• Nisse8800

Frågar för mitt barn

Hejsan

Min son på 15 år undrar om någon kan ge honom tips på hur han ska göra med en tjej han träffar. Dom har träffats två gånger och dom har inte kysst varandra och min son säger att alla hans kompisar har gjort det efter första träffen. Han känner att hon kommer tappa intresset för honom om han inte gör något men han är osäker på om hon vill att han kysser henne. Det är hans första tjej som han har träffat själv utan någon annan.Själv har jag aldrig varit bra på att ge råd så jag frågar här.

• Svar på tråden Frågar för mitt barn
  • FuckGoggleAskMe

Han kan säga, jag skulle tycka att det vore mysigt att kyssa dig, får jag göra det? Ska vi försöka och se hur det går!

• Anonym (Anonym)

Han ska inte försöka förrän han själv vill! Om hon då tycker han är tråkig så är hon inte rätt tjej.

• LoveRain
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-06 21:24:25 följande:

Han ska inte försöka förrän han själv vill! Om hon då tycker han är tråkig så är hon inte rätt tjej.

Håller verkligen med! Han ska lyssna på sig själv snarare än vad kompisarna anser att han borde göra!

Sedan så ska du prata med honom om samtycke och vad det innebär!
  • Anonym (mmm)
    Nisse8800 skrev 2019-12-06 20:30:50 följande:

Hejsan

Min son på 15 år undrar om någon kan ge honom tips på hur han ska göra med en tjej han träffar. Dom har träffats två gånger och dom har inte kysst varandra och min son säger att alla hans kompisar har gjort det efter första träffen. Han känner att hon kommer tappa intresset för honom om han inte gör något men han är osäker på om hon vill att han kysser henne. Det är hans första tjej som han har träffat själv utan någon annan.Själv har jag aldrig varit bra på att ge råd så jag frågar här.

Det här tror jag inte på. Alltså att en vuxen person, en förälder, sitter här och frågar om råd om hur ens barn ska kyssas! 
    Du ska sedan förmedla våra råd? 

Gud vad skumt. 
Svar på tråden Frågar för mitt barn