Så, har inte riktigt hunnit med FL senaste dagarna så nu blev det ett sånt där glapp där trådar lätt dör. Fast det blev ju ändå en bra och intressant diskussion här i tråden och det tackar jag för. Även om ni gärna får fortsätta tycka och tänka! Jag läser allt! 
Litenmenhård skrev 2020-07-05 16:25:06 följande:
Ja, det är ju det. Jag brukar säga att jag är barn när jag kan och vuxen när jag måste. :-P.
*Letar med ficklampa*.
Det är bra att ha barnasinnet kvar och lekfull motsäger inte seriös imho.
Embla twopointoh skrev 2020-07-05 16:40:34 följande:
Angående saklighet: Jag brukar alltid försöka hålla mig saklig i diskussioner, men jag uppfattar det som om en del inte förstår saklighet, utan verkar tro att man är en känslokall jävel bara för att man inte uttrycker massa känslor eller går på andra personligen. Andra tycker att jag är hård som inte ägnar mig åt sugar coating i mina inlägg, utan går rakt på sak och inte håller igen (vad de tror, de skulle bara veta vad som rör sig i mitt huvud. Att jag sedan inte låter det spilla över till tangentbordet är en annan sak). Jag skriver mycket akademiskt (naturvetenskap), och där kan man liksom inte hålla på att svamla, utan man behöver gå rakt på sak, tydligt redovisa sin tankegång och kunna sakligt argumentera för sin ståndpunkt på ett rationellt och logiskt korrekt sätt.
Men, självklart kan jag ibland bli ordentligt trött på folk i diskussioner. Något jag verkligen avskyr är nedlåtande och härskartekniker, så försöker någon med det händer det att jag antingen speglar dem (om de avslutar med ett "Det borde du veta.", så kan jag avsluta mitt inlägg på samma sätt.), eller blir sarkastisk. Inget av det är bra, men ibland behöver man tala till folk på det språk de förstår.
Ok, intressant det du skriver för jag uppskattar också saklighet och försöker va saklig när jag diskuterar. Men jag är till skillnad från dig inte akademiker och dessutom ganska känslosam och temperamentsfull som person. Men trots det alltså saklig eller iaf örsöker jag va det så gott det går.
Jag tycker inte du tex. ger ett kyligt intryckt bara för du är saklig. Tvärtom är det ju just så man kan diskutera svåra ämnen utan att såra varandra alltför mycket. När man börjar gapa och kalla varandra nedlåtande saker, det är ju då det blir otrevligt och diskussionen blir förenklad, utan nyanser och möjlighet att mötas. :/
Men visst, det händer att jag tappar humöret med...
Litenmenhård skrev 2020-07-05 16:48:37 följande:
Jag håller med om vad du säger. Ibland krävs det att man är saklig,(med risk för att verka kall), men det är inte alla det biter på, eller så förstår dem inte och vad gäller vissa så känns nivån ganska låg om man ska prata så att dem förstår. Trist, men så är det ibland. Fast jag känner att om dem inte förstår mig så är det deras problem.
Så är det.
Physalis skrev 2020-07-07 11:06:27 följande:
Är inte heller en hästtjej, men det forumet är så mycket mer än så. Kolla gärna!
Jo, ditt inlägg fick mig att förstå att Bukelfalos inte enbart är ett hästforum. Jag ska absolut kolla in forumet ordentligt och kanske blir jag medlem med till slut.

Litenmenhård skrev 2020-07-07 19:18:16 följande:
Jag är inte heller en hästtjej! .
Say what? :P