• Alexi

Är föräldrar på Lidingö idioter?

Läser Isabella Löwengrips blogg. Hon som förälder var tvungen att ha med sig en äggfri tårta på skolavslutningen. (äggfri tårta, jag hade inte haft en aning om hur man gör en sån)
    Hon är stressad och osäker, köper en tårta.

När hon kommer till skolan är det en annan förälder som säger "Tänk att det finns föräldrar som köper tårta”!!

Vad är det för idioti? Måste folk vara såna snobbar och trycka ner andra föräldrar? Måste alla föräldrar behöva gå under av stress och baka själva?

www.isabellalowengrip.se/2020/06/11/tarta-och-gratig-middag/

• Svar på tråden Är föräldrar på Lidingö idioter?
  • Blubbli

Jag har växt upp upp på Lidingö hela mitt liv föräldrarna är idioter.

Ett exempel är när jag gick i skolan så var det typ en norm att ta med glass till sin klass när man fyller år, men i min klass vsr det absolut inte tillåtet för att föräldrarna tyckte det va onödigt. Vi va alltså den ENDA klassen i heeeela skolan som inte fick det.

Min bror fick ta med sig snacks till skolan, men inget sockrat eller godis för nån filmkväll, så han tog med sig pringles. Då tog läraren förpackningen och läste att det innehöll typ 10 gram socker och tog ifrån hnm snacksen.

Det är väldigt krångliga människor man har att göra med lol

• tinkbell

Jag är tidigare lidingöbo!

Förutom det ni skrivit så vet jag att de pratats mycket om att föräldrarna på Lidingö har sån dålig koll på sina barn, och jag instämmer.

Hatar Lidingö överlag. Snobbigt och överlägset.

Majoriteten lever i sin egen rika bubbla och har inte fått uppleva verkligheten, på riktigt.

• Blubbli
    tinkbell skrev 2020-06-12 14:19:15 följande:

Jag är tidigare lidingöbo!

Förutom det ni skrivit så vet jag att de pratats mycket om att föräldrarna på Lidingö har sån dålig koll på sina barn, och jag instämmer.

Hatar Lidingö överlag. Snobbigt och överlägset.

Majoriteten lever i sin egen rika bubbla och har inte fått uppleva verkligheten, på riktigt.

Jo men exakt! Dom har ingen koll när deras ungar ligger avdäckade med vodkaflaskan i handen, vid kottlasjön men 10 gram socker har dom koll på????
  • Mrs Moneybags

Fast sockerfritt är det väl på de flesta skolor och förskolor idag?

Däremot om man köper eller bakar en tårta, det är ju lite överdrivet. 

Man kan alltid ta med fruktsallad.

• tinkbell
    Blubbli skrev 2020-06-12 14:27:37 följande:

Jo men exakt! Dom har ingen koll när deras ungar ligger avdäckade med vodkaflaskan i handen, vid kottlasjön men 10 gram socker har dom koll på????

Haha verkligen så!!

Sjukt..
  • Blubbli
    Mrs Moneybags skrev 2020-06-12 14:40:43 följande:

Jo fast varför ska det vara sockerfritt på fika, födelsedagar etc då försvinner ju hela poängen
  • annabellelee

Om man nu vill undvika statushetsen, varför bosätta sig på Lidingö? Resten av Löwengrips blogginlägg handlar om att Hugo Boss-kläder är såå fina men tyvärr lite dyra, lite lyxiga middagar, vilka produkter man behöver vid styling osv., så Löwengrip bidrar säkert i hög utsträckning till statushets och skapa osäkerhet hos unga föräldrar.

• mammabitch
    Mrs Moneybags skrev 2020-06-12 14:40:43 följande:

Ingen av skolorna mina tre gått i har haft förbud mot socker vid ex firande, endast att godis inte fick säljas i skolkiosken och läsk inte fick tas med på utflykter.

Bor långt från Lindingö
  • trollhona
    Alexi skrev 2020-06-12 13:37:26 följande:

Läser Isabella Löwengrips blogg. Hon som förälder var tvungen att ha med sig en äggfri tårta på skolavslutningen. (äggfri tårta, jag hade inte haft en aning om hur man gör en sån)
    Hon är stressad och osäker, köper en tårta.

När hon kommer till skolan är det en annan förälder som säger "Tänk att det finns föräldrar som köper tårta?!!

Vad är det för idioti? Måste folk vara såna snobbar och trycka ner andra föräldrar? Måste alla föräldrar behöva gå under av stress och baka själva?

www.isabellalowengrip.se/2020/06/11/tarta-och-gratig-middag/

Varför läser du ens hennes blogg? Apropå idioter :)
    Äggfritårta+recept, går att googla, snabbare än att skriva blogginlägg. Tänker att det säkert fanns ett barn med födoämnesallergi och människan helt ignorerar det och vrider detta till något snyftscenario om sig själv. Hon var ju väl medveten att hon skulle ha med sig en äggfritårta, men hon orkar inte baka en och hon ringer i sista minuten till bageri och förväntar sig att de ska fixa på momangen.

Har själv en vän vars barn är känslig för födoämnen, vilket är anledningen till att man inte serverar det på gemensamma avslutningar. Inte helt ovanligt idag. Så det är något som uppstått oavsett som fröken blondinbella bott på Lidingö, Östermalm, Södermalm, Grums eller i Sollefteå.

Jag är inte förvånad att någon ifrågasätter när en förälder kommer med en kartong till skolan istället för att baka själva. Känns som att man nödvändigt måste vifta med sina pengar då. Att man är för lat/högfärdig/dryg/viktig för att baka till barnens skolavslutning. Vilket är nog snarare det föräldrarna kommenterar på. 

• trollhona
    Blubbli skrev 2020-06-12 14:13:10 följande:

Jag har växt upp upp på Lidingö hela mitt liv föräldrarna är idioter.

Ett exempel är när jag gick i skolan så var det typ en norm att ta med glass till sin klass när man fyller år, men i min klass vsr det absolut inte tillåtet för att föräldrarna tyckte det va onödigt. Vi va alltså den ENDA klassen i heeeela skolan som inte fick det.

Min bror fick ta med sig snacks till skolan, men inget sockrat eller godis för nån filmkväll, så han tog med sig pringles. Då tog läraren förpackningen och läste att det innehöll typ 10 gram socker och tog ifrån hnm snacksen.

Det är väldigt krångliga människor man har att göra med lol

Hahah, allvarligt?! Vilken skola gick han på?
  • Blubbli
    trollhona skrev 2020-06-12 19:25:52 följande:

Hahah, allvarligt?! Vilken skola gick han på?

Futura i gåshaga!
  • legomum

Jisses alla gillar inte eller har inget intresse av att baka. Det finns bagerier för oss Solig

Allt handlar inte om pengar. Tid är en bov som heller inte alltid finns.

• Blubbli
    trollhona skrev 2020-06-12 19:24:37 följande:

Varför läser du ens hennes blogg? Apropå idioter :)

Äggfritårta+recept, går att googla, snabbare än att skriva blogginlägg. Tänker att det säkert fanns ett barn med födoämnesallergi och människan helt ignorerar det och vrider detta till något snyftscenario om sig själv. Hon var ju väl medveten att hon skulle ha med sig en äggfritårta, men hon orkar inte baka en och hon ringer i sista minuten till bageri och förväntar sig att de ska fixa på momangen.

Har själv en vän vars barn är känslig för födoämnen, vilket är anledningen till att man inte serverar det på gemensamma avslutningar. Inte helt ovanligt idag. Så det är något som uppstått oavsett som fröken blondinbella bott på Lidingö, Östermalm, Södermalm, Grums eller i Sollefteå.

Jag är inte förvånad att någon ifrågasätter när en förälder kommer med en kartong till skolan istället för att baka själva. Känns som att man nödvändigt måste vifta med sina pengar då. Att man är för lat/högfärdig/dryg/viktig för att baka till barnens skolavslutning. Vilket är nog snarare det föräldrarna kommenterar på. 

Jo fast varför ska man ifrågasätta om en förälder har köpt en tårta eller inte? Huvudsaken är väl att det kommer en tårta som är äggfri om det nu var ?kriterierna ?

Sen kan man diskutera om det är rimligt att alla ska ta med sig en äggfri tårta pga ett barns allergi, eller om just det barnet tar med sig egen äggfri tårta.

Har aldrig varit med om ett sånna kollektiva matregler pga allergier, förutom luftburen nötallergi
  • trollhona
    Blubbli skrev 2020-06-13 22:59:12 följande:
    Futura i gåshaga!
    Hahah, fett kul! Går han kvar? Har de samma regler fortfarande?
  • fluu

Tar du tjejen som gjort karriär på att ljuga på orden?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Blubbli
    trollhona skrev 2020-06-16 14:03:03 följande:

Hahah, fett kul! Går han kvar? Har de samma regler fortfarande?

Ingen aning, detta va ca 2014/2015!
  • trollhona
    Blubbli skrev 2020-06-17 01:35:05 följande:
    Ingen aning, detta va ca 2014/2015!
    Aja, kanske de har andra regler eller personal nu då. Kul historia iaf! Vissa människor är för roliga.

Svar på tråden Är föräldrar på Lidingö idioter?