• Anonym (Fru)

En fråga till er som har någon vid sidan av

Ni som träffar någon vid sidan av er fasta relation, hur ofta ses ni och hur får ni till träffarna? :)

• Svar på tråden En fråga till er som har någon vid sidan av
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-14 21:11:34 följande:

Så det är mer än bara sex för dig?

Antagligen. Har svårt att riktigt veta vad jag känner nu. Jag vet han gör mig glad. Att jag känner en väldigt stark dragning till honom. Att vi klickar. Och att jag gör något jag aldrig trodde jag skulle vara kapabel till. Men jag vet också att jag saknat närhet länge då jag känt mig ensam i mitt förhållande. Och jag vet ju att detta inte kommer sluta bra. Jag vet det finns ett slutdatum där jag måste släppa honom.
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-14 21:32:32 följande:
    Antagligen. Har svårt att riktigt veta vad jag känner nu. Jag vet han gör mig glad. Att jag känner en väldigt stark dragning till honom. Att vi klickar. Och att jag gör något jag aldrig trodde jag skulle vara kapabel till. Men jag vet också att jag saknat närhet länge då jag känt mig ensam i mitt förhållande. Och jag vet ju att detta inte kommer sluta bra. Jag vet det finns ett slutdatum där jag måste släppa honom.
    Hur länge var du tillsammans med han du nu skall separera från?
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-15 00:27:44 följande:

Hur länge var du tillsammans med han du nu skall separera från?

10+ år.
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-15 04:57:30 följande:

10+ år.

Finns barn med i bilden?

Ålder på er inblandade?
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-15 05:58:13 följande:

Finns barn med i bilden?

Ålder på er inblandade?

Ja, det finns barn. Ålder utelämnar jag.

Varför frågar du så specifikt?
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-15 09:55:24 följande:
    Ja, det finns barn. Ålder utelämnar jag.

Varför frågar du så specifikt?
    Dels nyfiken dels är jag intresserad hur det funkar.

Ålder handlar om att det nog är på ett sätt för två 22-åringar som är tillsammans och en har någon vid sidan av och något annat när man skaffat familj, har en lång relation bakom sig och befinner sig mitt i livet.

Glad att du svarar, hoppas du inte tar illa upp.
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-15 11:18:25 följande:

Dels nyfiken dels är jag intresserad hur det funkar.

Ålder handlar om att det nog är på ett sätt för två 22-åringar som är tillsammans och en har någon vid sidan av och något annat när man skaffat familj, har en lång relation bakom sig och befinner sig mitt i livet.

Glad att du svarar, hoppas du inte tar illa upp.

Nejdå, tar inte illa upp. Vill bara inte avslöja för mycket. Men jag är i 30-årsåldern iaf. Ordnat liv med familj och man. Ändå sitter jag i skiten nu ;)
  • Anonym (Hygglo)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 18:42:06 följande:

Jag tror snarare att du verkar ha svårt att fatta skillnaden mellan att bedra och att DELTA i att bedra. Hur svårt ska det vara att förstå att om A hjälper B att göra något dumt mot C så har A självklart deltagit i det B gjort mot C.

Menar du på fullt allvar att du kan DELTA i precis vafan som helst som någon annan gör och sen inte ha något som helst ansvar för det för du deltog ju bara?

Förstår heller inte de som tycker det är ok att vara med någon som bedrar sin partner. Har själv fått en del inviter av upptagna genom åren. Trots allt är man en part i det som händer. Och det där med att ligga med någon som smyger bakom ryggen på sin partner. Inget jag tänder på iallafall.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hygglo) skrev 2020-09-15 12:30:22 följande:
    Förstår heller inte de som tycker det är ok att vara med någon som bedrar sin partner. Har själv fått en del inviter av upptagna genom åren. Trots allt är man en part i det som händer. Och det där med att ligga med någon som smyger bakom ryggen på sin partner. Inget jag tänder på iallafall.
    Jag tror att det är så folk rättfärdigar det för sig själva. Man intalar sig själv att man inte har något ansvar för vad man medvetet väljer att delta i och vips blir det helt plötsligt ok att göra något man egentligen vet är fel. Och det är något man aldrig kommer släppa på eftersom ens självbild är beroende av att man kan intala sig själv att man inte gjort fel. 

Leder till väldigt bisarra diskussioner där man på alla möjliga märkliga sätt ska försöka bortförklara självklarheter med märkliga förklaringsmodeller.
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-15 12:10:36 följande:
    Nejdå, tar inte illa upp. Vill bara inte avslöja för mycket. Men jag är i 30-årsåldern iaf. Ordnat liv med familj och man. Ändå sitter jag i skiten nu ;)
    Förstår dig absolut, det här är ju ett ämne där det gäller att hålla tungan rätt i mun så länge man skriver i trådarna i alla fall.
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-14 21:32:32 följande:
    Känner igen mig väldigt mycket i delar av vad du skrivit ovan, därav mina funderingar kring hur du resonerar och upplever saker och ting. 
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-15 16:00:10 följande:

Känner igen mig väldigt mycket i delar av vad du skrivit ovan, därav mina funderingar kring hur du resonerar och upplever saker och ting. 

Jasså, går du igenom något liknande?
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-15 18:30:39 följande:

Jasså, går du igenom något liknande?

Ja det finns problem som kommer och går plus känslor för en annan.
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-15 18:37:56 följande:

Ja det finns problem som kommer och går plus känslor för en annan.

Du har med 2 personer att göra då?

Min värsta skräck är att jag egentligen sitter i detta själv och att han inte tänker på mig alls. Det verkar ju otroligt vanligt att otrogna människor säger vad som helst för att få ligga fast de inte bryr sig. Jag bryr mig ju och jag har ju varit otrogen. Så klyschan stämmer ju absolut inte på alla. Men kanske resonerar män och kvinnor olika när det gäller sånt här.
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-15 19:10:33 följande:

Du har med 2 personer att göra då?

Min värsta skräck är att jag egentligen sitter i detta själv och att han inte tänker på mig alls. Det verkar ju otroligt vanligt att otrogna människor säger vad som helst för att få ligga fast de inte bryr sig. Jag bryr mig ju och jag har ju varit otrogen. Så klyschan stämmer ju absolut inte på alla. Men kanske resonerar män och kvinnor olika när det gäller sånt här.

Tror inte alla män resonerar så. Inte jag iaf. Om du vill kan du höra av dig tar vi detaljerna där.
Svar på tråden En fråga till er som har någon vid sidan av