• Anonym (Men snälla­)
    Sun 9 Feb 2020 16:27
    4129 visningar
    46 svar
    46
    4129

    String bland barn

    Är på mitt barns simträning och såg just att deras tränare har stringbaddräkt, tycker det känns extremt opassande i den här situationen.

    Kommer självfallet inte säga något om det, men förstår inte alls omdömesförmågan här...

  • Svar på tråden String bland barn
  • Anonym (Gösse­)
    Mon 10 Feb 2020 20:49
    #30

    Hon vill visa upp sin fina röv.

  • Anonym (Enny)
    Mon 10 Feb 2020 23:22
    #31

    Måste bara kolla... är det baddräkt enligt den svarta eller den mönstrade här som vi snackar?

  • Anonym (Men snälla­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 01:48
    #32
    Anonym (Enny) skrev 2020-02-10 23:22:48 följande:

    Måste bara kolla... är det baddräkt enligt den svarta eller den mönstrade här som vi snackar?


    Mönstrade.
  • Anonym (Visa rumpan - nej tack)
    Tue 11 Feb 2020 07:28
    #33
    -1 +1
    Anonym (Men snälla) skrev 2020-02-11 01:48:29 följande:

    Mönstrade.


    Den mönstrade ser jag som ett väldigt porrigt plagg som man använder för att kåta upp sin sexpartner. Definitivt olämplig att bära i offentliga miljöer, oavsett om det är barn närvarande eller inte.
  • Tue 11 Feb 2020 08:34
    #34
    Anonym (Olämpligt) skrev 2020-02-10 18:29:03 följande:
    Googla på string så ser du vad det är och alla människors tolkningar är att det är ett sexigt underklädesplagg som normalt folk inte använder offentligt.

    String är något man använder för att vara sexig inför sin partner, det är själva syftet med stringen och anledningen till att trosorna började tillverkas.

    Något mer du undrar?
    "Alla människor"?

    Så du menar att om man Googlar "string" så få man svar vad c:a 7miljader människor tycker om String?

    Det som ÄR just märkligt så använde jag söktermen "string" (det var den söktermen du föreslog BARA "string"), på googel så fick jag upp en massa olika saker, men inget som handlade om stringtrosor och/eller string baddräkt/bikini.
    Men jag hittade några bloggar som hyllade den gamla stringbokhyllan.

    Visste du försten att det finns ett Svenskt företag som heter "String Furniture"?  


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tue 11 Feb 2020 08:59
    #35
    -1 +1
    Anonym (Men snälla) skrev 2020-02-10 19:10:25 följande:
    Som jag skrev i ts så tänker jag inte säga något, men det ändrar inte faktum att det är olämpligt.
    En fråga..
    Anser du att simtränaren är olämplig att lära barn simning eller inte?

    Det tycker jag är viktigare att veta om en simlärare är, än att gnälla om en jäkla baddräkt. 

    Men du skriver ju inte själv vad som skulle vara en lämplig baddräkt för en simtränare bland barn..

    Är en sådan här mer lämplig kanske enligt "Det är sååå olämpligt- mammors klubb" att ha som simlärare?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Olämp­ligt)
    Tue 11 Feb 2020 09:16
    #36
    +1
    EnAnonumius skrev 2020-02-11 08:59:02 följande:

    En fråga..

    Anser du att simtränaren är olämplig att lära barn simning eller inte?

    Det tycker jag är viktigare att veta om en simlärare är, än att gnälla om en jäkla baddräkt. 

    Men du skriver ju inte själv vad som skulle vara en lämplig baddräkt för en simtränare bland barn..

    Är en sådan här mer lämplig kanske enligt "Det är sååå olämpligt- mammors klubb" att ha som simlärare?


    Vad du överdriver... Det där kallas burkini.

    Märkligt hur någon kan bli så oerhört provocerad över att folk är emot att någon går runt med erotiska underkläder i form av bikini bland deras barn.. men du kanske tycker att det är lämpligt att förskolelärare går runt med stringtrosor utan byxor över också?

    Och du, det finns faktiskt vanliga baddräkter UTAN string, inte bara stringbaddräkter och burkinis, så det var en väldigt märklig jämförelse.
  • Anonym (Visa rumpan - nej tack)
    Tue 11 Feb 2020 09:38
    #37
    EnAnonumius skrev 2020-02-11 08:59:02 följande:
    En fråga..
    Anser du att simtränaren är olämplig att lära barn simning eller inte?

    Det tycker jag är viktigare att veta om en simlärare är, än att gnälla om en jäkla baddräkt. 

    Men du skriver ju inte själv vad som skulle vara en lämplig baddräkt för en simtränare bland barn..

    Är en sådan här mer lämplig kanske enligt "Det är sååå olämpligt- mammors klubb" att ha som simlärare?

    Har du inga gränser alls för vilka kläder du tycker är lämpliga att bära offentligt och i olika sammanhang? Antag att du blev mottagen av en manlig läkare klädd i mankini a la Borat. Skulle du känna dig helt bekväm med det?
  • Tue 11 Feb 2020 11:18
    #38
    Anonym (Olämpligt) skrev 2020-02-10 18:29:03 följande:
    Googla på string så ser du vad det är och alla människors tolkningar är att det är ett sexigt underklädesplagg som normalt folk inte använder offentligt.

    String är något man använder för att vara sexig inför sin partner, det är själva syftet med stringen och anledningen till att trosorna började tillverkas.

    Något mer du undrar?
    Minst lika vanligt är att man använder string för att troskanterna inte ska synas genom kläderna. Det finns för övrigt en hel del kvinor som vare sig har eller vill ha en sexpartner men använder string just för att undvika att troskanterna ska synas genom kläderna.
  • Anonym (Olämp­ligt)
    Tue 11 Feb 2020 11:20
    #39
    +2
    Snäll men inte tråkig skrev 2020-02-11 11:18:10 följande:

    Minst lika vanligt är att man använder string för att troskanterna inte ska synas genom kläderna. Det finns för övrigt en hel del kvinor som vare sig har eller vill ha en sexpartner men använder string just för att undvika att troskanterna ska synas genom kläderna.


    Fast då har dom ju byxor på sig. String går man inte och visar upp offentligt, det har man på sig innanför byxorna.
  • Tue 11 Feb 2020 12:32
    #40
    Anonym (Visa rumpan - nej tack) skrev 2020-02-11 09:38:35 följande:
    Har du inga gränser alls för vilka kläder du tycker är lämpliga att bära offentligt och i olika sammanhang? Antag att du blev mottagen av en manlig läkare klädd i mankini a la Borat. Skulle du känna dig helt bekväm med det?
    Nej.. Jag bryr mig inte om hur en läkare går klädd.
    Jag bryr mig om hans/hennes KOMPETENS som läkare.

    Ser du och begriper den signifikanta skillnaden?
    Eller skall du fortsätta att försöka hävda att yrkeskompetensen sitter enbart i kläderna?
    För det är just summeringen av dit svar du ger mig här.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Olämp­ligt)
    Tue 11 Feb 2020 12:34
    #41
    EnAnonumius skrev 2020-02-11 12:32:53 följande:

    Nej.. Jag bryr mig inte om hur en läkare går klädd.

    Jag bryr mig om hans/hennes KOMPETENS som läkare.

    Ser du och begriper den signifikanta skillnaden?

    Eller skall du fortsätta att försöka hävda att yrkeskompetensen sitter enbart i kläderna?

    För det är just summeringen av dit svar du ger mig här.


    Läkare kan ju börja gå iklädda enbart string, det hade varit så professionellt och stilrent
  • Anonym (Olämp­ligt)
    Tue 11 Feb 2020 12:36
    #42
    Anonym (Olämpligt) skrev 2020-02-11 12:34:22 följande:

    Läkare kan ju börja gå iklädda enbart string, det hade varit så professionellt och stilrent


    Samt en korsett och stayups till det, hade varit en perfekt läkare.
  • Tue 11 Feb 2020 12:49
    #43
    Anonym (Olämpligt) skrev 2020-02-11 09:16:08 följande:
    Vad du överdriver...
    Japp fundera nu en stund på varför jag la ett överdrivet svar till TS trådstart.
    Kommer du inte på det så kan du ju höra av dig och fråga.
    Anonym (Olämpligt) skrev 2020-02-11 09:16:08 följande:
    Det där kallas burkini.
    No Shit Sherlock....
    Anonym (Olämpligt) skrev 2020-02-11 09:16:08 följande:
    Märkligt hur någon kan bli så oerhört provocerad över att folk är emot att någon går runt med erotiska underkläder i form av bikini bland deras barn.. men du kanske tycker att det är lämpligt att förskolelärare går runt med stringtrosor utan byxor över också?

    Och du, det finns faktiskt vanliga baddräkter UTAN string, inte bara stringbaddräkter och burkinis, så det var en väldigt märklig jämförelse.

    Jag håller med. Att det är provocerande över hur en människa kan anse att kompetensen som simlärare kan sitta enbart i valet av en baddräkt.  Drömmer

    Om nu TS anser att hon är inkmpyent som simlärarae bara för att hon råkar ha på sig ett badplagg som inte faller HENNE i smaken så kan ju TS byta lärare i stället för att starta en tråd och beklaga sig.

    Men jag har lärt mig att många kvinnor, saknar intresse av att göra aktiva handlingar och har mycket större intresse av att och klaga i stället.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tue 11 Feb 2020 15:03
    #44
    Anonym (Enny) skrev 2020-02-10 23:22:48 följande:
    Måste bara kolla... är det baddräkt enligt den svarta eller den mönstrade här som vi snackar?
    Det undrar jag med.
  • Tue 11 Feb 2020 15:27
    #45
    viseversa skrev 2020-02-11 15:03:34 följande:
    Det undrar jag med.
    Ignorerade du att läsa afetr det inlägget?

    Här är TS svar på den frågan..  Inlägg #32
    Anonym (Men snälla) skrev 2020-02-11 01:48:29 följande:
    Mönstrade.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Wed 12 Feb 2020 00:06
    #46
    +1

    Jag skulle nog också höjt på ögonen inför en sådan baddräkt. Men i mina ögon ligger sexighet eöler porrighet eller sådana grejer mer i hur personen för sig än i vad de har på sig. Om simtränaren rör sig och gör miner som i Call On Me-videon hade jag nog tyckt det var högst olämpligt. Beter sig simtränaren som en helt normal människa skulle jag nog tycka baddräkten var osmaklig, men inte nödvändigtvis helt otänkbar. Barn i yngre åldrar tänker oftast inte på sin kropp på ett sådant sätt. Jag tänker att det är viktigare att de omges av vuxna som är bekväma i sina kroppar än vuxna med vad jag anser vara god smak.

    Jag kommer nog alltid fortsätta ha mina egna tankar om vad som är lämpligt och olämpligt och vilka budskap jag tycker att saker sänder. Jag vet samtidigt att många inte kommer ha alls samma upplevelse som mig. Jag och min mamma har stridit i decennier över hur lämpliga/olämpliga olika plagg är i olika sammanhang samt hur folk uppfattar dem. Samma sak gällande hårfärger och tatueringar.

    Hon lever kort sagt i världen (överdrivet) att det är sjömän, prostituerade och kriminella som har tatueringar, att folk som köper jeans med färdiga slitningar är smaklösa idioter, och att man saknar god stil och verlar omogen om man färgar håret i en icle-naturlig nyans (tänk unicorn-hair som var populärt för ett par år sedan). Jag uppfattar inte människor med dessa attribut på samma sätt.

Svar på tråden String bland barn