• Anonym (f40)

Vad välljer du för man ?

Vilken typ skulle du välja ?
    Kommentera !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-08-13 11:43
    Sorry, ett L för mycket i "väljer" !

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad välljer du för man ?
  • Anonym (emma)

Slipsnissen. Hans egenskaper kommer fler än mig till godo och är mer beständiga. 

• riboflavin

Ingen av dem låter som någon jag skulle falla för.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Tukt

Konstig verklighet om det endast finns dessa steriotyper.

• Anonym (f40)
    Tukt skrev 2020-08-14 17:26:57 följande:

Konstig verklighet om det endast finns dessa steriotyper.

Tanken är inte att det skulle vara heltäckande.
    Bara en test om vilket som lockar mest trygghet eller äventyrlighet.
    Eller om myten stämmer att "snälla pojkar får inte vackra flickor".
  • Tukt
    Anonym (f40) skrev 2020-08-14 18:13:42 följande:
    Fast i det fallet så är det ju inte två poler. Den som lever "rockstjärneliv" verkar ju i mitt tycke ha en viss framgång för att kunna räknas in i det. Men bara för man har en slips så är man ju inte framgångsrik.
    Och att vara rockstjärna betyder ju inte att man inte kan ge trygghet och så vidare. Är det stil, psykologi eller trygghet det handlar om? Är det att kvinnor dras till framgångsrika "alfa-hannar"?
  • Anonym (f40)
    Tukt skrev 2020-08-14 19:30:55 följande:

Fast i det fallet så är det ju inte två poler. Den som lever "rockstjärneliv" verkar ju i mitt tycke ha en viss framgång för att kunna räknas in i det. Men bara för man har en slips så är man ju inte framgångsrik.

Och att vara rockstjärna betyder ju inte att man inte kan ge trygghet och så vidare. Är det stil, psykologi eller trygghet det handlar om? Är det att kvinnor dras till framgångsrika "alfa-hannar"?

Jag tycker inte att vi behöver Teoretisera detta så mycket, se det som kul grej eller strunta i det !
  • Tukt
    Anonym (f40) skrev 2020-08-14 19:58:47 följande:
    Jag tycker inte att vi behöver Teoretisera detta så mycket, se det som kul grej eller strunta i det !
    Då struntar jag i det.
  • Anonym (Liz)

Väljer rockern! Knullar hellre en sexgud än en trist slipsnisse. Pengar har jag själv så jag bryr mig inte om älskaren är pank. 

• Anonym (Ibanez)
    Anonym (f40) skrev 2020-08-13 14:52:00 följande:
    Jag är med i Mensa och 132 i IQ, tänder du på det ?
    Jag är rockstjärna. Och har betydligt högre IQ än så. Och pengar! Och har varit fotomodell.
  • mari123

Förstår inte riktigt det där med att den framgångsrike mannen "vet hur man gör men inte mer"! Liksom vad är "mer". Vad finns mer? Röka cannabis och flumma kärleksförklaringar på usel franska?

• mari123
    mari123 skrev 2020-08-15 05:55:04 följande:

Förstår inte riktigt det där med att den framgångsrike mannen "vet hur man gör men inte mer"! Liksom vad är "mer". Vad finns mer? Röka cannabis och flumma kärleksförklaringar på usel franska?

*Och "rockstjärneliv" lever man inte om man är utan pengar. Då är man en källarmusiker som får "panta guran" varje månad
  • Anonym (Sara)
    Anonym (f40) skrev 2020-08-14 18:13:42 följande:

Så du tänker rockstjärneliv= äventyrlig?

Den kopplingen gör inte jag alls.
  • Anonym (Ingen av dem?)

Ingen av dem. Jag faller för uddare typer än så. Vad sägs om: En rasistisk väktare, en gift präst och en feministisk cuckold-lärare som även är kvinnomisshandlare?

• Anonym (varken eller)

Statusjägare är ingenting för mig, oavsett om de har slips eller skinnbrallor. Jag vill vara min partners livskamrat, inte hans trofé.

• Anonym (Hygglo)
    Anonym (Ingen av dem?) skrev 2020-08-15 07:54:51 följande:

Ingen av dem. Jag faller för uddare typer än så. Vad sägs om: En rasistisk väktare, en gift präst och en feministisk cuckold-lärare som även är kvinnomisshandlare?

Haha du borde skriva en bok!
  • Limeblad

Vad betyder Vet vad man gör men inte mer? I vilket sammanhang? Sex? Tog den iaf. Jag är nöjd med ett vanligt svenssonliv med tillräckligt med pengar för att kunna åka på sköna semestrar.

Svar på tråden Vad välljer du för man ?