• Anonym (M)

attraherad av en missbrukare

Hur vet man om en person är hög?
    är det en fördom att en person som är mer framåt är hög och när han är mer tystlåten så är han typ nykter? eller kan det vara tvärtom?

varför jag frågar är för att jag är nyfiken på en kille som tar droger. känner honom knappt men märker på hans personlighet/beteende att han inte alltid är sig själv. frågan är: när är han sig själv?

frågan är också vad han egentligen minns av det vi pratat om.
    tror inte han minns så mycket ibland eller så är det kanske för att han är hög då/eller tvärtom??

• Svar på tråden attraherad av en missbrukare
  • Xlr8

Vissa syns det inte på speciellt om du inte känner personen och vet hur nyktert beteende ser ut.

Bästa tipset är att kolla på pupiller, rödsprängda ögon(cannabis) , mer/mindre energi, okordinerade rörelser(anfetamin) och muntorrhet(kokain) .

Det kommer ta lite tid men allt eftersom så kommer du Kuna utesluta fler och fler substanser.

Lägg på minnet om han nämner något om hård i magen (opiater)

Drogerna skrivna inom () är vanlig symtom för den drogen men kan även stämma in på flera substanser. Se ovan som en grov gallring av substanser

• Anonym ((L))

Nu är jag rätt liberal, och tycker att hasch inte är värre än alkohol. I de flesta fall t o m bättre, man blir inte aggressiv och utåtagerande t ex.

Jag har haft ett förhållande med en person som rökte på en hel del. Jag visste det innan vi började ses, men inte hur mycket.
    Det var väl ingen grej i sig, han var alltid trevlig, snäll och gullig. Men det blev också lite av ett problem för när man röker på regelbundet blir man som sirap. 
    Han pratade ofta om samma saker, det var svårt att ha sex när han var pårökt för det funkade liksom inte riktigt, han var urusel på att hålla överenskommelser/tider, och satt mest hemma och glodde, blev sjukt oföretagsam och lite FÖR chill. Det hände liksom ingenting, han bara... VAR. 

Tröttnade tillslut, bad honom att inte röka på innan vi skulle ses, utan det kunde han göra när han var hemma ensam eller med någon kompis. Men då ledde det istället till att vi sågs mindre eftersom rökandet var prio. Även om inte substansen i sig är beroendeframkallande är känslan man får och vanan att vara stekt det. 

Han sitter än idag hemma och röker på vad jag vet.

• Xlr8
    Anonym (Been there..) skrev 2020-06-05 11:50:57 följande:

Man kan ALDRIG lita på en knarkare, de kommer sluta me att du sitter på psyk o bönar efter hjälp. Du kan inte heller försöka hjälpa honom lr rädda han.. gå inte den vägen!

Suck verkar som du redan knarkat sönder dig. Finns flera läkare, ingenjörer mm som använder droger även under studierna och fick bäst betyg. Beror ju lite på vad man tar och mängd.

Vissa saker kan ju även hjälp att prestera bra mycket bättre än utan.
  • Anonym (trådstartaren)
    Xlr8 skrev 2020-06-05 12:53:03 följande:

Vissa syns det inte på speciellt om du inte känner personen och vet hur nyktert beteende ser ut.

Bästa tipset är att kolla på pupiller, rödsprängda ögon(cannabis) , mer/mindre energi, okordinerade rörelser(anfetamin) och muntorrhet(kokain) .

Det kommer ta lite tid men allt eftersom så kommer du Kuna utesluta fler och fler substanser.

Lägg på minnet om han nämner något om hård i magen (opiater)

Drogerna skrivna inom () är vanlig symtom för den drogen men kan även stämma in på flera substanser. Se ovan som en grov gallring av substanser

kan vara benzo eller andra piller opiater vet inte. Får fråga: tja, är du hård i magen idag..
  • Anonym (trådstartaren)
    Xlr8 skrev 2020-06-05 13:18:07 följande:
    Suck verkar som du redan knarkat sönder dig. Finns flera läkare, ingenjörer mm som använder droger även under studierna och fick bäst betyg. Beror ju lite på vad man tar och mängd.

Den personen jag pratar om har inget jobb. Eller vill inte säga vad jag tror han jobbar med. Det kan du säkert gissa.
  • Anonym (trådstartaren)
    Anonym (Been there..) skrev 2020-06-05 11:50:57 följande:

Man kan ALDRIG lita på en knarkare, de kommer sluta me att du sitter på psyk o bönar efter hjälp. Du kan inte heller försöka hjälpa honom lr rädda han.. gå inte den vägen!

Har inte tänkt bli ihop med honom bara nyfiken på honom
  • Anonym (f)
    Xlr8 skrev 2020-06-05 13:18:07 följande:

Ja men det gör det inte bra att ta droger.

Jag har gått på de flesta droger och under längre tid, har utbildat mig, har alltid haft arbete osv, men det kommer ikapp efter ett antal år. Jag skulle säga oavsett hur du gör det.
  • Anonym (trådstartaren)
    Anonym (f) skrev 2020-06-05 13:47:42 följande:

Jag har gått på de flesta droger och under längre tid, har utbildat mig, har alltid haft arbete osv, men det kommer ikapp efter ett antal år. Jag skulle säga oavsett hur du gör det.
    Hur blev du när du tog piller? ifall du tagit olika droger. Eller finns det olika effekter av olika piller? killen jag pratar om är oftast lugn fast känner honom bra än. vet inte hur han är när han är hemma. kvittar kanske vad han tar fast kanske bra att veta om jag ska ha kontakt med honom eller inte.
  • Anonym (trådstartaren)
    Anonym (trådstartaren) skrev 2020-06-05 14:00:51 följande:
    Hur blev du när du tog piller? ifall du tagit olika droger. Eller finns det olika effekter av olika piller? killen jag pratar om är oftast lugn fast känner honom bra än. vet inte hur han är när han är hemma. kvittar kanske vad han tar fast kanske bra att veta om jag ska ha kontakt med honom eller inte.
    rättelse känner honom inte bra än
  • Anonym (A)
    fornminne skrev 2020-06-05 09:07:26 följande:
    Det klart att man kan vara intressant och trevlig även om man knarkar, men det är INTE lämpligt att ge sig in i en relation med en sådan person. Det hoppas jag att du förstår.
    Håller med
  • Xlr8
    Anonym (trådstartaren) skrev 2020-06-05 13:18:28 följande:

kan vara benzo eller andra piller opiater vet inte. Får fråga: tja, är du hård i magen idag..

Nu vart jag väldigt osäker. Men är inte benzo en opiat eller derivat. Benzo bör ha den effekten iaf.

Ja det går ju att vara lite smidig oxå
  • Xlr8
    Anonym (f) skrev 2020-06-05 13:47:42 följande:

Då har du tagit fel saker och eller fel mängd.

Du är rätt dåligt påläst, finns massor med forskning på ämnet som säger motsatsen vad du påstår, går inte generellt att säga att "det kommer ikapp" om alla droger.

Majoriteten av alla droger är framtagna som läkemedel....
  • Anonym (f)
    Anonym (trådstartaren) skrev 2020-06-05 14:00:51 följande:
    Ja, det finns en massa droger i pillerform, allt från lugnande, opiater, amfetamin, ecstacy, alla väldigt olika droger.
  • Anonym (f)
    Xlr8 skrev 2020-06-05 21:14:29 följande:
    Då har du tagit fel saker och eller fel mängd.

Du är rätt dåligt påläst, finns massor med forskning på ämnet som säger motsatsen vad du påstår, går inte generellt att säga att "det kommer ikapp" om alla droger.

Majoriteten av alla droger är framtagna som läkemedel....
    Nej, jag har levt ett långt liv och känner många, många som upplevt samma sak.

Idag jobbar jag med att behandla missbrukare. De kommer från alla samhällsklasser och alla möjliga bakgrunder. 

Att ta en drog för att man har smärta efter operation eller har en diagnos där det krävs exempelvis är inget jag klassar som "att ta droger", jag pratar om missbruk.
  • Anonym (trådstartaren)

Jag vill ofta rädda alla trasiga jobbar fortfarande på tanken att jag inte kan rädda alla. Fast missbrukare och trasiga dras ofta till mig eller jag till dom. Alla är vi trasiga på nåt sätt.

• Anonym (f)
    Anonym (trådstartaren) skrev 2020-06-06 02:07:46 följande:

Jag vill ofta rädda alla trasiga jobbar fortfarande på tanken att jag inte kan rädda alla. Fast missbrukare och trasiga dras ofta till mig eller jag till dom. Alla är vi trasiga på nåt sätt.

Jo, men det är skillnad på att vilja hjälpa människor och att ta in personer som behöver den sortens hjälp i sitt nära liv. Ofta kan man inte som närstående hjälpa en person som har det riktigt svårt heller, den nära relationen skapar istället en slags symbios som även får den hjälpande att må dåligt i längden.

Det blir särskilt komplicerat om man själv känner sig trasig på något sätt.
  • Xlr8
    Anonym (f) skrev 2020-06-06 01:45:43 följande:

Nej, jag har levt ett långt liv och känner många, många som upplevt samma sak.

Idag jobbar jag med att behandla missbrukare. De kommer från alla samhällsklasser och alla möjliga bakgrunder. 

Att ta en drog för att man har smärta efter operation eller har en diagnos där det krävs exempelvis är inget jag klassar som "att ta droger", jag pratar om missbruk.

Då känner du till flertalet som missbrukar någon form av läkemedel subetex oxicodon tex. Att det är ett läkemedel behöver inte göra det mindre skadligt.

Sen finns det flera andra narkotika klassade läkemedel som vid rätt dos utan diagnos som inte gör skada utan bara gör det bättre för individen. Amfetamin är ju en känd klassiker. Får man tag på bra grejer (rent anfetamin) Eller läkemedel med det i så blir man inte trött. Finns en alzheimers medecin som är rena limitless* drog.

*filmen
  • Anonym (f)
    Xlr8 skrev 2020-06-06 17:02:17 följande:
    Då känner du till flertalet som missbrukar någon form av läkemedel subetex oxicodon tex. Att det är ett läkemedel behöver inte göra det mindre skadligt.

Sen finns det flera andra narkotika klassade läkemedel som vid rätt dos utan diagnos som inte gör skada utan bara gör det bättre för individen. Amfetamin är ju en känd klassiker. Får man tag på bra grejer (rent anfetamin) Eller läkemedel med det i så blir man inte trött. Finns en alzheimers medecin som är rena limitless* drog.

*filmen
    Jag håller inte med dig helt enkelt. Jag har själv gått på det allra renaste amfetaminet faktiskt, på recept, i terapeutiska doser. Hur länge har du själv tagit droger?

Jag känner de som missbrukat båfe läkemedel och de som missbrukat "på gatan".

Svar på tråden attraherad av en missbrukare