• Mimmiimimmii

    Ekonomi o lån hur ser det ut hos er?

    Hej

    Hälsan först men mitt i allt så blir ju ekonomi lidande. Min man har eget företag o vi har ingen aning om hur det kommer gå framöver. Är ni oroliga? Hans företags akssa är jättedålig o nu är min fråga. Vi har haft det ok under några år o vi har 1,5milj kvar att bet på huset. Detta har vi i sparpengar. Ska man betala av lånet nu eller ska man ja lvar lånet? Vad tjänar man mest på? Är ju medveten om att vi kommer behöva leva på mycket mindre i månaden framöver . Är så tacksam för att vi tragglade igenom oss lånet på vår stuga o slipper det iaf. Har ni en ansträngd situation i samband med varsel mm i Coronatider?

  • Svar på tråden Ekonomi o lån hur ser det ut hos er?
  • Kjell2
    Mimmiimimmii skrev 2020-04-03 18:01:36 följande:

    Hej

    Hälsan först men mitt i allt så blir ju ekonomi lidande. Min man har eget företag o vi har ingen aning om hur det kommer gå framöver. Är ni oroliga? Hans företags akssa är jättedålig o nu är min fråga. Vi har haft det ok under några år o vi har 1,5milj kvar att bet på huset. Detta har vi i sparpengar. Ska man betala av lånet nu eller ska man ja lvar lånet? Vad tjänar man mest på? Är ju medveten om att vi kommer behöva leva på mycket mindre i månaden framöver . Är så tacksam för att vi tragglade igenom oss lånet på vår stuga o slipper det iaf. Har ni en ansträngd situation i samband med varsel mm i Coronatider?


    Se till att ni är likvida
  • Anotherone

    Jag skulle också prioritera att ha pengar i kassan framför att betala på lån. Annars finns ju en risk att ni behöver låna på er pengar om ett halvår om det vill sig illa.

    Jag och min man har våra jobb och löner säkrade. Och det är ju bra såklart. Men det är på grund av att vi jobbar inom samhällsviktiga verksamheter där vi kan tvingas jobba mer än vanligt och samtidigt utsättas för smitta. Så det är dubbelt, vi alla kommer behöva ställa upp för varandra framöver <3

Svar på tråden Ekonomi o lån hur ser det ut hos er?