Anonym (S) skrev 2020-03-01 21:42:53 följande:
Den muterade varianten som finns i Italien och Iran vet man väl ändå inte om barnen kan bli smittadbärare eller sjuka av. Det har väl ändå inte börjat forskats ordentligt hur det fungerar än om detta.
Kinas variant med allt som mörkläggs är jag helt övertygad om att vi inte får all information ifrån därför kan vi inte heller lita på deras rapporter.
Så länge det inte står -barn kan inte smittas- så kan barnen visst det. Utsätts man för smitta så kan man föra den vidare utan att själv bli sjuk.
Det står så lamt och luddigt "det är en väldigt liten risk", en risk är en risk och då går det visst.
Annars har vi ju en helt ny typ utav sjukdom där endast vuxna (över 18 kan få) och den sorten finns bara på film.
Muterad variant? Om du kommer med sådana påståenden, så måste du sätta ut källan. Om det är så att du bara fabulerar fritt, så kan du gratulera dig själv till att ha spridit desinformation.
Jag googlade, och det jag hittade sade att det INTE finns något som tyder på att viruset skulle ha muterat.
www.nbcnews.com/news/amp/ncna1142646
Dr. John Torres, NBC News' medical correspondent, said there is no evidence of a change in the genetic profile of the virus, so the explanation for the higher mortality rate likely has to do with how the Iranians are tracking cases of infection.
"The virus has not mutated elsewhere," Torres said.
Man vet inte varför barn klarar sig bättre och inte verkar vara lika effektiva smittospridare som vuxna. En förklaring kunde vara att deras ?innate? immunförsvar är effektivare än hos vuxna.
www.livescience.com/amp/why-kids-missing-coronavirus-cases.html
"The case we're seeing with the [emerging] coronaviruses is not that the children are not having any symptoms at all, they're actually having viral pneumonia," Johnson told Live Science, referring to the presence of infected fluid in the lungs. "But because their immune systems are so robust, it doesn't lay them out the way it would as an adult."