• Skogssport

Arbetar du helger, röda dagar och aftnar?

LÄS ALTERNATIVEN NOGA INNAN NI RÖSTAR! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Arbetar du helger, röda dagar och aftnar?
  • Skogssport

Ser att det blev lite galet. Jaja, det är ju på kul bara så.

• Anonym (Nej)

Enbart vardagar, alltid. Jobbat på en lördag I hela mitt liv. Hade jour och blev uppringd. Satte mig med datorn i en kvart. För det fick jag 4000 kr. :P

• MammAmma

Jobbar alltid, får ändå urkasst betalt. Därför jag håller på att utbilda om mig, så jag kan jobba mindre, för mer pengar :p

• Anonym (Elin)

Jobbar mest på vardagar men nån enstaka helgdag då och då. Klämdagar är vanlig arbetstid så vill man vara ledig då måste man ta ledigt. Däremot har vi halvdag dagen före helgdag, såtex skärtorsdagen och valborg är halvdagar (om arbetssituationen så tillåter).

• Anonym (alla dagar)

Jag jobbar alla dagar om året nästan. Här och där kan jag ha en fridag eller en halv.

• Mint

Jag jobbar vardagar, lördagar, klämdagar och vissa aftnar.

Inga röd dagar och inga söndagar.

Vi jobbar t ex valborgsmässoafton men inte jul- påsk- och midsommarafton.

Inget av alternativen stämde således.

• Skogssport
    Mint skrev 2020-09-09 11:57:33 följande:

Jag jobbar vardagar, lördagar, klämdagar och vissa aftnar.

Inga röd dagar och inga söndagar.

Vi jobbar t ex valborgsmässoafton men inte jul- påsk- och midsommarafton.

Inget av alternativen stämde således.

Då blir det alternativet annat.
  • Anonym (Uska)

Jobbar allt utom natt. Brukar bli varannan helg, jul, nyår osv.

• Mint
    Skogssport skrev 2020-09-09 14:14:36 följande:

Då blir det alternativet annat.

Precis, jag valde det.

Så, alternativet ?annat? stämde, fel av mig.
  • Anonym (Natt)

Behandlingsassistent heltid natt, jobbar enligt mitt schema oavsett om det är julafton, midsommar eller en vanlig fredag.

• Anonym (FCX)

Lite hipp som happ. Synnerligen flexibel flextid innebär att jag kan bada hela fredagen om det är bra väder, och jobba igen på söndagen eller midsommardagen då det regnar.

• Anonym (Hulken)

Jobbar inte klämdagar, men det är för att jag tar ut komptid eller semester då.

• Anonym (caroline)

Jag är konditor och jobbar 50-75%. På min arbetsplats arbetar två äldre damer, jag som är småbarnsmamma runt 30 och så ett antal unga tjejer utan barn. Jag brukar försöka ta lördagsmorgnar eftersom att de unga tjejerna gärna slipper dessa då de vill ut och festa på fredagarna och säkert inte är människor på lördagsförmiddagarna I gengäld tar de unga tjejerna gärna dagarna innan jul och mellandagarna så att jag kan vara hemma med mina barn. Även de äldre damerna har stor förståelse för  hur det är att ha barn och täcker upp. Jag har verkligen världens bästa kollegor. 

Så någon gång arbetar jag röda dagar(vanliga söndagar mest), jag arbetar en hel del lördagarsförmiddagar, men i princip aldrig verkliga helgdagar. 

• Jemp

Numera bara vardagar och inga klämdagar.

Fast det är nog en sanning med modifikation i förlängningen. Ett par gånger per år kan det nog hända att det blir helg- eller kvällsarbete vid specifika arrangemang, då räknas det som beordrad övertid med kompensation därefter.

Svar på tråden Arbetar du helger, röda dagar och aftnar?