• Anonym (Ts)

    Män: vad anser ni om avbrutet som preventivmetod?

    Jag tål inte någon form av preventivmedel för kvinnor som har med hormoner eller spiral att göra. Övriga metoder är inte något alternativ för mig vilket gör att jag endast kan erbjuda natural cycles eller avbrutet som metod.

    När jag nu dejtar blir män ofta lite ställda när jag berättar detta (är 26 år). Tänkte därför bara höra efter vad främst ni män anser om detta och hur ni reagerar när en tjej berättar detta? Skulle ni avbryta dejtandet och tacka för er? Ser ni att det kan förstöra ett sexliv?

  • Svar på tråden Män: vad anser ni om avbrutet som preventivmetod?
  • Pinotage

    Man 50 - Jag ser inga problem alls med det och gjorde så i mitt senaste förhållande - men då hade vi diskuterat väldigt noga att det inte skulle födas några barn ..... Vi var förstås båda två friska.

  • Anonym (Jadå)

    Räkna med abort,om det känns ok för dig.Min bekant har gjort flera aborter för att hon gillade inte preventivmedel och hon är nöjd som barnfri.

  • Anonym (I)
    Anonym (Jadå) skrev 2020-08-12 22:07:41 följande:

    Räkna med abort,om det känns ok för dig.Min bekant har gjort flera aborter för att hon gillade inte preventivmedel och hon är nöjd som barnfri.


    Men hon gillade aborter? Det var en rätt ovanligt preferens att medvetet välja bort preventivmedel och satsa på upprepade aborter istället.
  • Anonym (K)
    Xzx skrev 2020-08-12 20:08:55 följande:

    Beror Helt och hållet på hennes inställning till abort...


    Det där kan helt ändras när kvinnan väl är gravid.
  • En manlig man

    Det fungerade för mig och mitt ex i 20 år. Ska väl tillägga att hon blev gravid nästan direkt när vi ville skaffa barn. Trots det blev det aldrig några oönskade graviditeter. Gjorde lika med min nuvarande första året utan problem men nu tar hon p-piller.

  • Anonym (Jag hade för bra spermier)

    Hej funkade inte alls min dåvarande blev gravid jag har för starka spermier helt enkelt.

    Jag har 3st barn kom fram till att jag ville inte ha fler barn så jag beställde tid och kapade sädesledaren sex utan konsekvenser perfekt bästa som jag har gjort haft sex med flera kvinnor och har aldrig mer behövt oroa mig för att göra kvinnan gravid.

    Mvh Jocke

  • Fjäril kär

    Vad innebär att du inte tål? Har läkarna sagt att du inte får ta hormonella preventivmedel?

    Alla preventivmedel med hormoner har nån form av biverkningar, och med hundratals olika p-piller så får man bita ihop och hitta en variant som har minst med biverkningar.

    Jag är förvisso kvinna men jag kan fatta grejen med att ha problem att hitta rätt preventivmedel av olika anledningar. Jag höll på i flera år och har testat mängder av olika varianter. Jag gav mig inte.

    Tänk på att en graviditet är ditt minsta bekymmer. Att bli smittad av något under ett oskyddat samlag är mycket värre och kan ge dig livslånga skador och riskera att inte kunna få barn längre fram.

    Jag hoppas verkligen att du inte ligger utan kondom och verkligen tänker efter. Könssjukdomar är ditt största bekymmer att deala med.

  • fjanten

    Men varför kan du inte ha preventivmedel? Okej att du inte tål hormonella, men det finns ju alternativ. Kondomer exempelvis - och säger du att du inte tål latex finns ju latexfria alternativ. Det finns pessar. Det finns kopparspiral.

    I ett förhållande där man varit tillsammans länge och en graviditet inte är någon katastrof kan ju avbrutet vara ett alternativ, men det känns ju dumt när det gäller tillfälliga förbindelser och nyare förhållanden.

  • Anonym (Helt OK)

    Har alltid använt avbrutet som preventivmetod eftersom jag inte tycker om att använda kondom (jo, använder kondom vid tillfälliga förbindelser, men som skydd, inte preventivmetod). Krävs att man drar sig ur i tid som (S) skriver ovan, i god tid och runkar ut säden, vilket inte är något problem för mig. Och jo, jag har "starka spermier" som någon kallade det, när vi ville ha barn kom graviditeten på ngn månad. Men det kräver att man har kontroll som man, och inte "håller på lite till" bara för att det är så skönt. Om man inte vill att kvinnan ska äta hormoner, och inte tycker om att vara "paketerad" är det helt OK.

  • Anonym (sexy)

    Jag tycker att kondom är perfekt vid tillfälliga ONS och i börgan av en relation.
    Min första tjej och jag använde alltid kondom när vi hade sex men hon ville att vi skulle prova säkra perioder för hon tyckte att det skavde i bland också ville hon att jag skulle spruta i henne för hon ville känna hur det kändes.
    Hon hade sten koll på sin mens cykel men det var ändå väldigt ovant att känna att det var nära och ändå fortsätta.
    Med tiden blev det inte bara de säkra perioderna som vi struntade i att använda kondom utan hon sa bara du måste vara försiktig du får inte spruta i mig....
    och det har fungerat bra även med i andra för hållande 

  • Friger

    Avbrutet, som betyder att man drar ut den precis när det kommer fungerar. Inte hundraprocentigt. Men sannolikheten för graviditet sjunker rätt dramatiskt om merparten av satsen kommer utanför. Sen har åldern viss betydelse också såklart. Det är skillnad i fertilitet om du är 16 eller 35.

    Brukar inte fråga om hon har skydd och jag fyller gärna en tjej även om hon inte har skydd. Har en väl utvecklad reptilhjärna som styr mig i sådana frågor och avgöranden. Tänder till  på tanken att hon blir gravid. Har dessutom otroligt lätt för att göra en tjej gravid. Så jag har några barn runt om som jag vet om, och säkert sådana jag inte vet om.

  • Anonym (Sunt)
    Tecum skrev 2020-08-12 20:06:01 följande:

    Alldeles för osäkert och dessutom frustrerande att tvingas dra ut när det är som bäst.

    Varför funkar inte kondom för dig?


    Det där upplevs nog olika dock. Jag tänker mig att om det vore såå frustrerande så hade min man sterilisera sig nu.
  • Anonym (En dålig preventivmetod.)

    Jag anser att det är en dålig preventivmetod. Särskilt om kvinnan är överst och inte lyssnar på vad jag säger.

    Jag är pappa pga detta. Nu älskar jag min dotter och är väldigt glad att hennes mamma inte lyssnade på mig numera, men ändå. Som preventivmetod fungerade det uppenbarligen dåligt. Jag har ett 22 årigt bevis på det som ockuperar badrummet varenda morgon.

  • Friger
    Anonym (Sunt) skrev 2020-09-09 07:12:10 följande:
    Det där upplevs nog olika dock. Jag tänker mig att om det vore såå frustrerande så hade min man sterilisera sig nu.
    Tja... han kanske inte skulle känna sig som man då? För mig är min fertilitet en del av min manlighet. Det är viktigt. Att gå runt med oladdad revolver. Koffeinfritt kaffe. Alkoholfri vodka... Det är kanske nyttigt. Men det är inte min grej.

    Ska jag dra ut så gör jag det precis när jag börjar komma. Inte runka av det sista utanför. Det fungerar för det mesta bra.
  • Anonym (sexy)

    Jag har använt den metoden och det har fungerat bra men den har ju sina risker jag har kombinerat det med säkra perioder.
    De gånger som jag inte har kommit i tjejen har vi oftast avslutat i missionären enkelt att dra sig ur och låta tjejen fortsätta med sina händer.

  • Anonym (Tr)

    Då jag inte är en idiot med en IQ under 100 så hade jag givetvis använt kondom, det hade jag nog gjort i vilket fall som helst. Avbrutet är för folk utan konsekvenstänk, sådana som är allra mest olämpliga att bli föräldrar, men som tyvärr blir det då och då när de använder idiotiska metoder.

  • Friger
    Anonym (Tr) skrev 2020-09-11 09:49:53 följande:

    Då jag inte är en idiot med en IQ under 100 så hade jag givetvis använt kondom, det hade jag nog gjort i vilket fall som helst. Avbrutet är för folk utan konsekvenstänk, sådana som är allra mest olämpliga att bli föräldrar, men som tyvärr blir det då och då när de använder idiotiska metoder.


    Men du glömmer en sak... Darwin älskar ansvarslösa idioter! En riktig man har tvåsiffrigt antal barn!

    Tack och lov tar jag inte hand om alla själv! Det finns förståndiga människor som har både intelligens och konsekvenstänk som hjälper mig med den saken!

    Egentligen hade jag tänkt bli ihågkommen genom att bli galen diktator. Men det fick bli det här istället. Nästan lika roligt! Om 100-200 år så kommer mitt liv vara en stor knutpunkt på mångas släktträd.
  • Anonym (Icke)

    Inget jag skulle lita på. När jag blev av med oskulden så körde vi utan kondom. Dagen efter var jag orolig, för jag har läst att spermier kan finnas i försatsen. Jag ringde upp henne och hon lovade att kolla sig. Hon verkade inte haft den tanken alls, innan jag ringde upp henne.

Svar på tråden Män: vad anser ni om avbrutet som preventivmetod?