• Kort142

Lurad på 20 000 på strippklubb

Hej, jag var jätte full igår och hamnade på klubb prive i stockholm med en kompis för första gången. Idag när jag vaknade upp såg jag att jag hade betalat 20 000 där på ett drag med kortet. Vi gjord ingenting, vid stod bara och snackade med två tjejer. Jag har inget minne av att jag skrev något kvitto. Vad ska jag göra.

• Svar på tråden Lurad på 20 000 på strippklubb
  • Kort142

Förlåt tycker det är så jäkla konstigt det här. Försöker fortfarande pussla ihop alla bitar, för att kunna förstå hur det här kunde gå till. Jag såg i en liknande tråd på flashback där en hade svarat att det bästa är att anmäla kortet som stulet. Men det kanske är dumt, alltid bäst att vara ärlig antar jag. Jag har pratat med min kompis och både han och jag kan minnas att vi betalde en gång. Men det syns två betalningar på mitt konto. Det ena är på 20 000. Det jag fick var en öl och jag och min kompis spelade poker med två tjejer där, hur kan detta ha kostat 20 000!.

• riboflavin
    Kort142 skrev 2020-01-04 19:39:26 följande:

Förlåt tycker det är så jäkla konstigt det här. Försöker fortfarande pussla ihop alla bitar, för att kunna förstå hur det här kunde gå till. Jag såg i en liknande tråd på flashback där en hade svarat att det bästa är att anmäla kortet som stulet. Men det kanske är dumt, alltid bäst att vara ärlig antar jag. Jag har pratat med min kompis och både han och jag kan minnas att vi betalde en gång. Men det syns två betalningar på mitt konto. Det ena är på 20 000. Det jag fick var en öl och jag och min kompis spelade poker med två tjejer där, hur kan detta ha kostat 20 000!.

Det låter ju som du och din kompis har hamnat i ett VIP-room med 2 tjejer. De upgifter jag sett är att deras mest exklusiva VIP-room med jacuzzi kostar 25 000 kr. Så ett rum med pokerbord och service från baren kan säkert gå loss på minst 5000 per person, sen har ni säket druckit och bjudit tjejerna på svindyra "drinkar". En lapdance på det och vips, 20 papp fattigare.

Jag tror tyvärr inte du har mycket att hämta på en anmälan, du har ju godkänt betalningarna.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Kort142

Jag drack bara en öl, ingen lapdance, det var bara poker. Känns sjukt att det skulle kosta 20 000, tycker jag. Plus att jag har en till betalning på 1000kr först.

• riboflavin
    Kort142 skrev 2020-01-04 20:05:32 följande:

Jag drack bara en öl, ingen lapdance, det var bara poker. Känns sjukt att det skulle kosta 20 000, tycker jag. Plus att jag har en till betalning på 1000kr först.

Inser du vilken typ av ställe du langade fram kortet på? Privé är ett ökänt skumraskställe där tjejerna utnyttjas och videoövervakas och affärsidén är att lura av folk som du pengar. Vad en "vara" är värd för dig spelar ingen roll, det finns en prislista. Att "bara spela poker" är en exklusiv stund tillsammans med en jävligt dyr och oengagerad dealer, ni hade två. Hur länge höll ni på? Första betalningen är sannolikt entréavgiften.
  • Kort142

Jag minns inte alls hur länge vi höll på, men vi betalade aldrig efter pokern, våran ända betalning som vi minns var en innan. Efter pokern så frågade dem oss ifall vi ville gå till jacuzzin, vi minns att vi trodde dem sa att den skulle kosta 5000. Sen när jag skulle betala så stod det medges ej, då jag kollade ner lite noggrannare på vad som egentligen stod på dosan, det stod 50 000 istället. Då ville de alltså ha 50 000. Så vi gick därifrån

• MsFry

Du var drängfull, gick till ett skumraskställe för att betala för kvinnligt sällskap och gnäller över att det blev dyrt?

• riboflavin
    Kort142 skrev 2020-01-04 20:30:05 följande:

Jag minns inte alls hur länge vi höll på, men vi betalade aldrig efter pokern, våran ända betalning som vi minns var en innan. Efter pokern så frågade dem oss ifall vi ville gå till jacuzzin, vi minns att vi trodde dem sa att den skulle kosta 5000. Sen när jag skulle betala så stod det medges ej, då jag kollade ner lite noggrannare på vad som egentligen stod på dosan, det stod 50 000 istället. Då ville de alltså ha 50 000. Så vi gick därifrån

Bra val. Som sagt så är det rent lurendrejeri det handlar om, du betalar alltid i början av en aktivitet, no refunds, och varje påbörjad period kostar samma, absurda, summa igen, men du har ju godkänt betalningen. Se det som lärpengar. Men till nästa gång, Google är din vän, nätet är nedlusat med artiklar och varningar. Och framförallt, stöttar man den typen av utnyttjande av kvinnor som handlesvaror kan man gott få sig en jävla näsbränna.
  • DVQ

En dåre och hans pengar går snart skilda vägar.

Om jacuzzin kostar 50 000 kronor, tycker du då verkligen det är så konstigt att ett pokerparti med drinkar skulle kunna kosta 20 papp?

• MrsPJ

Rätt åt dig. Så jävla vidrigt att såna ställen ens finns och du är en av dem som upprätthåller maktobalans mellan kvinnor och män på ett inte så subtilt sätt. Så det kan gott kosta dig.

• MrsPJ

Rätt åt dig. Så jävla vidrigt att såna ställen ens finns och du är en av dem som upprätthåller maktobalans mellan kvinnor och män på ett inte så subtilt sätt. Så det kan gott kosta dig.

• MrsPJ

• Jemp
    Kort142 skrev 2020-01-04 20:30:05 följande:

Då låter det ju inte som att du är lurad på några 20 000 utan gjort en betalning. Det får du ju ta ansvar för själv. Sen att det är hysteriska summor och skumt ställe är en annan sak.
  • Pengarpär

Välkommen till finansvärlden! Bara att jobba hårdare så blir inte 20 000 så mycket och du kan roa dig på betydligt bättre herr klubbar t.ex i hong kong för en billigare slant.

Grabbkvällar brukar bli stökiga men det är ju en del av livet ;)

• eMund
    Kort142 skrev 2020-01-04 13:28:31 följande:

Hej, jag var jätte full igår och hamnade på klubb prive i stockholm med en kompis för första gången. Idag när jag vaknade upp såg jag att jag hade betalat 20 000 där på ett drag med kortet. Vi gjord ingenting, vid stod bara och snackade med två tjejer. Jag har inget minne av att jag skrev något kvitto. Vad ska jag göra.

????????????????????????????????????????????????
  • juliakanin

Du har inte blivit lurad. Har själv jobbat på den klubben och pokerrummet (som är ett privat rum) med inte en utan två tjejer kan absolut kosta 20,000 kr och du betalar alltid INNAN.

Svar på tråden Lurad på 20 000 på strippklubb