Linniiis skrev 2020-07-18 08:11:25 följande:
Förstår att det verkligen måste kännas jättetufft att få det beskedet! Men då kommer du att bli behandlad med medicin på direkten nu?
Vad sa läkare nu om risken för missfall för dig?
Men sen så tänker jag så här... Måste ändå finnas väldigt många där det går bra för ändå utan medicinering de första 12 veckorna? Annars hade det ju varit mer viktigt att skriva in sig på mvc när man plussade för att göra det där blodprovet i god tid.
Ta hand om dig! <3
Nej, det verkar inte så :( utan att jag ska ta ytterligare prov när jag är i vecka 16 och om värderna då fortfarande är dåliga kommer medicin sättas in. Låter så jäkla konstigt att inte sätta in medicin direkt då all info jag hittar om detta menar att det är superviktigt att man medicineras helst redan innan graviditet för att barnet inte ska dö i magen. Ska till mvc direkt när de öppnar på måndag så ska fråga mer då om hur de tänker.
Bm sa inget om risken för missfall men har ägnat rätt mycket tid sen igår att läsa om detta från trovärdiga källor som menar att studier visar att det är stor risk för missfall, att barnet dör i magen innan vecka 22 eller att förlossning drar igår så tidigt så barnet inte överlever.
Blodprovet skulle ha tagits tidigare egentligen men jag skrev in mig sent eftersom jag haft så många missfall så tyckte jag det kändes onödigt att skriva in mig om jag skulle få missfall igen. Således brukar medicin kunna sättas in tidigare i vanliga fall. Hoppas såklart att allt kommer gå bra och att barnet kommer må bra men det här oroar ju ordentligt och kommer inte försvinna fören flera år efter förlossning då man kunnat märka om barnet lidit några men.