• Celandine

Jag spottade min man i ansiktet....

Min man har dirivit mig till en sådan vansinne att han har lett mig till att börja säga en massa saker till honom, som jag i min vildaste fantasi aldrig tänkt att jag skulle kunna göra...

Han är svår att leva med, han påpekar allt jag gör och hur jag gör det, allt ifrån tvätt, till vad jag lagar för mat, till hur jag matar vårt barn, till vad jag handlar till familjen, till hur jag ser ut, till hur ofta jag kan träffa mina syskon när de är på besök, till och med hur jag andas...

Han försöker bestämma varenda vink i livet! Detta har lett till att jag blir så frustrerad att jag handlar det jag behöver utan hans vetskap, att jag gör grejer utan att dela med mig till honom.

Han är så emot mina föräldrar för att de inte ger honom pengar eller gåvor för att han anser att de Om pensionärer är multimiljonärer då de äger hus för flera miljoner och sommarstuga. Under vår tid som gifta har han tjatat på att mina föräldrar ska flytta 60 mil till där vi bor, varför vet jag inte iom att han hatar de så mycket. Nu när de har köpt hus så börjar han tjata om att han tycker att mina föräldrar ska sälja sin sommarstuga så att de varje år kan bjuda hela familjen på semester varje år. Hans föräldrar är så fattiga att de inte ens har råd med att köpa något alls, men han förväntar sig allt från mina föräldrar.

Han vill ha o ha o ha o ha... Till sin mamma ville han köpa julklapp eftersom hon är "fattig, men till mina föräldrar ville han inte köpa julklapp eftersom de är "miljonärer".

Vi har än så länge haft två event planerade för vårt barn. För 5 veckor sedan förberedde jag honom på att jag vill göra event nr 2 för vårt barn. Jag tog upp det tidigt för att han skulle vänja sig vid tanken och ställ in sig på att vi kommer vara 20 personer hemma. Han velade enormt mycket på att vi skulle göra det eftersom han HATAR att bjuda. Men själv ska han kräva bjudningar från andra.

Han har haft panikångest och inte kunnat sova för att vi kommer vara så många och vi har bråkat så många ggr gällande eventet för han anser inte att varken min familj eller hans familj förtjänar bjudning. Han tycker att det kostar alldeles för mycket!

För mig har det varit en enorm psykiskbelastning att ständigt bråka med honom o inte kunna göra det jag känner för att göra för mitt barn.

I fredags var han och spelade årlig poker och kom hem sent, själv passade jag på att gå ok handla det sista inför eventet som vi hade i lördags. Han kommer hem kl 3.30 natten till lördagen och väckte mig då han insåg att jag hade gått och handlat o "slösat" 500 kr genom att se nya produkter hemma och kollat i mitt konto. Han blev så förbannad att han väckte mig och skrek, eftersom vi hade kommit överens om att jag inte skulle ha köpt kycklingklubbor till eventet. Jag blev ställd och förbannad att hans väckte mig o ifrågasatte att jag handlat för familjen!

Detta var vårt värsta bråk hittills och vi löste det inte innan vi somnade så vi båda var fortsatt rasande på varandra. Så efter väldigt få timmars sömn när vi vaknade så var vi fortsatt arga på varandra, så bråket eskalerade ännu mer. Jag var så innerligt trött på honom och alla utskällningar jag tidigare fått på grund av eventet vi hade igår.

Mitt under allt skrikande så får han får sig att klaga på mitt utseende, mina tänder och han ser en liten ögonfrans som ligger på kinden. Han försöker blåsa och det kommer saliv samtidigt som om han försöker spotta på mig, detta gör han medan vi skriker på varandra och jag blir chockad, förbannad och spottar "tillbaka" en dusch av saliv. Han blir chockad och blir mer rasande, men gör ingenting.

Jag försökte prata med honom igår och inser sina misstag delvis, och jag har bett om ursäkt för loskan jag gav honom. Men det är fortfarande spänt mellan oss då vi är arga på varandra för det vi gjort mot varandra.

Han vill inte besöka familjerådgivning då han tycker att det är för svaga människor....

• Svar på tråden Jag spottade min man i ansiktet....
  • Anonym (Enasidanavmyntet)
    Tecum skrev 2019-12-29 21:43:36 följande:
    Lika mycket som du vet att hon INTE talar sanning! Man måste utgå från den som skriver här, alltså TS, vi har aldrig den andres version. Om man utgår från att alla TS ljuger kan man lika gärna låta bli att kommentera.
    Har hon länk på att allt hon påstår är sant?
  • Dirgeofnovember
    Anonym (Ex-kvinna) skrev 2019-12-29 21:26:39 följande:

Det har jag ochså gjort efter att mitt ex misshandlade mig både fysiskt och psykiskt.Var jag hemsk människa då.

Antar att det är mig du skriver till. Nu har jag ingen kontext i ditt fall, generellt sett skulle jag säga nej det är du inte, i TS fall skulle jag inte heller säga att hon direkt är en hemsk människa men jag anser att hon har gjort fel inom ramarna för den information som vi fått.

Sällan är livet svart/vitt, det vet de flesta men väldigt få tänker på det sättet. Hur som haver så är jag ledsen över att du fått genomlida sådan misshandel men hoppas att du lyckats ta dig ur det starkare.
  • Pope Joan II
    Anonym (Enasidanavmyntet) skrev 2019-12-29 21:47:32 följande:

Har hon länk på att allt hon påstår är sant?

Länk? Haha!

Jag måste säga att jag har svårt att förstå klimataktivisternas ångest inför jordens undergång. Det tycks mig som om det finns oerhört lite att värna.
  • Anonym (Enasidanavmyntet)
    Pope Joan II skrev 2019-12-29 22:09:49 följande:
    Länk? Haha!

Jag måste säga att jag har svårt att förstå klimataktivisternas ångest inför jordens undergång. Det tycks mig som om det finns oerhört lite att värna.
    Det verkar ju vara kutym att avkräva meningsmotståndare länk till allt som påstås här på forumet så jag tog bara seden dit jag kom. Tydligen gäller det främst när män ifrågasätter kvinnor men jag tänkte göra ett försök åt andra hållet?
  • DagensEko

Hur kommer det sig att han har tillgång till ditt konto och kan se hur/vad du använder dina pengar till?

• Anonym (Y)
    Anonym (Enasidanavmyntet) skrev 2019-12-29 20:07:54 följande:

En kvinna som manipulerar och använder sig av psykisk misshandel anses enligt rådande normer vara stark och beundransvärd.

En man som manipulerar och använder sig av psykisk misshandel anses enligt rådande normer och gamla normer vara en...... SKITSTÖVEL!.

Inte alls. Min sambos ex utsatte min sambo för psykisk misshandel och manipulation när de var tillsammans. ALLA hans vänner tyckte illa om henne (och de hade själva träffat henne). Alla vi har berättat om henne för nu efteråt har tyckt att hon är en skitstövel, milt sagt. Ingen har någonsin tyckt att hon är stark och beundransvärd, förutom hennes egna internetpolare som aldrig ens har träffat henne och som hon ljuger fulla av lögner. Alla som hört min sambos version tar hans parti. Den enda som försvarat henne är min sambo själv, på den tiden då var tillsammans, pga att han var så nedtryckt av henne. Så jag känner inte alls igen det där du skriver om rådande normer.
  • Poison82

Inte läst mer än ts. Jag har en enda fråga. Varför i helskottans gifte du dig med denna man. Eller nä jag har 2, varför fortsätter du vara gift med denna man?

Detta är ju vansinne bortom all rimlighet

• Anonym (What?)
    Tecum skrev 2019-12-29 15:36:45 följande:

Vad är det för fel på kvinnor som skaffar barn med en sådan man? Lämna honom genast!

Säger du samma till män som skaffar barn med kvinnor som sen får familjerätten på sin sida och begränsar mannens umgänge med barnen? Dvs att felet låg i att HAN träffat fel kvinna, inte att hon är en idiot?

Vi kan alla här skriva under på att TS behöver lämna det här aset. Det är självklart.

Men intressant att det alltid är kvinnan som får stå till svars när någon kränker henne och hennes rättigheter?

Varför var du ute sent? frågar man ett våldtäcktsoffer. Varför gick du inte? frågar man en nerbruten misshandlad kvinna. Varför skaffade du barn med honom? frågar man kvinnan när det efteråt visar sig att mannen var katastrof som pappa.

Tänk om vi istället kunde rikta skulden rätt och istället ryta till förövaren, varför våldtog du? Varför slog du din partner? Varför tar du inte hand in ditt barn? Istället för att lägga mer skuld på den utsatta. Varför köper vi att män är naturligt våldsamma och elaka och kvinnan är den goda som ska veta och välja rätt i alla lägen?
  • AndreaBD

Om ni inte hade barn så skulle jag säga: Det är upp till er om ni vill ha en sån totalt dysfunktionell relation. Men ni har ett barn. Visserligen verkar han bete sig helt galet. Men vad gör du åt det? Du fortsätter ju, ignorerar honom delvis, men det kan man inte heller göra i längden om man har barn. Det kommer bara att bli maktkamper och saboterande för varandra och barnet kommer att hamna i kläm. 

Du måste fundera hur du ställer dig till den här röran, du har ändå skaffat barn med honom, och har ett ansvar att ha en vettig uppväxtmiljö för ditt barn. Om det inte går att prata med honom, att förmå honom söka hjälp eller att hitta en gemensam väg, så bör du ju fundera på att separeras. 

• Tecum
    Anonym (What?) skrev 2019-12-30 10:33:09 följande:
    Säger du samma till män som skaffar barn med kvinnor som sen får familjerätten på sin sida och begränsar mannens umgänge med barnen? Dvs att felet låg i att HAN träffat fel kvinna, inte att hon är en idiot?

Vi kan alla här skriva under på att TS behöver lämna det här aset. Det är självklart.

Men intressant att det alltid är kvinnan som får stå till svars när någon kränker henne och hennes rättigheter?

Varför var du ute sent? frågar man ett våldtäcktsoffer. Varför gick du inte? frågar man en nerbruten misshandlad kvinna. Varför skaffade du barn med honom? frågar man kvinnan när det efteråt visar sig att mannen var katastrof som pappa.

Tänk om vi istället kunde rikta skulden rätt och istället ryta till förövaren, varför våldtog du? Varför slog du din partner? Varför tar du inte hand in ditt barn? Istället för att lägga mer skuld på den utsatta. Varför köper vi att män är naturligt våldsamma och elaka och kvinnan är den goda som ska veta och välja rätt i alla lägen?
    Ja jag säger samma sak till män som låter sig tryckas ner och misshandlas på något sätt av en kvinna. Som någon skrev ovan, ingen försvarar den som bär sig illa åt mot partnern, vare sig det är en man eller en kvinna. Dessutom är de som misshandlar sina kvinnor antingen kriminella eller psykiskt störda, där hjälper det inte att "ryta till", det krävs handling.

Men det som gör TS´ fall extra allvarligt är att det är barn inblandade. Att utsätta barn för att leva i en så destruktiv relation borde vara straffbart! Föräldrar har ansvar för sina barns välbefinnande, det duger inte att skylla på omgivningen. Och när den ene föräldern är så uppenbart inkompetent som mannen här måste den andra ta mer ansvar och se till barnens bästa.
  • dream on
    Anonym (Enasidanavmyntet) skrev 2019-12-29 20:07:54 följande:

En kvinna som manipulerar och använder sig av psykisk misshandel anses enligt rådande normer vara stark och beundransvärd.

En man som manipulerar och använder sig av psykisk misshandel anses enligt rådande normer och gamla normer vara en...... SKITSTÖVEL!.

Nä. En skitstövel är en skitstövel as simple as that. Oavsett genital utrustning.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (!)

Varför i hela friden lever du med en människa som provocerar dig så mycket att du inte kan kontrollera dig själv? Han beter sig säkerligen som ett svin men du måste ju inte leva med honom. Skulle min man bete sig så som du beskriver så hade han inte varit min man längre. 

• Anonym ((bekymrad kvinna))

Du har inte gjort något fel enligt mig. Det var han som var taskig från början, även när du inte hade gjort fel. Han förtjänar att få en loska i ansiktet!

Svar på tråden Jag spottade min man i ansiktet....