• Anonym (Kompatibla)

Hur ofta vill ni ha sex i ditt förhållande?

Läser ofta att det är för lite sex i relationen bpde från man och kvinna. Hur ligger det till egentligen. Hur kompatibla är ni i ditt förhållande. Själv är jag man och vill mer än kvinnan. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-16 10:01
    Både ska det stå.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta vill ni ha sex i ditt förhållande?
  • Anonym (Nogger)

Min kvinna vill knappt ha sex alls. Men jag har ju mina behov så hon får gott ställa upp. Lyckligtvis så har jag kuvat min kvinna redan från start så det blir inte så mycket gnäll om saken. Hon åmar sig och försöker dra sig undan lite dock när jag trycker in den i analen på henne. Men detta triggar mig bara, det blir en del av akten, en del av erövringen.

• LadyThunder
    Anonym (Nogger) skrev 2020-06-18 11:59:19 följande:
    Min kvinna vill knappt ha sex alls. Men jag har ju mina behov så hon får gott ställa upp. Lyckligtvis så har jag kuvat min kvinna redan från start så det blir inte så mycket gnäll om saken. Hon åmar sig och försöker dra sig undan lite dock när jag trycker in den i analen på henne. Men detta triggar mig bara, det blir en del av akten, en del av erövringen.

Stackars kvinna.
  • KimLinnefeldt

Våldtäkt. Blä.
  • Lallaren

Vafan är detta? En del av erövringen?

Men din fru måste väl ändå säga ifrån eller vadå? Är det någon form av rollspel ni kör?

Det du beskriver låter ju inte bra alls? Det är bara den ljudisolerade källaren som saknas.
  • Anonym (Småbarnsår)
    KimLinnefeldt skrev 2020-06-18 11:51:45 följande:

Några råd:

1. Vänj av dig och barnet med att hen ska sova i er säng. Lägg barnet i dess egen säng och ligg där tills barnet har somnat. Jag tippar att förändringen tar en vecka att genomföra. 

2. Prata med mannen om sex när ni inte ligger i sängen. Ta en promenad i skogen och prata om det när det inte är pockande eller tjatigt.

3. Gör en deal med mannen att han låter bli att tjata och att du tar ansvar för ert gemensamma sexliv. Man lever ihop för att göra varandra glada.

4. Förklara för mannen att man inte alltid kan få det man vill, men att man ändå kan få det man behöver. Spontansex kan det kanske bli när barnet flyttat hemifrån. Livet är trots allt ganska långt.

5. Dr Phil säger: Du berättar vad du vill, och sen berättar din partner vad hen vill. Och sen förhandlar ni.

Tack för sakligt klokt svar!

1. Barnet sover i egen säng bredvid vår, vi har tyvärr inte fler rum i vår bostad...:( Så det är nog ett problem med sex. Soffan kunde fungera men jag tycker det är så svårt och obekvämt och jobbigt att balansera på en soffa i stället för bekväm säng. Men jag borde säkert bara acceptera att det är obekvämt och jag kan inte liksom slappna av där heller riktigt. Svårt att ta in på hotell regelbundet :D

2 Ska försöka, god tanke...

3. Bra tanke

4. Hihi, tror ? när barnet flyttar hemifrån? senast får honom att panikera :D

5. Bra tanke. Tack för bra input!
  • Anonym (strida)

varje dag till varannan dag, min man desamma

• Anonym (B)

Man i 30-års åldern, vill cirka 4-5 ggr i veckan. Men viktigast är nog egentligen att attraktionen och viljan att ha sex finns där från båda. Då spelar det ingen större roll om det blir mindre sex vissa perioder, däremot skulle jag aldrig orka med att leva med någon som ofta inte ville eller där man fick jaga efter det.

• Anonym (50man)

Min fru tappade också intresset när vi fick barn. Detta är snart 20 år sedan. 

Först tjatade jag men märkte att hon blev bara ännu mindre sugen, samtidigt som jag kände mig allt mer värdelös. Slutade tjata och då hade vi en period på ungefär 2 år då vi mer eller mindre aldrig hade sex. Jag höll på att bli galen till sist men vägrade ta upp det. Till slut fick jag ta upp det men då på ett mer sofistikerat sätt än att tjata. Hon hade också insett att det var ett problem och vi bestämde oss för att jag aldrig mer skulle tjata men att hon skulle försöka hitta tillbaka lusten. Vi provade lite olika saker men hon kom fram till att hon inte hade något intresse av sex.

Vi är fortfarande gifta men jag har haft älskarinnor vid sidan av, de senaste 5-6 åren. Jag älskar min fru men insåg också att detta var det enda sättet för mig att inte bli galen. 

Jag är ganska nöjd idag. Har min fru, vi har vårt liv men jag har också sex på annat håll. Hon skulle såklart inte bli helt glad för det men hon har samtidigt sluppit prata om detta i många år.

• John69

Par ggr i veckan blir det efter 10 år tillsammans, dock inte alltid "fullbordat" kan ligga och mysa och låta han glida in och ut utan att jag måste komma varje gång...

Ingen har press mot den andra, så det sker naturligt oftast när vi ligger i sängen och kramas vid läggdags. Eller på morgonen :)

• Anonym (Swing for fun)

Har minst sagt svårt för tanken på schemalagt sex. Lusten varierar av olika anledningar. Ibland vill gubben mer än jag och ibland vill jag mer än vad han vill och det händer att vi är helt i fas. Ser det inte som något problem, det är alltid den som inte vill just nu som sätter nivån. Ställa upp sex och andra dumheter skapar bara spänningar och olust.

• Anonym (Nogger)

Betydligt oftare än min fru det kan jag lungt säga. Dock spelar det ingen roll för hon ställer upp om en lydig hund när jag vill knulla ändtarm. Jag är lyckligt lottat som fått en kuvad kvinna.

• Anonym (Ej kön)

Handlar ju inte om kön utan om lust

Svar på tråden Hur ofta vill ni ha sex i ditt förhållande?