KimLinnefeldt skrev 2020-06-18 11:51:45 följande:
Några råd:
1. Vänj av dig och barnet med att hen ska sova i er säng. Lägg barnet i dess egen säng och ligg där tills barnet har somnat. Jag tippar att förändringen tar en vecka att genomföra.
2. Prata med mannen om sex när ni inte ligger i sängen. Ta en promenad i skogen och prata om det när det inte är pockande eller tjatigt.
3. Gör en deal med mannen att han låter bli att tjata och att du tar ansvar för ert gemensamma sexliv. Man lever ihop för att göra varandra glada.
4. Förklara för mannen att man inte alltid kan få det man vill, men att man ändå kan få det man behöver. Spontansex kan det kanske bli när barnet flyttat hemifrån. Livet är trots allt ganska långt.
5. Dr Phil säger: Du berättar vad du vill, och sen berättar din partner vad hen vill. Och sen förhandlar ni.
Tack för sakligt klokt svar!
1. Barnet sover i egen säng bredvid vår, vi har tyvärr inte fler rum i vår bostad...:( Så det är nog ett problem med sex. Soffan kunde fungera men jag tycker det är så svårt och obekvämt och jobbigt att balansera på en soffa i stället för bekväm säng. Men jag borde säkert bara acceptera att det är obekvämt och jag kan inte liksom slappna av där heller riktigt. Svårt att ta in på hotell regelbundet :D
2 Ska försöka, god tanke...
3. Bra tanke
4. Hihi, tror ? när barnet flyttar hemifrån? senast får honom att panikera :D
5. Bra tanke. Tack för bra input!