• Anonym (tellyouwhat)

Vilket är värst? (Åldersskillnad)

Såg en kvinna på 34 som söker män upp till 49 år.
    Det är nog ovanligt. Och lite konstigt.
    Vilket tycker du är värst, när det gäller åldersskillnader, och män vs kvinnor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är värst? (Åldersskillnad)
  • Anonym (60-talistkvinna)
    Anonym (fiftynajn) skrev 2021-12-24 12:12:58 följande:
    När är man vuxen?
    Tja, rent lagligt vid 18 års ålder så jag får väl säga 18.

Dock är min personliga känsla att man inte är riktigt vuxen förrän vid tidigast 25, ofta 30.
  • Anonym (Alice)
    Någon snubbe skrev 2021-12-24 11:23:57 följande:

Ser inte problemet så länge alla är vuxna och myndiga så finna väl inga bekymmer? Moral panik över ingenting!

Jag vill nog dra gränsen lite högre än vid arton. Tonåringar är väldigt sällan fullvuxna. Men annars håller jag med. Vad gör det om en trettioåring vill vara ihop med en pensionär, liksom. Det är upp till de själva att avgöra om det funkar eller ej.
  • Anonym (fiftynajn)
    Anonym (Alice) skrev 2021-12-24 12:37:18 följande:
    Jag vill nog dra gränsen lite högre än vid arton. Tonåringar är väldigt sällan fullvuxna. Men annars håller jag med. Vad gör det om en trettioåring vill vara ihop med en pensionär, liksom. Det är upp till de själva att avgöra om det funkar eller ej.
    Och folk lägger sig inte i?
    Anonym (fiftynajn) skrev 2021-12-24 12:39:10 följande:
    Jag har en bekant som är 39 (kvinna) som lever med en man som är 64. Har aldrig hör att någon tyckt något, inte som de sagt iallafall.

Själv kan jag inte förstå det, men det behöver jag inte göra heller. Det är inte mitt liv.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (fiftynajn) skrev 2021-12-24 12:39:10 följande:

Hur menar du?
  • Anonym (Ålder)

Beror ju på hur gammal man är. Är man 18 och 38 , 15 och 35 eller 35 och 45.

Jag (kvinna) är 37 min man år 48.ser inget konstigt med det. Min syster är 47 hennes sambo är 70 de är skumt tycker jag.

• Matilda03

Inget av de alternativen är skumt. Jag är 35 och mest intresserad av män över 40 och uppåt 60

Anonym (Ålder) skrev 2021-12-24 21:36:39 följande:

Beror ju på hur gammal man är. Är man 18 och 38 , 15 och 35 eller 35 och 45.

Jag (kvinna) är 37 min man år 48.ser inget konstigt med det. Min syster är 47 hennes sambo är 70 de är skumt tycker jag.

Tycker du nu ja.
    När du är lika gammal som jag är så tror jag du ser vad tiden har gjort med din gubbe och hur långt efter du är.
  • Anonym (Tycker samma)
    Matilda03 skrev 2021-12-24 21:54:28 följande:

Inget av de alternativen är skumt. Jag är 35 och mest intresserad av män över 40 och uppåt 60

Håller med om att det inte är skumt. 35 är en bra ålder för man kan gå både uppåt och neråt i ålder utan att det är så skumt. 20-60 är ok för mig, jag är inte sån som hävdar att åldern inte spelar roll, men 20 åriga killar har sin speciella charm, men det har äldre män med. Inget är bättre eller sämre, bara olika.

Menar inte bara sex nu, utan jag skulle kunna tänka mig att älska och bli tillsammans med en 20 åring eller en 60 åring också.
  • Anonym (Dubbelmoroten)

Inget är värst så länge det handlar om vuxna personer. Ska de skaffa familj med barn kan det vara en komplicerande faktor om kvinnan är mycket äldre, men det har ju mer med biologi än åsikter att göra.

För egen del tror jag att jag skulle ha väldigt svårt att falla för en 10 år äldre kvinna. Däremot för en 10 år yngre (eller jämngammal).

Min fru skulle nog ha svårt att falla för en 10 år yngre man. Däremot för en 10 år äldre (eller jämngammal). 

Jag är alltså äldre än min fru. Skillnaden blir mindre år för år, känns det, men någon gång vänder det ju och mina år börjar verkligen kännas och synas. I dagsläget har hon dock fler krämpor än mig, vilket jag tycker är synd men det går inte riktigt att göra något åt.

• Anonym (tellmewhy)
    Anonym (tellyouwhat) skrev 2020-07-08 10:35:40 följande:
    Kärlek är underbart. Det finaste som finns. Men alla tycker inte så.
    Och det jag är ute efter är vad ni tänker, rent spontant. Det första som dyker upp i huvudet, när ni ser nån söka en 15 år yngre, eller 15 år äldre.
    Ja, ömsesidig kärlek är något magiskt. Den handlar mer om verklig kemi utöver simpel åldersskillnad. Finns det adekvata skäl till din undran om åldersdifferens? Har du någon erfarenhet av skillnader i ålder tillsammans med en partner?

eller söker du en 15 år yngre eller en 15 år äldre partner och därmed ställer dig frågan hur ni som par kommer te er i omgivningens bedömning av er parbildning??    
  • Anonym (Ålder)
    Anonym (60-talistkvinna) skrev 2021-12-24 22:32:57 följande:

Tycker du nu ja.

När du är lika gammal som jag är så tror jag du ser vad tiden har gjort med din gubbe och hur långt efter du är.

Är du runt 60 ?

Låter som jag kommer tycka det är dåligt då. Vi träffades när jag var 20 han 31 och de är fortfarande bra idag.
  • Anonym (Frank)
    JonasSa skrev 2020-07-08 11:03:16 följande:

Åldersskillnad är väll inte konstigt, är båda vuxna och vill så är det väll helt rätt. Vi är alla olika och söker olika saker, finns många preferenser.

Hoho... åldersskillnad är inte konstigt?
    Hoho...
    Kräks
  • Daphodil

Är 33, min man 48. Jag tänder uteslutande på män i den åldern. Vet inte varför andras åsikt om vår relation skulle vara intressant.

• Anonym (tellmewhy)
    Daphodil skrev 2022-02-04 18:27:17 följande:

Är 33, min man 48. Jag tänder uteslutande på män i den åldern. Vet inte varför andras åsikt om vår relation skulle vara intressant.

Du är "byxmyndig" med råge. Så du kommer knappast råka ut för negativ kritik när du är tillsammans med en man på 48 dvs under 50. Inget rekord i åldersskillnad. Endast 15 år skiljer. Okej alltså Glad En 48 åring kan vara ungdomlig och se vältränad ut, mer fräsch än en 40 åring. Blev själv kär i en 17 år äldre man vilket är mitt rekord (dras till jämnåriga) men jag tror mannen ansåg vår åldersskillnad för stor. Skilda generationer liksom. 
Svar på tråden Vilket är värst? (Åldersskillnad)