• Anonym (Vad tror ni?)

Första gången Paolo köpte sex som han sa?

Undrar lite hur FL tänker...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Första gången Paolo köpte sex som han sa?
  • Anonym (Kroppsspråk)
    Anonym (Män) skrev 2020-05-18 10:02:38 följande:

Rättelse: det är inte så ovanligt att män som är ledsna i ögat tycker att det enda rätta är att skada kvinnor för att få lite upprättelse. Kvinnor som utsatts för traumatiska övergrepp skadar i regel sig själva, män föredrar tydligen att skada andra. Ibland är det sjukt jävla tröttsamt att vara kvinna.

Att du lägger in ordet rättelse som att ditt svar är det enda sanna och rätta svaret visar väl egentligen direkt att kunskapsnivån om den typen av frågor är ganska begränsad. Däremot så tillför du en annan nivå av frågan som oxå är sann. Absolut att män ofta blir mer utåtagerande och kvinnor oftare blir mer inåtagerande men det är ingen definitiv absolut sanning. Det finns nyanser och flera nivåer på frågor i världen, allt är inte svart eller vitt. Det låter mer som att du lägger in din personliga åsikt/värdering ist för fakta och psykologi när det kommer till eventuella trauman och hur det påverkar män och kvinnor och vad konsekvenserna Av det leder till för strategier och beteenden. Det blir svårt att läxa upp människor när man svarar utifrån tyckologi, egna åsikter samt egna känslor.
  • Anonym (Män)
    Anonym (Kroppsspråk) skrev 2020-05-18 13:59:25 följande:

Att du lägger in ordet rättelse som att ditt svar är det enda sanna och rätta svaret visar väl egentligen direkt att kunskapsnivån om den typen av frågor är ganska begränsad. Däremot så tillför du en annan nivå av frågan som oxå är sann. Absolut att män ofta blir mer utåtagerande och kvinnor oftare blir mer inåtagerande men det är ingen definitiv absolut sanning. Det finns nyanser och flera nivåer på frågor i världen, allt är inte svart eller vitt. Det låter mer som att du lägger in din personliga åsikt/värdering ist för fakta och psykologi när det kommer till eventuella trauman och hur det påverkar män och kvinnor och vad konsekvenserna Av det leder till för strategier och beteenden. Det blir svårt att läxa upp människor när man svarar utifrån tyckologi, egna åsikter samt egna känslor.

Att skada andra är inte ett självskadebeteende, det är ett skadaandrabeteende. Försök inte förklara bort det.
  • Anonym (Kroppsspråk)
    Anonym (Män) skrev 2020-05-18 16:56:39 följande:

Att skada andra är inte ett självskadebeteende, det är ett skadaandrabeteende. Försök inte förklara bort det.

Jag försöker inte förklara bort någonting. Det är det du som läser in i det jag skriver. Det finns ingenting i det jag skriver som försöker ta bort ansvaret från handlingen. Däremot är trauman såsom övergrepp i barndomen (om det nu är det de handlar om) något som är bra mycket större och svårare än vad många som ägnar sig åt tyckologi tycks förstå. Att dela ut rättelser utifrån åsikter som baseras på egna känslor som ett försök att mästra andra faller ganska platt. Återkom när du har förvärvat bättre kunskap på området.
  • pyssel
    Anonym (Män) skrev 2020-05-18 16:56:39 följande:

Precis så.
    #inteensamaldrigglömd
  • Beatarb

Han är 51 år...... sannolikheten att en man vaknar upp en dag som 51-åring, aldrig tidigare köpt sex, men just nu tycker att det verkar vara en bra idé..... och just denna första, enda gång detta händer, blir han påkommen i en razzia....... antingen djävulusisk otur eller.......

Sannolikheten för att detta skulle hända är väl inte så stor direkt.....

• Anonym (Män)
    Anonym (Kroppsspråk) skrev 2020-05-18 21:18:06 följande:

Jag försöker inte förklara bort någonting. Det är det du som läser in i det jag skriver. Det finns ingenting i det jag skriver som försöker ta bort ansvaret från handlingen. Däremot är trauman såsom övergrepp i barndomen (om det nu är det de handlar om) något som är bra mycket större och svårare än vad många som ägnar sig åt tyckologi tycks förstå. Att dela ut rättelser utifrån åsikter som baseras på egna känslor som ett försök att mästra andra faller ganska platt. Återkom när du har förvärvat bättre kunskap på området.

Väldigt många har trauman såsom sexuella övergrepp med sig från barndomen. Det ÄR en stor grej. I stort sett enbart män väljer dock att bearbeta sitt trauma genom att skada andra. Det är inte tyckerier. Män skadar män, och män skadar kvinnor. Ytterst få kvinnor jag har hört talas om har skadat andra för att bearbeta övergrepp ur barndomen. Istället ägnar de sig åt självskadebeteenden som att skära sig eller prostituera sig. Hur många män gör det? Det här är ett verkligt problem, inte tyckerier. Mina barndomstrauman (sexuella övergrepp, missbruk och våld i hemmet) har jag bearbetat i terapi, utan att skada någon annan. Durå?
  • Anonym (Men vänta)

Men vänta nu, har jag missat något?

Varför denna diskussion om sexuella övergrepp och trauma - har Paolo Roberto berättat att han har blivit utsatt för sexuella övergrepp och därför har han självskadebeteende då han köper sex bl.a?? Är det bara ett rykte eller har han själv berättat det?

• pyssel
    Anonym (Men vänta) skrev 2020-05-18 22:10:12 följande:

Men vänta nu, har jag missat något?

Varför denna diskussion om sexuella övergrepp och trauma - har Paolo Roberto berättat att han har blivit utsatt för sexuella övergrepp och därför har han självskadebeteende då han köper sex bl.a?? Är det bara ett rykte eller har han själv berättat det?

Ja. Som utsatt blir man bara förbannad över denna vidriga karls användande av ett övergrepp för att mildra det han gjort sig skyldig till.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (aa)

Pr lär ha utnyttjat kvinnor länge. Ingen kan vara så naiv att dom tror att han helt plötsligt fick hjärnsläpp och hamnade på bordell och det råkade vara precis när polisen slog till. Sen spelar det ingen roll om det är första gången. Man undrar inte om det är första gången när en våldtäktsman hoppat på en kvinna han är en våldtäktsman oavsett. Och att köpa sex är som att köpa en våldtäkt så i mina ögon är han en våldtäktsman. Sen ska man inte dra in alla man i vad vissa män gör. Jag är man och jag skulle aldrig skada en endaste. Man ska rikta in kritiken mot dom som inte kan bete sig och inte alla.

• Anonym (Krax)

Jag börjar undra om inte torsk är en sexuell läggning. Precis som homosexuell - antingen är någon så eller så är den det inte. Knäppt och mycket märkligt. Pedofiler är ju pedofiler också från början och har det i sig, även efter vård och de slutar att förgripa sig så ligger det latent kvar. Samma sak med torskar?

• Anonym (Krax)

Hade det varit självskada så hade det varit han som sålt sig där på bordellen åt torskar när polisen kom. Det hade varit han som jobbade på bordellen inte den utländska stackaren. Hade det varit självskada så hade han berättat att han kände sig tvungen att sälja sig på bordell åt torskar och ge pengar till hallickarna.. DÅ kan han snacka självskada, inte nu!

• Anonym (100%)

Jag VET till 100% att han INTE var ärlig när han sa det.

Svar på tråden Första gången Paolo köpte sex som han sa?