• PiffaTjejen

Baka en flicka/pojke 2020

Halloj

Detta är en tråd för oss som försöker planera en flicka/pojke! Inga moraltanter här inne!

Så hur går det? Är ni redan gravida eller försöker ni baka ett visst kön just nu?

Vi väntar in nästa ÄL för att försöka baka en flicka (inga barn sedan innan). Tänkte försöka pricka att ha sex 3-4 dagar innan ÄL. Det svåra just nu är att min ÄL hoppar fram och tillbaka vilket gör att det är svårt för mig att veta när vi ska ha sex. Försöker även sänka ph värdet i underlivet då det ska gynna flickspermier men vet inte hur?

Hur resonerar ni? ????

• Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020
  • Anonym (Dotter)
    pandarinen skrev 2020-08-07 21:58:46 följande:

Ja verkligen! Jag blir lika glad om det blir en liten underbar charmig pojke till :) men lite kul att testa om det funkar och få en av varje.

Ja,eller hur!
  • Bäbiiiis

Vi hade sex 3, 7 och 8 dagar innan äl. Har inte direkt försökt få ett specifikt kön men vi har ju två pojkar redan så en tjej vore ju kul. Men först och främst ska vi se om vi över huvudtaget lyckats bli gravida. Är på äl+3 idag och är så otålig.

Kommer ni försöka ta reda på könet innan förlossningen? Med Nipt-test kan man ju få veta redan i v 10-12 men det kostar ju en slant. Och är ju såklart i första hand till för att identifiera kromosomavvikelser.

• PiffaTjejen
    Bäbiiiis skrev 2020-08-08 10:41:19 följande:

Vi hade sex 3, 7 och 8 dagar innan äl. Har inte direkt försökt få ett specifikt kön men vi har ju två pojkar redan så en tjej vore ju kul. Men först och främst ska vi se om vi över huvudtaget lyckats bli gravida. Är på äl+3 idag och är så otålig.

Kommer ni försöka ta reda på könet innan förlossningen? Med Nipt-test kan man ju få veta redan i v 10-12 men det kostar ju en slant. Och är ju såklart i första hand till för att identifiera kromosomavvikelser.

Håller tummarna ????????

Vi kommer betala för nipt +. Kostar cirka 8000kr här och vi tänker att vi slår två flugor i en smäll! Dels att vi kollar så allt ser rätt ut men också könet :)
  • pandarinen

Gör ni nipt privat eller kan man betala för att få ett genom sitt landsting/region?

• pandarinen

Igår läste jag i shettles boken om dieter också. Dietmetod för flicka och pojke verkar visat sig ge höga resultat också. Tex för flickor mycket kalcium och magnesium och undvika större mängder salt och kalium (som bla finns i potatis) Och pojkar tvörtom. Mycket salt ocj potatis. Mycket chips och pommes helt enkelt haha.

Men forskarna som gjort den studien varnar också att i längden är det ingen bra diet för hälsan framförallt pojkdieten.

En månad innan försök till bebis skulle man börja dieten och max 6 mån för hälsans skull.

Ca 80 procent hade fått önskat kön på dieten. Men det är lågt antal kvinnor som medverkat i studien 280 stycken.

Men lite extra cashewnötter å paranötter som innehåller mycket magnesium och något extra glas mjölk kan ju inte skada :)

• Anonym (isabelle)

Hej! Är gärna med i denna tråden. Vi ska försöka med att bli gravida i början av september och hoppas på en liten flicka då vi redan har en underbar liten kille.

Jag vill göra det jag kan nu dessa veckor innan för att försöka öka oddsen till att det ska bli en flicka. Har läst massor och tycker mycket info är väldigt motsägelsefull. Här Sverige är många inne på shettles och diet utan salt med mkt mjölkprodukter och även tillskott med tranbär, kalcium/magnesium. Detta har jag kört med sedan två veckor tillbaka (börjar dock tröttna på all osaltad mat, men men). I USA tror man inte så mkt på detta utan där är en low everything-diet som rekommenderas för flicka.

Blir så förvirrad och vilket ska man ta till sig av? Hur tänker ni som researchat detta mycket?

För övrigt kommer vi försöka tajma att ha sex 2-3 dagar innan ÄL.

Missionären och utan orgasm för mig plus att vi tar en dusch innan.

Vet inte om jag tror på allt detta men gör hellre så mkt som möjligt för att känna att man gjort det man kan!

• Anonym (Hind)

Jag har en pojke som blev till på l, och en flicka gjord en dag innan äl. Med flickan åy jag tranbärskapslar och rosenrot.

Gjorde tranbärskapslar a någon skillnad? Ingen aning.

• pandarinen

Det finna många olika metoder. Vegetarisk kost ska ju också ha effekt. Men många studier är också gjorda på väldigt få antal personer. Jag håller på att läsa shettles bok där de går in mer på forskningen och hur de kom fram till sitt resultat. Kan rekomendera att läsa den. Det är inte bra att utesluta salt helt heller. Viktigt att få i sig jod. Så salta på- men inga stora mängder. Och du ska inte utesluta kalium (potatis mm) heller bara minska på natrium och kalium i förhållande till kalcium och magnesium för att baka tjej. Här kan du läsa mer om tex mängder osv www.google.com/url&sa=U&ved=2ahUKEwje8fHosYzrAhWFHHcKHXhgAcMQFjAAegQICBAB&usg=AOvVaw2jUV2e3sLfaBH0AmpZ3i4H

• Anonym (Dotter)
    Anonym (isabelle) skrev 2020-08-08 21:44:30 följande:

Hej! Är gärna med i denna tråden. Vi ska försöka med att bli gravida i början av september och hoppas på en liten flicka då vi redan har en underbar liten kille.

Jag vill göra det jag kan nu dessa veckor innan för att försöka öka oddsen till att det ska bli en flicka. Har läst massor och tycker mycket info är väldigt motsägelsefull. Här Sverige är många inne på shettles och diet utan salt med mkt mjölkprodukter och även tillskott med tranbär, kalcium/magnesium. Detta har jag kört med sedan två veckor tillbaka (börjar dock tröttna på all osaltad mat, men men). I USA tror man inte så mkt på detta utan där är en low everything-diet som rekommenderas för flicka.

Blir så förvirrad och vilket ska man ta till sig av? Hur tänker ni som researchat detta mycket?

För övrigt kommer vi försöka tajma att ha sex 2-3 dagar innan ÄL.

Missionären och utan orgasm för mig plus att vi tar en dusch innan.

Vet inte om jag tror på allt detta men gör hellre så mkt som möjligt för att känna att man gjort det man kan!

Spännande.Jag hade sex en gång 3-4 dagar innan ägglossning.Vet inte vad som stämde ,slumpen kanske men det blev en flicka.
  • Ssandra

Jag har precis startat en grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Skicka pm till mig och skriv namn och efternamn samt hur din profilbild ser ut på Facebook så lägger jag till dig :) Hemlig grupp såklart! Ingen kan se förutom de jag bjuder in!

• Jensan88
    Ssandra skrev 2020-08-09 13:43:51 följande:

Jag har precis startat en grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Skicka pm till mig och skriv namn och efternamn samt hur din profilbild ser ut på Facebook så lägger jag till dig :) Hemlig grupp såklart! Ingen kan se förutom de jag bjuder in!

Det finns redan en aktiv fb-grupp. Haka på oss :)

Ni andra som vill vara med skicka meddelande till mig så fixar jag in er i vårt mysiga gäng. :)
  • Anonym (Mamma till två)

Jag tappade tålamodet. Blev rädd att vi inte kan bli gravida om vi bara försöker fram till ett par dagar före äl.

Försökte som vanligt istället. Blev gravid den här månaden <3 väldigt lycklig! Även om det är tidigt förstås.

Det får bli det det blir =)

Så klart blir jag glad om det blir en flicka, men en pojke blir vi glada med för så klart.

• pandarinen

Har inte facebook..... är det någon som vill fortsätta diskutera ämnet här?

En sak jag undrar över är mannen. Vad behöver han tänka på, äta mm vid tjejbakning?

• pandarinen

Eller fortsätta diskussionen privat över pm.... skicka gärna ett mail isåfall.

Tror det går, har gått tidigare iaf att ha sluten grupp här på familjeliv.

• pandarinen

Någon som vet hur testosteronhalten hos mannen/kvinnan har för betydelse vid bakandet av tjej....

• Anonym (MD)
    Anonym (Hind) skrev 2020-08-08 21:51:15 följande:

Jag har en pojke som blev till på l, och en flicka gjord en dag innan äl. Med flickan åy jag tranbärskapslar och rosenrot.

Gjorde tranbärskapslar a någon skillnad? Ingen aning.

När du skriver att din pojke blev på l dagen- tog du äl-test ? När ska man ha sex för att veta säkert att man har ägglossning just då? Står ju på CB att ägglossning sker inom 48 timmar så jag är lite förvirrad...
Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020