• Anonym (Lillan)

Varför onanerar du ? (Bara för kvinnor, no men please!)

Jag har onanerat sen jag riktigt ung, sen har det bara fortsatt av bara farten även när jag haft partner. Oftast har de lyckats få mig att komma men bäst och skönast gör jag det på egen hand. Hur är det med dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför onanerar du ? (Bara för kvinnor, no men please!)
  • Anonym (Snabbare)

Är gift och har småbarn, så ibland är det helt enkelt enklare att onanera än att ha sex. Det tar 5 minuter typ och garanterad orgasm.

• Anonym (Q 54)

För att det är skönt. Brukar onanera för min man,  jag blir kåt och visa upp mig, sen får jag ta hand om en riktigt kåt karl så underbart.

• Anonym (Kvinna)
    MammAmma skrev 2020-08-24 14:56:40 följande:

Inget av alternativen passar riktigt in på mig. Jag gör skillnad på onani och sex med en partner, helt enkelt. Jag skulle kunna ligga varenda dag, jag skulle ändå onanera med ungefär samma frekvens.

Samma här, det är två helt olika sexliv liksom och fyller olika funktioner
  • MammAmma
    Anonym (Lillan) skrev 2020-08-28 00:52:16 följande:

Haha , är du omättlig ? Du ligger väl nära det tredje alternativet. Du behöver mer ...

kul att höra, önskar jag vore som dig ! Hur gammal är du ?

Har nog rätt hög drift, men omättlig är jag knappast xD Menade mest att sex och onani inte behöver ha något alls med varann att göra. Jag kan vara väl tillfredsställd men ändå onanera liksom. Är 37.
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-08-28 06:50:52 följande:

Samma här, det är två helt olika sexliv liksom och fyller olika funktioner

Ja, exakt så!
  • Marshmallowgirl

Jag onanerar för det är skönt och dessutom håller det min kåthet igång. Och jag älskar att känna mig lustfylld! Även fast jag har ett rikt sexliv så behöver jag min onani. Har levt i ett förhållande en gång där jag fick lov att onanera i smyg. Antar att han såg det som ett hot. Men sanningen var att sexlusten dog ut tillslut eftersom jag inte kunde onanera när jag ville och att det var skambelagt när jag väl gjorde det.

Då var jag ung o visste inte bättre. Idag skulle jag aldrig finna mig i en sån situation. Man ska göra det man mår bra av.

• Anonym (Gör det inte)

Gör det inte längre. Hade ett svinbra sexliv med maken fram tills för 8 månader sen, sen tog det tvärstopp pga sjukdom hos mannen. Det som återstod va onanera själv som jag gjorde till en början men det va inte de jag ville ha. Ville ha kuk, närhet, se maken upphetsad, intimitet, värme osv. Att ha sex är för mig mycke mer än att komma, komma är sekundärt för mig när jag har sex med någon. Onanera själv gav mig inte det jag va ute efter så då är jag hellre utan.

MVH frustrerad fru som drömmer sexdrömmar om andra

• Anonym (Ja)
    Anonym (Gör det inte) skrev 2020-08-30 10:43:39 följande:

Gör det inte längre. Hade ett svinbra sexliv med maken fram tills för 8 månader sen, sen tog det tvärstopp pga sjukdom hos mannen. Det som återstod va onanera själv som jag gjorde till en början men det va inte de jag ville ha. Ville ha kuk, närhet, se maken upphetsad, intimitet, värme osv. Att ha sex är för mig mycke mer än att komma, komma är sekundärt för mig när jag har sex med någon. Onanera själv gav mig inte det jag va ute efter så då är jag hellre utan.

Samma sits och är gift tjej. Har du tänkt att separera eller älskare?
  • Anonym (Lillan)

Det låter så sorgligt, men vad hindrar er att ha intimitet ändå ? Kan kan ni inte ha det mysigt ändå och kan han inte tillfredsställa dig på annat sätt ?
  • Anonym (Lillan)

Hur gammal är du ?
  • Anonym (ööö)

Jag gör det inte och har inte gjort sen jag var singel. Har sex så pass ofta med min man att jag inte hinner få lusten på det viset, att göra det själv. 

• Anonym (Lillan)
    Anonym (ööö) skrev 2020-08-30 12:03:15 följande:

Jag gör det inte och har inte gjort sen jag var singel. Har sex så pass ofta med min man att jag inte hinner få lusten på det viset, att göra det själv. 

Din lyckost ! Hur gammal är du ?

För min del är det olika saker med olika funktioner, men vi har alla olika behov.
  • Anonym (Gör det inte)
    Anonym (Lillan) skrev 2020-08-30 12:01:57 följande:

Hur gammal är du ?

32
  • Anonym (Gör det inte)
    Anonym (Lillan) skrev 2020-08-30 12:00:54 följande:

Det låter så sorgligt, men vad hindrar er att ha intimitet ändå ? Kan kan ni inte ha det mysigt ändå och kan han inte tillfredsställa dig på annat sätt ?

Han vill inte helt enkelt. Han har gjort halvhjärtade försök för min skull men det blir inte bra lixom.
    Anonym (Ja) skrev 2020-08-30 10:46:07 följande:

Samma sits och är gift tjej. Har du tänkt att separera eller älskare?

Älskare hade säkert vart en lösning men jag förmår mig inte göra så mot min partner även fast han sagt att det är ok.
  • Snuffan83

Har helt underbart sexliv med min sambo och vi har sex varjedag, men älskar även att onanera både framför min kille samt för mig själv t ex ibland på jobb när tillfället ges och jag känner mig kåt som fan vilket sker rätt ofta, jag är nöjd med mitt aktiva sexliv men samtidigt älskar även att få mig själv komma by my own hand ????

• Anonym (!)

Därför att det är skönt, kravlöst, avslappnande, uppiggande och bra för humöret. Jag likställer inte på något sätt onani med sex. Det ena kan inte ersätta det andra. Det fyller helt olika behov för mig. 

• Marshmallowgirl
    Anonym (!) skrev 2020-08-30 15:50:16 följande:

Därför att det är skönt, kravlöst, avslappnande, uppiggande och bra för humöret. Jag likställer inte på något sätt onani med sex. Det ena kan inte ersätta det andra. Det fyller helt olika behov för mig. 

Instämmer!
  • Aliona

Jag har lite svårt för att förstå dina svarsalternativ, de verkar mest utgå från att onani är ett reservalternativ om man inte får tillfredsställelse på annat håll. För mig är det något helt annat. Onanerar gör jag (ofta!) pga att det är skönt, alldeles oavsett mitt sexliv med partner. Det är en stund för mig själv, med mina fantasier och min njutning bara. Med en annan är det ömsesidighet och samspel, i onani kan jag hänge mig åt mig själv. Jag lär känna min egen kropp och min njutning på ett annat plan - som ju kan vara en stor fördel när jag har sex med andra. Det är också en slags avkoppling. Eller också vill jag bara han en eller några snabba orgasmer, och då är det lättare och bekvämare på egen hand.

Svar på tråden Varför onanerar du ? (Bara för kvinnor, no men please!)