• Anonym (Längtar så)

Gravid efter ma

Är 37 år och fick ett ma i höstas. Försöker nu igen,eller vi har väl försökt ändå sen dess men än har inget hänt. Vet att det kan ta tid särskilt när man börjar bli "gammal".. Men man är ju så otålig. Någon som vill berätta hur det gick för er som fått missfall/ma och hur lång tid det tog att bli gravid efter? Hur gamla är ni?

• Svar på tråden Gravid efter ma
  • Anonym (Anonym som hoppas)

Hej!

Jag fick ma den 20 dec i v.11(embryot hade dött 5 veckor tidigare) allt verkar kommit ut den helgen och sedan dess har inga blödningar kommit. I söndags visade fortfarande grav test ganska starkt och nu har jag i två dagar haft ägglossningsflytningar på samma sätt jag brukar ha.

Jag undrar om ni vet om hcg nivån måste vara nere på 0 innan ägglossning kan ske? För troligtvis så är ju inte min hcg nivå nere på 0 då eftersom testet visade positivt men förhoppningsvis är en ägglossning på g.

Tråkigt att läsa om era ma. Hoppas ni lyckas snabbt igen ?

Kram J

• Anonym (Anonym)

Jag tror inte att en ägglossning kommer så länge nivån fortfarande är så pass hög att man får positiva test. Men jag är ingen expert..

• Anonym (Nojig ändå)

Fick missfall den 20 oktober (5+4), ägglossning 3 november som resulterade i graviditet som fortfarande finns kvar. Men när man läser alla andras svar så blir man supernervös att det kommer gå galet nu med. Jag är strax 39 och har inte märkt att åldern skulle ha någon påverkan på min fertilitet, visst finns det möjlighet att bli gravid direkt, även om statistiken brukar utmålas som betydligt mörkare när man är 35+.

• Anonym (Längtar så)
    Mamanna skrev 2020-01-02 14:28:26 följande:

Hej!

Fick också ett MA under hösten, i september. Fostret hade dött under vecka 10, jag var i vecka 13 när det upptäcktes (började blöda...). Är nu gravid på nytt i vecka 9. Det tog ca 2 månader att bli gravid igen, tror att jag blev gravid ganska direkt när den vanliga mensen kommit igång. Är 30 år gammal.

Håller tummarna att allt går bra för dig!

Vad roligt att du blev gravid så snabbt! Stort grattis och lycka till!
  • Anonym (Stina)

Beklagar ditt MA. Det är fruktansvärt att gå igenom det. Jag drabbades av detta oktober 2016 i v 16. Det tog 10 månader att bli gravid igen, hon föddes i april 2018 och är 20 månader gammal nu. I November samma år blev jag gravid igen. Nytt MA i v 10. Gravid igen i mars, det gick hela vägen, hon är fyra veckor gammal nu. Så på tre år hann jag med två MA och två flickor som föddes. Jag önskar dig lycka till och hoppas det tar sig snart för dig och går hela vägen. Väntan är olidlig innan det tar sig igen, jag vet.

• Anonym (Stina)

Skulle tillägga, jag är 40 år så jag har kämpat med klockan emot mig hela tiden också.

• Anonym (Stina)

Vet inte varför det finns med en glad skrattande smiley i mitt inlägg, den skulle inte vara där.

• Anonym (Längtar så)
    Anonym (Stina) skrev 2020-01-03 01:33:54 följande:

Beklagar ditt MA. Det är fruktansvärt att gå igenom det. Jag drabbades av detta oktober 2016 i v 16. Det tog 10 månader att bli gravid igen, hon föddes i april 2018 och är 20 månader gammal nu. I November samma år blev jag gravid igen. Nytt MA i v 10. Gravid igen i mars, det gick hela vägen, hon är fyra veckor gammal nu. Så på tre år hann jag med två MA och två flickor som föddes. Jag önskar dig lycka till och hoppas det tar sig snart för dig och går hela vägen. Väntan är olidlig innan det tar sig igen, jag vet.

Tack! Tråkigt att läsa om dina ma,men vad härligt att du fått två flickor. Ja väntan på att förhoppningsvis bli gravid igen är jätte jobbig. Rädd att det inte ska fungera och att man haft sista chansen.
  • Anonym (Längtar så)
    Linhan89 skrev 2020-01-02 20:28:54 följande:

Hej!

Fick MA den 26 november, stöttes ut av sig självt, inga komplikationer, blödde knappt en vecka. I måndags, ganska exakt en månad efter kom min mens. Normalt sett brukar jag ha en del mensvärk men den här gången har det inte varit någon värk alls, vilket gör att jag tror att jag inte haft någon riktig ägglossning. Så hi får hoppas det kommer igång nu igen så man kan prova.

Är snart 31 år och min första graviditet. Var i "v11+3" när detta hände, men hade troligen slutat växa ganska tidigt. Då allt kom ut i toaletten på sjukhuset (fick åka ambulans för kraftiga buksmärtor) så kunde man inte konstatera hur långt gånget det var, men då det fanns få rester och storlek på slemhinna gjorde att de trodde de slutat växa ganska tidigt.

Önskar er alla lycka till!

Fy vad tråkigt att läsa:( hoppas du blir gravid snart igen och att den stannar!
  • Mamanna
    Anonym (Längtar så) skrev 2020-01-02 22:38:12 följande:

Vad roligt att du blev gravid så snabbt! Stort grattis och lycka till!

Tack! Känns verkligen lyxigt att det gick så snabbt att bli gravid igen. Men oron finns där hela tiden, har knappt vågat vara glad över den här graviditeten ännu. Har bokat in ett privat ultraljud vecka 12 och hoppas då få se ett pickande hjärta. Då kanske jag kan slappna av lite och våga tänka positivt!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Längtar så) skrev 2020-01-03 08:45:52 följande:

Tack! Tråkigt att läsa om dina ma,men vad härligt att du fått två flickor. Ja väntan på att förhoppningsvis bli gravid igen är jätte jobbig. Rädd att det inte ska fungera och att man haft sista chansen.

Ja det var det jag var så rädd för också. Vid mitt första ma så tänkte jag att detta var antagligen min sista chans och så går den åt helvete. Hade jag varit tio år yngre så hade nog inte stressen varit så påtaglig. Sorg absolut, men inte samma tidspress. Jag använde ju clearblues digitala äl tester varje månad för att maximera chanserna och pricka in alla äl på rad en efter en efter missfallet. Jag tror inte detta var din sista chans heller. Jag tror att du får din bebis i slutändan, men vägen dit är krokig.
  • Anonym (Längtar så)
    Mamanna skrev 2020-01-03 09:26:00 följande:

Tack! Känns verkligen lyxigt att det gick så snabbt att bli gravid igen. Men oron finns där hela tiden, har knappt vågat vara glad över den här graviditeten ännu. Har bokat in ett privat ultraljud vecka 12 och hoppas då få se ett pickande hjärta. Då kanske jag kan slappna av lite och våga tänka positivt!

Hoppas att lill* vill stanna! Stort lycka till!
  • Anonym (Längtar så)
    Anonym (Stina) skrev 2020-01-03 10:11:16 följande:

Ja det var det jag var så rädd för också. Vid mitt första ma så tänkte jag att detta var antagligen min sista chans och så går den åt helvete. Hade jag varit tio år yngre så hade nog inte stressen varit så påtaglig. Sorg absolut, men inte samma tidspress. Jag använde ju clearblues digitala äl tester varje månad för att maximera chanserna och pricka in alla äl på rad en efter en efter missfallet. Jag tror inte detta var din sista chans heller. Jag tror att du får din bebis i slutändan, men vägen dit är krokig.

Förstår precis hur du menar,blir jätte stressad över att tiden rinner iväg. Har inte använt några äl tester men det kan nog vara en god idé,bara att veta att man "nästan måste" få till det är en stress i sej.
  • Anonym (Ma)

Jag fick ma i vecka 12, är 30 år gammal och det var första gången jag var gravid. Blev gravid på andra försöket igen och är nu i vecka 24 och allt går strålande!

• Daphodil

I april fick jag MA i v 16, fostret dött v 14-15. Hade sen två låånga cykler där ägglossning kom ca dag 35. På tredje cykeln, i augusti, där ägglossning kom i mer "rimlig" tid, plussade jag och är nu gravid i v 25.

Svar på tråden Gravid efter ma