• Thu 23 Apr 2020 21:04
    100967 visningar
    389 svar
    -1 +2
    389
    100967

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Fri 8 Dec 2023 17:03

    Det blev en Cybex priam, svart. Tog paket med barnstol också. 


    ja men då kan det ju vara därför du mår illa. Lite start på förlossning kanske 🥰 spännande 😍

  • Fri 8 Dec 2023 17:41
    Willsam skrev 2023-12-08 17:03:28 följande:

    Det blev en Cybex priam, svart. Tog paket med barnstol också. 


    ja men då kan det ju vara därför du mår illa. Lite start på förlossning kanske 🥰 spännande 😍


    Cybex var nytt märke för mig, när äldsta barnen var små hade jag Brio (som ju sen blev Britax). 😊
    Ja det kan det ju vara, det börjar vara trångt i magen så kan tänka mig att hon trycker på både det ena och andra som kanske också gör mig illamående 😅 Men det är spännande veckor framåt nu 🥰
  • Fri 8 Dec 2023 20:00
    Pyret10 skrev 2023-12-08 17:41:50 följande:
    Cybex var nytt märke för mig, när äldsta barnen var små hade jag Brio (som ju sen blev Britax). 😊
    Ja det kan det ju vara, det börjar vara trångt i magen så kan tänka mig att hon trycker på både det ena och andra som kanske också gör mig illamående 😅 Men det är spännande veckor framåt nu 🥰
    Haha ja samma här. Hade Emmaljunga till dom äldsta o sen en Urban jungle till dom yngsta. Det är mycket som hänt på vagnfronte, mest viktmässigt ☺️
    ja men verkligen, det kan ju starta när som helst 😊
  • Fri 8 Dec 2023 20:21
    Willsam skrev 2023-12-08 20:00:27 följande:
    Haha ja samma här. Hade Emmaljunga till dom äldsta o sen en Urban jungle till dom yngsta. Det är mycket som hänt på vagnfronte, mest viktmässigt ☺️
    ja men verkligen, det kan ju starta när som helst 😊

    Ja verkligen. Jag hopps vi blir så nöjda som jag tror med vagnen 😊 Den verkade iaf bra och vi fastnade för att den ska passa bra i terräng och att hjulen var punkteringsfria men fyllda så det ändå känns mjukt att gå. 


    Hur ställer sig dina andra barn inför det kommande syskonet? 😊 Mina pojkar har mer och mer börjat visa intresse allteftersom det närmar sig. Särskilt min äldsta har nu först börjat mer att prata om syskonet som kommer snart. För den yngsta är det spännande att bli storebror men också lite kämpigt tror jag med att inte vara minstingen 🥰 men det verkar iaf som att båda mår bra inför den kommande förändringen. 

  • Sat 9 Dec 2023 07:43

    Mina äldsta har flyttat hemifrå, men dom tar det bra. trodde dom skulle tycka jag var helknäpp. 


    dom 2 yngre, 15åringen började gråta för hon blev så glad. O 14 åringen tycker nog också det är lite jobbigt att inte vara minst här längre. Men blev bättre när det var en lillebror därinne 😊

  • Wed 13 Dec 2023 19:03
    Willsam skrev 2023-12-09 07:43:06 följande:

    Mina äldsta har flyttat hemifrå, men dom tar det bra. trodde dom skulle tycka jag var helknäpp. 


    dom 2 yngre, 15åringen började gråta för hon blev så glad. O 14 åringen tycker nog också det är lite jobbigt att inte vara minst här längre. Men blev bättre när det var en lillebror därinne 😊


    Vad fint att reaktionen blev sån 🥰 Är det flickor du har tidigare? 


    jag kan förstå ändå att det kan väcka en oro för hur en sån förändring kommer påverka. Det är ju ingen småsak att få ett litet syskon 😊 
    På besök hos BM idag så visade det sig att hon vänt sig upp i tvärläge igen 🙈 Så imorgon är vi bokade för vändningsförsök. Jag hoppas det lyckas OCH att hon sen stannar kvar! 😊

  • Wed 13 Dec 2023 20:25

    Nej jag har 3 pojkar o en flicka 😊

    hahs men vilken bus! Hoppas att vändningsförsöket går bra. Jag har gjort ett vändningsförsök en gång, första sonen var i säte. Men det gick inte o rubba den lilla rumpan 😂

  • Thu 14 Dec 2023 22:00
    Willsam skrev 2023-12-13 20:25:52 följande:

    Nej jag har 3 pojkar o en flicka 😊

    hahs men vilken bus! Hoppas att vändningsförsöket går bra. Jag har gjort ett vändningsförsök en gång, första sonen var i säte. Men det gick inte o rubba den lilla rumpan 😂


    Nu är hon vänd till rätt läge igen, det gick lätt för dom att föra ner henne. Hoppas bara inte att hon lika lätt vänder tillbaka upp igen. Jag ska ringa imorgon och be om tid för kontroll om  en vecka. 😊 
    Hur mår du?
  • Sun 17 Dec 2023 08:48
    Pyret10 skrev 2023-12-14 22:00:53 följande:
    Nu är hon vänd till rätt läge igen, det gick lätt för dom att föra ner henne. Hoppas bara inte att hon lika lätt vänder tillbaka upp igen. Jag ska ringa imorgon och be om tid för kontroll om  en vecka. 😊 
    Hur mår du?

    Hur går det för dig? Stannar lilla tjejen i rätt läge? 


    jag mår bara bra. Tycker veckorna börjar gå fortare o fortare. V23 nu. O lilla karatekid fortsätter med att stampa ner på urinblåsan dom flesta gånger 😅

  • Sun 17 Dec 2023 10:56

    Tjohoo, här har det kommit bebis 🥰♥️ en 3020 gram tung och 49 cm lång sötnos. Hon är så näpen och gullig😍

    det blev en lång period på förlossningen/BB. Med två igångsättningsförsök utan annat resultat än en jäkla massa förvärkar, men så gick vattnet spontant på morgonen för 2 veckor sedan och ca 12 h senare kom hon ut efter en fantastisk andra halva av förlossningen 😍 fick dock åka tillbaka till neo då hennes gulsot ökade igen och jag inte kunde få till nog mot bröstmjölk för att hon skulle kunna få bort det. Så lite solning och sond, så blev hon piggare igen och nu är vi hemma. Såå himla mysigt att ha bebis när man är äldre, vi bara myser Och tar det lugnt här hemma. Bebis sover bra, får dock inte till amningen/pumpning så hon får ersättning och är mätt och nöjd. Hon börjar ha lite mer tydliga vakenperioder och är en riktig liten kvällsbebis, då ska hon spana på olika saker. Julgran och julstjärnor är favoriter nu. Och göra massa läten och greja med tungan, sen sover hon helst hela dagarna 😅

    Hur går det för er andra 🥰🥰 vem är näst på tur enl BF? 

  • Sun 17 Dec 2023 11:28
    Frusan skrev 2023-12-17 10:56:46 följande:

    Tjohoo, här har det kommit bebis 🥰♥️ en 3020 gram tung och 49 cm lång sötnos. Hon är så näpen och gullig😍

    det blev en lång period på förlossningen/BB. Med två igångsättningsförsök utan annat resultat än en jäkla massa förvärkar, men så gick vattnet spontant på morgonen för 2 veckor sedan och ca 12 h senare kom hon ut efter en fantastisk andra halva av förlossningen 😍 fick dock åka tillbaka till neo då hennes gulsot ökade igen och jag inte kunde få till nog mot bröstmjölk för att hon skulle kunna få bort det. Så lite solning och sond, så blev hon piggare igen och nu är vi hemma. Såå himla mysigt att ha bebis när man är äldre, vi bara myser Och tar det lugnt här hemma. Bebis sover bra, får dock inte till amningen/pumpning så hon får ersättning och är mätt och nöjd. Hon börjar ha lite mer tydliga vakenperioder och är en riktig liten kvällsbebis, då ska hon spana på olika saker. Julgran och julstjärnor är favoriter nu. Och göra massa läten och greja med tungan, sen sover hon helst hela dagarna 😅

    Hur går det för er andra 🥰🥰 vem är näst på tur enl BF? 


    Wow! Stort grattis till er!
    vad mysigt ❤️

    Är 42 och beräknad till 19/2, haft snabba förlossningar tidigare ( 2 söner 14 och 17 år ), hoppas denna blir lika smidig 😊

    har inte varit så aktiv i tråden, men är säkert någon före mig 😊😊
  • Sun 17 Dec 2023 11:57
    Orkidé8181 skrev 2023-12-17 11:28:07 följande:
    Wow! Stort grattis till er!
    vad mysigt ❤️

    Är 42 och beräknad till 19/2, haft snabba förlossningar tidigare ( 2 söner 14 och 17 år ), hoppas denna blir lika smidig 😊

    har inte varit så aktiv i tråden, men är säkert någon före mig 😊😊
    Tack ♥️ håller tummarna för enkel förlossning för er 😍 hade en långdragen första där dottern inte mådde bra så det var så helande att få vara med om en som blev helt annorlunda 🥰
  • Sun 17 Dec 2023 13:45
    Frusan skrev 2023-12-17 11:57:28 följande:
    Tack ♥️ håller tummarna för enkel förlossning för er 😍 hade en långdragen första där dottern inte mådde bra så det var så helande att få vara med om en som blev helt annorlunda 🥰
    Tack ❤️

    vad skönt att den andra blev annorlunda 🥰
  • Sun 17 Dec 2023 13:50

    Jag är beräknad till den 28/12 😊 Men min lilla tjej, liksom Frusans, har ju lite svårt att finna sig i att man ska ligga nedåt 🙈😅 så hon snor runt och har sig. Vi vände henne nedåt i torsdags och ska på återbesök torsdag till veckan. Har hon vänt sig igen blir det antagligen nytt vändningsförsök och igångsättning i samband med det så dom kan kontrollera att hon ligger kvar. Är ju inte länge kvar nu, 1 1/2 vecka, så hoppas innerligt att hon har fixerat sig så vi slipper ovissheten 😊

    Willsam, det är ju så skönt när dom bestämt sig att ha urinblåsan som boxsäck 😅 skönt att du mår bra 🤗

  • Sun 17 Dec 2023 15:44
    Pyret10 skrev 2023-12-17 13:50:55 följande:

    Jag är beräknad till den 28/12 😊 Men min lilla tjej, liksom Frusans, har ju lite svårt att finna sig i att man ska ligga nedåt 🙈😅 så hon snor runt och har sig. Vi vände henne nedåt i torsdags och ska på återbesök torsdag till veckan. Har hon vänt sig igen blir det antagligen nytt vändningsförsök och igångsättning i samband med det så dom kan kontrollera att hon ligger kvar. Är ju inte länge kvar nu, 1 1/2 vecka, så hoppas innerligt att hon har fixerat sig så vi slipper ovissheten 😊

    Willsam, det är ju så skönt när dom bestämt sig att ha urinblåsan som boxsäck 😅 skönt att du mår bra 🤗


    Spännande att se om det blir julfirande på BB för er 🤶🏼♥️ 
    Ellie låg lite på sniskan in i det sista. Men så plötsligt hade hon supersnabbt hamnat i läge och dessutom hunnit rotera klart, det trodde vi inte 😆
  • Tue 19 Dec 2023 21:02

    Jag har ett tag kvar ändå, bf 18/4. Men blir kanske ett par v tidigare pga snitt. Tiden går ganska fort nu, men ändå långsamt 😅 bra energi, men blir så sjukt andfådd hela tiden bara. O pulsen är jäkligt hög när jag jobbar (har fysiskt anstängande yrke 😅) en del sammandragningar, men är ju femte barnet också. Så kanske spelar in? 


    vad skönt att höra från dig Frusan o att allt gick bra tillslut. grattis till lilla tjejen ❤️

  • Wed 20 Dec 2023 12:07
    Willsam skrev 2023-12-19 21:02:35 följande:

    Jag har ett tag kvar ändå, bf 18/4. Men blir kanske ett par v tidigare pga snitt. Tiden går ganska fort nu, men ändå långsamt 😅 bra energi, men blir så sjukt andfådd hela tiden bara. O pulsen är jäkligt hög när jag jobbar (har fysiskt anstängande yrke 😅) en del sammandragningar, men är ju femte barnet också. Så kanske spelar in? 


    vad skönt att höra från dig Frusan o att allt gick bra tillslut. grattis till lilla tjejen ❤️


    Tiden går ju superfort, tyckte det var igår jag plussade och nu ligger hon på min mage och sover 😴 

    Det är så jäkla skönt när pulsen återgår till det normala, kan ligga och njuta när jag ska sova att det inte dånar av snabb puls inne i skallen.

    Får du till någon vila mellan varven? 🥰

    Tack snälla ♥️ 
  • Sun 24 Mar 19:10

    hej 
    är en tjej på 45 å nyss plussat..
    har en son på 5 år som kom till via ivf
    blir lätt gravid men får hela tiden missfall eller kemiskt som det så fint heter..

    nån som vart med om att plussa ganska svagt 
    men ingenting efteråt varken på stickorna eller på digitala

    mensen är sen med ca 4 dagar nu..om det är rätt är jag osäker till
    då äl kommer väldigt sent denna månad och 6 dagar senare än beräknat

Svar på tråden Någon mer som precis plussat