• Anonym (Ts)

Nu är de här igen.

Ja. Nu är de här. Bonusbarnen. De sa hej. Nu sitter de i varsitt rum, spelar dataspel. Kommer göra det hela kvällen. Den ena skriker hela tiden, tydligen kan man inte spela fortnite utan att skrika. Mannen sitter med sin telefon. Så kommer det vara i två veckor. Jag, ensam som vanligt. Kan inte konkurera med dessa skärmar. Världens vackraste kväll ute. Men vad gör det när skärmen är det enda som är viktigt.

• Svar på tråden Nu är de här igen.
  • Ess
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 21:57:45 följande:

Kommer gråta mig till sängs ännu en kväll.

Lite väl mycket drama för att ett par särkullar sitter framför datorn. Skaffa dig ett liv själv!!
  • Ess
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 20:40:42 följande:
    Kan inte ta hunden från barnen. Det vore inte rätt och mannen skulle aldrig tillåta det.
    Vem av er äger hunden?
    Är det din så skit i ungarna. Är det hans så lämna den och flytta om du inte trivs.
  • Anonym (Ts)
    Ess skrev 2020-08-03 14:24:40 följande:

Vem av er äger hunden?

Är det din så skit i ungarna. Är det hans så lämna den och flytta om du inte trivs.

Vi äger den gemensamt.
  • Räkan77
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-03 15:07:08 följande:

Vi äger den gemensamt.

Ha hunden varannan vecka, han har den samtidigt som sina barn och du har den andra veckan
  • Anonym (Ts)
    Ess skrev 2020-08-03 14:23:00 följande:

Lite väl mycket drama för att ett par särkullar sitter framför datorn. Skaffa dig ett liv själv!!

Kanske handlar mer om.ensamhet. Att jag alltid är ensam medan de sitter med sina skärmar. Inget familjeliv.
  • Anonym (Ts)
    Räkan77 skrev 2020-08-03 02:36:29 följande:

Vad gör mannen veckan barnen inte är hos er? Umgås med dig utomhus eller sitter inne med telefonen?

Ja, mycket mer i alla fall. Vi har suttit ute, men även då kan han inte låta bli telefonen. Nu finns ingen mat planerad -han har handlat men bara frukostmat - flera olika sorters ost bla men inget att äta till kvällmat och nu drar han iväg och tränar.
  • Mimosa86
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-03 17:24:07 följande:

Ja, mycket mer i alla fall. Vi har suttit ute, men även då kan han inte låta bli telefonen. Nu finns ingen mat planerad -han har handlat men bara frukostmat - flera olika sorters ost bla men inget att äta till kvällmat och nu drar han iväg och tränar.

Låter sorgligt. Men låt bli martyrskapet och agera istället. Inget kommer ske av att vara passivt sur. Säg till din gubbe att detta funkar inte för dig. Du mår dåligt av detta och vill att ni gör en förändring och aktiverar er. Många kör skärmfri söndagar o familjen, varför inte starta med det?

Och om han vägrar så kanske det är dags att testa särboskap och dela vårdnaden om hunden.

Foga dig inte. Ta kommando över ditt liv
  • Anonym (Men seriöst)

Herregud, du har stickat offerkoftan ändå upp i hårfästet. Gör någonting själv eller ändra din situation

• Anonym (Fia)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 21:57:45 följande:

Kommer gråta mig till sängs ännu en kväll.

Ditt största problem är att du gråter i stället för att agera. Ta dig i kragen och, som flera andra skrivit, ta tag i ditt liv. Ingen kan servera dig det liv du vill ha utan det får du ordna själv.
  • Anfield12

Vilka svar du får, TS. Jag tycker också det är urtrist med ungar som bara sitter framför skärmar, samtidigt som jag förstår att man inte bara packar och drar för att folk är trista. Om du presenterade lite forskning och så kring skärmtid för barn för din respektive, skulle han bli mer mottaglig då? Det är ju faktiskt inte helt nyttigt.

• Anonym (Ts)
    Anfield12 skrev 2020-08-04 00:46:04 följande:

Vilka svar du får, TS. Jag tycker också det är urtrist med ungar som bara sitter framför skärmar, samtidigt som jag förstår att man inte bara packar och drar för att folk är trista. Om du presenterade lite forskning och så kring skärmtid för barn för din respektive, skulle han bli mer mottaglig då? Det är ju faktiskt inte helt nyttigt.

Tack. Jag har försökt. Men han tycker att så länge de tränar 2 ggr i veckan så.spelar det ingen roll.hur mycket de spelar. Han vill bara ha lugn och ro dvs att de är på var sin skärm så han kan vara på.sin. Föreslog att vi skulle cykla och fika på ett ställe i eftermiddag, hans svar var "om.dom vill" Väldigt tydligt att han inte vill. För att cykla 10 min är jobbigt. För att han vill sitta och jobba i eftermiddag fast han sagt att han är ledig.
  • Anonym (förälder)

Hur gamla är barnen?
    Det är vanligt att tonårsbarn hänger på sina rum vare sig dom sitter framför en skärm eller gör annat, läser, lyssnar på musik, pratar med kompisar osv.
    Det gör de flesta äldre barn, man får försöka umgås runt matbordet eller ibland göra någon utflykt dom får välja.
    De flesta äldre barn hänger på sin rum och jag var likadan när jag var från ca 12 år, visst följde jag med på vissa utflykter men hemma hängde jag också på rummet.
    Däremot borde du och din man hitta på saker att göra tillsammans, kan inte ni ge er ut och cykla mm?

Svar på tråden Nu är de här igen.