• Anonym (:))

Göra bort sig på jobbet...

Har ni gjort bort er på jobbet någon gång? Vad har ni gjort? :)

Kanske inte så farligt men känner mig så extremt oprofessionell - uttalade precis ett relativt svårt ord så otroligt fel!! Kändes pinsamt, var inför min nya chef och hans team. Haha

• Svar på tråden Göra bort sig på jobbet...
  • Anonym (Jessika)
    Anonym (H) skrev 2020-10-12 22:49:49 följande:

Nope men jag tappa ner 30 L vatten i en hiss. Körde sönder en maskin för 300 000 kr så de fick ringa in en kille att laga den. Gjorde så en säkring gick i en byggnad så jag fick panik ringa en kille som fick lösa det. Hälsat på företagets högsta VD och trodde han jobba på lokalvården. Fastnat mellan en vägg och en trappa när jag var gravid så två killar fick försiktigt dra ut mig.

Gjort massa saker, är inte direkt en klant men jobbar på en enorm spännande arbetsplats med många människor.

Det verkade gå bra för dig sen?
  • Anonym (H)
    Anonym (Jessika) skrev 2020-10-12 23:02:13 följande:

Det verkade gå bra för dig sen?

Jadå! Killarna skrattar och suckar åt mig men de saknar mig nu när jag är mammaledig. Träffar jag dem i affären säger de att jag får komma tillbaka snart.

Cheferna har inte varit upprörda heller. Jag erkänner mina misstag direkt.

Finns folk som gjort värre saker på vår arbetsplats.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (:)) skrev 2020-05-11 14:26:55 följande:

Har ni gjort bort er på jobbet någon gång? Vad har ni gjort? :)

Kanske inte så farligt men känner mig så extremt oprofessionell - uttalade precis ett relativt svårt ord så otroligt fel!! Kändes pinsamt, var inför min nya chef och hans team. Haha

Det händer ett par gånger i veckan på mitt jobb, att någon uttalar ett ord helt fel (har väl lite att göra med att arbetsspråket är engelska och bara några få har det som modersmål, men ändå). Det är väl inte så pinsamt.

En gång för länge sedan på ett sommarjobb, beordrade jag en kille att komma och felsöka en bil jag använde på jobbet. Själv tyckte jag det inte var något fel med det, men mina kollegor tyckte det var väldigt pinsamt och att jag gjort bort mig, för killen jag beordrade var en läkare. Killen var helt cool med detta, kollade bilen men sa att själv så cyklade han mest så han visste inte så mycket om bilar. Själv tyckte jag bara att det var lite pinsamt att jag frågat enda killen i gruppen att hjälpa mig, för bara könet gör ju inte att de vet mest om bilar. 

Men ja, lite roligt pga mina kollegors förfärade reaktioner.
  • Anonym (Hahahah)

Idag skulle jag säga en mening på engelska till en kollega. Vi är båda svensktalande från födseln btw.

Naturligtvis rättar han ett busenkelt basic-grammatikfel jag kommer dragandes med.

Jag har grämit mig hela dagen sedan dess haha..

• Egon den stora
    viseversa skrev 2020-05-11 14:29:39 följande:

Oj det är nästan risk för uppsägning. 

Inte för ett misstag. Om det upprepas blir man däremot erbjuden annan tjänst..
  • Anonym (El)

Bröt strömmen i fel rum och tog datorsalen i en skola istället. Alla satt och skrev på sina arbeten. Det var på 486 tiden. Dom lärde sig i alla fall vikten av att spara regelbundet.

• Anonym (Pinsamt)

En man på vår IT avdelning skulle hjälpa mig sätta upp en ?Authenticator? app på mobilen som används för att kunna använda företagets VPN. Av någon anledning var han tvungen att öppna safari. Upp kommer den sista sidan jag var inne på innan jag gick och la mig kvällen innan ?sexnovell.se Dog, och går omvägar runt IT avdelningen nu. Han låtsades som om det regnade.

• Anonym (Hahahah)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2020-10-13 05:45:40 följande:

En man på vår IT avdelning skulle hjälpa mig sätta upp en ?Authenticator? app på mobilen som används för att kunna använda företagets VPN. Av någon anledning var han tvungen att öppna safari. Upp kommer den sista sidan jag var inne på innan jag gick och la mig kvällen innan ?sexnovell.se Dog, och går omvägar runt IT avdelningen nu. Han låtsades som om det regnade.

Hahahaha
  • Anonym (H)

Min kollega skulle visa oss något och porren kom fram direkt och givetvist analt haha. Jag visa honom att han kan använda de hemliga flikarna så han slipper de äldres kvinnornas fniss när han ska googla fram något.

Jag tyckte det var jätteroligt!
  • Anonym (fniss)

Jag har inte gjort något direkt pinsamt, men min syster bajsade på sig på jobbet förra året. Hon jobbar som barnskötare och var utomhus då olyckan var framme. Barnen tyckte det var väldigt roligt, och det tyckt jag också! :)

• Anonym (alla gör fel)

Jobbar inom it och för ett tag sen var det någon som gjorde något rejält fel. Kommer inte ihåg vad han gjort men saker stannade. På fikat dagen efter satt vi och pratade om vilka fel folk gjort. Det kom fram att nästan alla lyckats göra något hyfsat allvarligt fel.

En klassiker var i vår gamla datahall. Nödstoppsknappen satt bredvid dörröppnarknappen och självklart var det någon som förr eller senare tryckte fel. Varenda server vi hade gick ner... Efteråt kom det upp en lucka över stoppknappen Hade personen som gjorde det inte berättat det själv så skulle jag trott att det var en vandringssägen.

• Anonym (A)
    En man på vår IT avdelning skulle hjälpa mig sätta upp en Authenticator app på mobilen som används för att kunna använda företagets VPN. Av någon anledning var han tvungen att öppna safari. Upp kommer den sista sidan jag var inne på innan jag gick och la mig kvällen innan sexnovell.se. Dog, och går omvägar runt IT avdelningen nu. Han låtsades som om det regnade.
    Ha, ha
  • Egon den stora
    Anonym (alla gör fel) skrev 2020-10-13 12:26:51 följande:

Jobbar inom it och för ett tag sen var det någon som gjorde något rejält fel. Kommer inte ihåg vad han gjort men saker stannade. På fikat dagen efter satt vi och pratade om vilka fel folk gjort. Det kom fram att nästan alla lyckats göra något hyfsat allvarligt fel.

En klassiker var i vår gamla datahall. Nödstoppsknappen satt bredvid dörröppnarknappen och självklart var det någon som förr eller senare tryckte fel. Varenda server vi hade gick ner... Efteråt kom det upp en lucka över stoppknappen Hade personen som gjorde det inte berättat det själv så skulle jag trott att det var en vandringssägen.

När jag var på sjukhuset senast så stod det en stor lapp vid en brandknapp nära en dörr. "DETTA ÄR INTE EN RINGKLOCKA " antagligen så fanns det en anledning till det.
  • Anonym (Cc)

Jobbade på sjukhus och skulle visa sonen till en patient hur man justerar en rullstol. Han var en kille i min egen ålder. Jag böjde mig ner och drog till och slant och han stod precis bredvid och min hand åkte rakt på hans könsorgan. Oj då sa han. Och jag ville bara dö. Blev rödare än rödast och ursäktade mig snabbt ut ur rummet.

Sen har jag också råkat spara en jobbansökan på datorn på mitt jobb som min närmsta chef hittade. Det var inte heller kul.

Svar på tråden Göra bort sig på jobbet...