Liberté skrev 2020-01-03 01:03:44 följande:
Det jag läser är konstiga åsikter som inte kan backas upp. Att du inte vet mer om abort och de skäl som finns är knappast mitt problem, ignorans är ingen ursäkt för ett argument.
Jag trodde det var uppenbart vem som skulle bekosta abort. Skatt helt klart. det är inte något jag måste svara på varje enskilt instans för att det ska vara min åsikt.
Det sista är bara åsikter och blaj som faktiskt inte säger emot det jag skrev. Att någon har tid att tänka igenom sina finanser osv, ja men sen är det människor och människor är egoister i grunden vilket gör att du inte kan skriva lagar för en utopi.
Finns rätt mycket forskning om en stående mammor och deras barn jämfört med familjer av 2 och barnen har hands down utan något som helst argument det bättre med 2.
Du har alla Amerika studierna från ghetton där största faktorn för om du sitter i fängelse är om du växer upp med eller utan fadersfigur. Sen studierna som visar att 2 mammor eller 2 pappor kvittar så länge det finns 2.
Som sagt, ignorans om ett ämne är inte ett vinnande argument.
Du få nog läsa lite fler studier. Den största riskfaktorn för att hamna i fängelse i Sverige i dag är att födas som man. Inte att växa upp med en ensamstående crack-morsa i ett ghetto i USA. 96% av alla som sitter inom lås och bom är män.
Lustigt att du säger dej ha vetskap om min kunskap om aborter. Kommer dom möjligen också från studier från amerikanska ghetton?
Du får gärna tycka att det är "blaj" att varje ivf av ensamstående kvinna föregås av en lång utredning med lång väntetid. Min åsikt är det dock inte, det är så det fungerar.
Men, eftersom du tydligen inte kan svara på dom exempelfrågor jag ställde till dej så ge exempel på själv vilka sjukdomar som inte "är so much livsnödvändiga" (Obs ge bara exempel på sjukdomar tillstånd som är klassificerade som sjukdomar).