inte så länge sedan skulle han lägga ned sitt engagemang, men swishpengarna har ju tydligen varit en stor del av hans inkomst, som han kunnat leva gott på och köpa sig nya bilar att sitta och gapa i,

Hans följare och fans är för dumma för att fatta att pengarna knappast i första hand går till hans "journalistik" utan snarare till hans mer och mer vidlyftiga leverne.

Det är deras enda syfte att dra in pengar från mindre bemedlade intellektuellt, och de går också på det.

Så pengarna strömmar in, och sen det än mer komiska, de går på varje ord hen säger också.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Tragikomisk..) skrev 2025-10-06 20:44:32 följande:

Skriver under på det här.
Svar på tråden Vad anser ni om Joakim Lamotte?